Google

א.נ.י אירועים בע"מ, איל כהן, נתן שדה - מגדלי אקרשטיין בע"מ

פסקי דין על א.נ.י אירועים | פסקי דין על איל כהן | פסקי דין על נתן שדה | פסקי דין על מגדלי אקרשטיין בע"מ

35245-03/16 עא     14/06/2017




עא 35245-03/16 א.נ.י אירועים בע"מ, איל כהן, נתן שדה נ' מגדלי אקרשטיין בע"מ








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים



ע"א 35245-03-16 א.נ.י אירועים בע"מ
ואח' נ' מגדלי אקרשטיין בע"מ




לפני
כבוד השופט
שאול שוחט

כבוד השופט

יונה אטדגי

כבוד השופטת
עידית ברקוביץ


מערערים

1.א.נ.י אירועים בע"מ
2.איל כהן
3.נתן שדה
ע"י ב"כ עו"ד יצחק כהן


נגד


משיבים

מגדלי אקרשטיין בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד אסף מלאך




פסק דין


1.
בית משפט קמא דחה את התנגדות המערערים לבקשת ביצוע שהגישה המשיבה נגדם, בגין תשעה שטרי חוב, על סך של 61,624 ₪ כל אחד, שמועד פירעונם החל מיום 1.5.15 ועד ליום 1.10.15, בחתימת המערערת 1 ובערבות המערערים 3-2, ובלשונו: "דין ההתנגדות להידחות כהגנת בדים בהיותה חסרת בסיס עובדתי ומשפטי..." (סעיף 11 לפסק הדין).

2.
המערערים לא השלימו עם פסק הדין והגישו את הערעור שלפנינו.

3.
בעיקרי הטיעון מטעמם מיקדו המערערים את טענותיהם בטענת כישלון תמורה מלא, טענה שהיה בה, לגישתם, כדי לזכותם במתן רשות להתגונן.

4.
אין מחלוקת שבין צדדים קרובים לשטר טענת כישלון תמורה מלא מהווה הגנה שבוודאי ראוי ליתן בגינה רשות להתגונן.
בהקשר זה קבע בימ"ש קמא כי "אין כל טענה כי המבקשים (המערערים כאן ש' ש') חדלו מלערוך אירועים במקום במשך כל חודש וחודש הנתבע, אלא טענו באופן סתמי ובלתי מפורט כי נאלצו לתת הנחות, בוטלו אירועים ולקוחות פוטנציאליים נמנעו מלבצע הזמנות. כל האמור יכול לבסס לכל היותר טענה של כישלון תמורה חלקי בלבד, גם אם נניח כי התמורה המובטחת על פי השטרות היא הצלחת עסקת של המבקשים כעורכי אירועים ונותני שירותי הסעדה – טענה שקשה לקבלה ולו על פי ההיגיון הסביר".

5.
לא מצאנו כל פגם בקביעה זו של בימ"ש קמא.
הלכה פסוקה היא ש"לא תינתן רשות להגן למבקש שלא פירט בתצהירו מסכת עובדתית שלמה ומפורטת של הגנתו או שטענתו העובדתית של המבקש חסרת ממשות על פניה או שהיא הגנת בדים" (ע"א 465/89 בן צבי נ' בנק המזרחי המאוחד בע"מ, פ"ד מה (1) 66).
אין בתצהיר התמיכה בבקשה, שהוגש מטעם המערערים, פירוט כאמור. בסעיף 11 לתצהיר נטען, כי בשל הכשלים במבנה "נאלצנו להעניק הנחות, לבטל אירועים ואף מתעניינים שהגיעו כלקוחות פוטנציאליים הלכו כלעומת שבאו, עקב הריח הרע שאפף את המקום ולא איפשר שהות שם". המערערים לא פירטו אילו הנחות העניקו, אילו אירועים בוטלו, האם כל האירועים או חלקם, כמה מתעניינים "הלכו כלעומת שבאו" וכמה נשארו וכיוצא בזה. יתרה מזו, נוסח הדברים כמו גם דברי ב"כ המערערים בדיון בבימ"ש קמא, שלא לומר דבריו בפני
נו בישיבת הערעור, מלמדים על כך שלכל היותר מדובר בכישלון תמורה חלקי, בוודאי לא בכישלון תמורה מלא. כך בעמוד 3 לפרו' ישיבת יום 28.2.16 שורות 13-9; עמוד 5 שורות 23-20; עמוד 6 שורות 30-28 וכך בישיבת הערעור עמוד 2 שורות 17, 23-22 "...לגבי אירועים שהתקיימו שבעצם אפשר לומר שהמערער הודה שהתקיימו אירועים. אבל עדיין מדובר בכישלון תמורה מלא...". ובהמשך בשורות 31-28 "בעניין קיום אירוע, גם אם התקיימו כמה אירועים, עדיין אפשר לומר שמדובר בכישלון תמורה מלא... גם אירוע כזה אפילו אם התקבלה תמורתו, זה עדיין לא שולל כישלון תמורה מלא". דא עקא, שבין צדדים קרובים לשטר עילת התנגדות של כישלון תמורה חלקי קיימת בכישלון חלקי קצוב וכזאת אף לא נטען ע"י המערערים.

6.
לפיכך, משאין טענה בתצהיר תמיכה לבקשה כי המערערים חדלו מקיום אירועים מפברואר 2015 במשך חודש בחודשו טענתם יכולה ללמד, לכל היותר (וזאת אם תתקבל טענת המערערים כי יש לראות את התמורה כהצלחה בקיום אירועים במושכר, מה שהוכחש על ידי המשיבה), על כישלון תמורה חלקי בלתי קצוב, ובדין נדחתה בקשתם.

7.
למעלה מן הנדרש נציין, כי המערערים צירפו לתצהירם דוח אירועים משנת 2014. הם נמנעו מלצרף דוח אירועים לשנת 2015, היא השנה הרלבנטית, מה גם שהמערערים חתמו עם המשיבה על שני הסכמי פריסת חוב, האחד מהם בפברואר 2015 בגין חוב עבר של תשלומי דמי שכירות.
8.
הערעור נדחה, אפוא.
המערערים ישלמו את הוצאות המשיבה ושכ"ט בא כוחה כדי סך של 20,000 ₪ בתוספת מע"מ.
העירבון שהופקד ע"י המערערים להבטחת הוצאות המשיבה בערעור, יועבר אל המשיבה באמצעות בא כוחם.

ניתן היום,
כ' סיוון תשע"ז, 14 יוני 2017, בהעדר הצדדים.




שאול שוחט
, שופט (אב"ד)



יונה אטדגי
, שופט


עידית ברקוביץ
, שופטת







עא בית משפט מחוזי 35245-03/16 א.נ.י אירועים בע"מ, איל כהן, נתן שדה נ' מגדלי אקרשטיין בע"מ (פורסם ב-ֽ 14/06/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים