Google

אבי גרין - שיכון ובינוי נדל"ן בע"מ, אפריקה ישראל מגורים בע"מ

פסקי דין על אבי גרין | פסקי דין על שיכון ובינוי נדל"ן | פסקי דין על אפריקה ישראל מגורים |

33966-01/17 א     14/06/2017




א 33966-01/17 אבי גרין נ' שיכון ובינוי נדל"ן בע"מ, אפריקה ישראל מגורים בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ת"א 33966-01-17 גרין נ' שיכון ובינוי נדל"ן בע"מ
ואח'




לפני
כבוד השופט רונן אילן

ה
תובע:
אבי גרין
ע"י ב"כ עו"ד טל רבינוביץ


נגד

ה
נתבעים:
1. שיכון ובינוי נדל"ן בע"מ
2. אפריקה ישראל מגורים בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד מאיר וסקר




החלטה

בתיק זה מתבררת תביעה בה עותר התובע לחיוב הנתבעות בתשלום סך של 750,000 ₪.
מעיון בכתבי הטענות נראה שבמוקד המחלוקות טענות של התובע לליקויי בנייה בדירה אשר רכש מהנתבעות, דירה ברחוב אליהו ברלין 9/36 ברמת אביב, תל אביב ("הדירה"), טענות אותן מכחישות הנתבעות.
בהחלטה מיום 25.4.17 הוצע לצדדים להסכים, לצורך ייעול ההתדיינות ובהתאם לתקנה 130 (א) בתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, על מינוי מומחה מטעם בית המשפט, כדי שיערוך חוות דעת בקשר עם הטענות כאמור. הובהר כי מינוי מומחה כאמור אפשר וייעשה גם בלא הסכמת הצדדים.
בתגובה, הודיע התובע על התנגדותו למינוי המומחה ואילו הנתבעת הודיעה שאיננה מתנגדת, ובלבד שתשמר לה הזכות להציג את חוות הדעת של המומחה מטעמה. איש מהצדדים איפה, לא הציג טעם ענייני כלשהו להימנעות ממינוי מומחה כבר בשלב זה, מומחה מטעם בית המשפט שחוות דעתו עשויה לקדם את בירור המחלוקות.
בנוסף, התברר כי במקביל מתבררת תביעה אחרת בבית משפט זה, תביעה הנוגעת לדירה אחרת באותו הבניין ובה מיוצגים הצדדים בידי אותם עורכי דין. בתביעה האחרת (תיק 39002-03-16) מונה המהנדס דן ברלינר כמומחה מטעם בית המשפט. יש איפה הגיון ברור במינוי אותו המומחה, אשר כבר נחשף לבניין ולטענות שונות לליקויים בדירה אחרת בבניין, כמומחה גם בתיק זה וממילא שלא הובאה כל טענה שאין מקום לכך.
לפיכך, אני מורה כדלהלן:
א.
אני ממנה את המהנדס דן ברלינר (רח' דרך העצמאות 55 חיפה, טל': 04-8643593 פקס: 04-8677154) כמומחה מטעם בית המשפט בתיק זה.
ב.
המומחה יבחן את טענות התובע לליקויים בדירה, כפי שפורטו בכתב התביעה אשר הגיש התובע (על נספחיו).
ג.
המומחה יקבע אילו מהליקויים להם טוען התובע חייבות הנתבעות לתקן. לצד כל ליקוי שכזה יקבע המומחה את הסכום בו יש לחייב את הנתבעות למקרה שלא יתוקן הליקוי.
ד.
ב"כ הצדדים יעבירו למומחה מיידית את כתבי הטענות. פגישה בדירה תתקיים במועד שיתואם בין המומחה לב"כ הצדדים.
נוכח טענות התובע לליקויי רטיבות קשים שהוא מתכוון לפעול לתיקונם, ייעשה מאמץ לתיאום מועד מוקדם ככל שניתן לביקור המומחה בדירה, כך שהביקור ייעשה בתוך 14 יום.

חוות דעת המומחה תינתן בתוך 21 יום ממועד הפגישה.
ה.
לאחר קבלת קביעת המומחה כאמור, תינתן לצדדים ארכה בת 30 יום להודיע עמדתם באשר לאפשרות לתיקון הליקויים על ידי הנתבעות. ככל שכך ייעשה, יערוך המומחה ביקור נוסף בדירה ויבחן את אופן ביצוע התיקונים.
ו.
בטרם יחל המומחה בהכנת חוות דעתו, יעביר המומחה לב"כ הצדדים הצעה בכתב בה יפורט שכר הטרחה הנדרש ואשר יחולק לשלושה רכיבים אלו: שכר הטרחה עבור הכנת חוות הדעת הראשונה, שכר הטרחה עבור חוות הדעת המשלימה (ככל שתידרש), שכר הטרחה עבור התייצבות לדיון בבית המשפט (ככל שתידרש). היה ומי מהצדדים יבקש לטעון כנגד שכר הטרחה המבוקש, תוגש על ידו לבית המשפט בקשה מנומקת בתוך 7 ימים ממועד קבלת הצעת המומחה. בהיעדר בקשה שכזו בפרק זמן זה ייחשב הדבר כהסכמה לשכר המבוקש והתחייבות של כל צד לשאת במחציתו.
ניתנה היום, כ' סיוון תשע"ז, 14 יוני 2017, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 33966-01/17 אבי גרין נ' שיכון ובינוי נדל"ן בע"מ, אפריקה ישראל מגורים בע"מ (פורסם ב-ֽ 14/06/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים