Google

אבי בן דוד וטורי - שירות בתי-הסוהר

פסקי דין על אבי בן דוד וטורי | פסקי דין על שירות בתי-הסוהר

1394/03 עעא     25/06/2003




עעא 1394/03 אבי בן דוד וטורי נ' שירות בתי-הסוהר




1
בתי-המשפט
בבית-המשפט המחוזי בתל-אביב - יפו

בפני
כב' השופט אברהם טל
עע"א 1394/03

אבי בן דוד וטורי

העותר:

נ ג ד
שירות בתי-הסוהר
המשיב:
ה ח ל ט ה
1. העותר מְרצה עונש מאסר של ארבע שנים ושִׁבעה חודשים בגין הרשעתו בעבירות רכוש וּמִרמה, והוא מבקש להחזירוֹ לסבב לחופשות, שהוקפאו בשל התנגדות משטרת-ישראל. עובר לקבלת עֶמדת המשיב בעניין בקשתו זו, הועבר העותר לכלא "השרון, והוא מלין גם על כך שאינו מקבל בכלא "השרון" את הטיפול הרפואי המגיע לו לאחר שעבר ניתוח.

2. לטענת העותר, הוא יצא בעבר למִספּר רב של חופשות בתנאים מגבילים של מעצר-בית מוחלט באזור חדרה וצפונית לחדרה, כך שהיה רחוק מאזור מגוריו באשקלון.
לטענתו, בחופשות שניתנו לו הוא עמד בכֹל התנאים שנקבעו לו כאשר לחופשתו האחרונה יצא ביום 6.12.2002.
העותר מבקש מבית-המשפט לבחון את רלוונטיוּת המידעים החסויים עליהם מתבססת ההחלטה לשלילת חופשותיו וכן את אמיתוּת תוכנם וּמהותם.

3. באת-כוח המשיב הציגה בפני
י גיליון רישום פלילי, התייחסות משטרת-ישראל, התייחסות חסויה של מודיעין שירות בתי-הסוהר
וכן התייחסות קצין רפואה של כלא "השרון", מסמכים רפואיים ועידכון מהמרפאה על מצבוֹ הרפואי של העותר.

4. לטענת באת-כוח המשיב, מדובר באדם שעברוֹ הפלילי עשיר וכולל הרשעות קודמות בעבירות סמים, רכוש, זיוף, הפרת הוראה חוקית ועוד.
באת-כוח המשיב מציינת בנוסף כי מהתייחסות משטרת-ישראל עולה כי העותר מוּכּר היטב למשטרה בשל מעורבוּתוֹ בסכסוך בין כנופיות מדרום הארץ, וכי הערכת גורמי המודיעין היא כי קיימת סכנה ביציאת העותר לחופשה בשל חשש לחייו וכן בשל חשש שהעותר יפְגע באחרים.
עוד מציינת באת-כוח המשיב כי מהמידעים החסויים של מודיעין שירות בתי-הסוהר
עולה כי התנהגות העותר בין כותלי הכלא הינה שלילית, וּלפיכך גם המשיב מתנגד לְאשר לעותר את פריבילגיית החופשות.

5. לטענת באת-כוח המשיב, על-פי ההלכה הנקוטה על-ידי המשיב, חופשה היא בגדר פריבילגייה, המותנית בהתנהגות חיובית של האסיר וכפופה לאינטרס השמירה על שלום הציבור בכלל ועל שלום האסיר בפרט.
לגישת באת-כוח המשיב, לאור התנהגותו השלילית של העותר כפי שהיא עולה מהמידעים המודיעיניים, וּלאור הסכנה הנשקפת לחייו ולחיי אחרים כתוצאה ממעורבוּתוֹ בסכסוך הכנופיות כפי שעולה מהתייחסות משטרת-ישראל,- הרי שהעותר אינו עומד בתנאים למתן פריבילגיית החופשה, וּלפיכך החלָטָת המשיב סבירה ואף מתבקשת.

6. הכלל המנחה לאורו יש לבחון את החלָטָת המשיב לשלול חופשות העותר, הוא שחופשה איננה זכוּת של האסיר, אלא פריבילגייה, אשר התנאים להענקתה הם התנהגות חיובית של האסיר בין כותלי הכלא וכן קיום החובה שמוטלת על המשיב לשמור על שלום הציבור בכלל ועל שלומו של האסיר בפרט, גם כאשר הוא נמצא בחופשה.
עיון במידעים החסויים שהוצגו בפני
י מעלה כי העותר היה מעורב לאחרונה באירועים אלימים בין כותלי הכלא, דבר המעיד על התנהגות עבריינית מצידו ומעלה חשש להתנהגותו השלילית אף מחוץ לכותלי הכלא.
7. בחינת המידע המשטרתי מעלה כי העותר מעורב בסכסוך בין כנופיות בדרום הארץ, וקַיים חשש לחייו ולשלומם של אחרים אם יֵצא לחופשות.

8. לאור התנהגותו השלילית של העותר בין כותלי בית-הסוהר, וּלאור מעורבוּתוֹ בסכסוך כנופיות מחוץ לכותלי בית-הסוהר, אין מנוס משלילת חופשותיו, שהרי אם יֵצא העותר לחופשות קַיים חשש סביר להמשך מעורבוּתוֹ בפעילוּת עבריניית אשר עלולה לפגוע בשלומו וּבשלום אחרים.

9. באשר לטענת העותר כי אינו מקבל בכלא "השרון" טיפול רפואי המגיע לו בעקבות פציעה וניתוח שעבר, טוענת באת-כוח המשיב כי מהתיעוד הרפואי עולה כי העותר נדקר ב-11.4.2003 בכלא "איילון", הוא פּוּנה עוד באותו היום לבית-החולים "אסף הרופא", שָׁם אושפז ונותח, והיה נתון לפיקוחם של רופאי מחלקת כלי-דם.
עוד עולה מהתיעוד הרפואי כי העותר שוחרר מאישפוּזוֹ בבית-החולים "אסף הרופא" בתאריך 22.4.2003, עם מרשם לטיפול תרופתי אותו קיבל ועם המלצה להגעה לביקורת בתאריך 28.4.2003, אך בשל השביתה במשק לא הוּצא העותר לאותה ביקורת.
בתאריך 13.5.2003 הובא העותר שוב למחלקת כלי-דם בבית-החולים "אסף הרופא" ונקבע לו מועד לביקורת נוספת ביום 3.7.2003.
באת-כוח המשיב מסיקה מהעיון בחומר הרפואי כי העותר מטופל כיאות על-ידי רופאים מומחים מבית-החולים וכי הוא מקבל טיפול רפואי בהתאם להמלצתם, וּמאחר ולא הוצגה חוות-דעת רפואית לסתור זאת, הרי שדין עתירתו להידחות.

10. בחינת החומר הרפואי בעניינוֹ של העותר, הכולל התייחסות קצין הרפואה של כלא "השרון", מסמכים רפואיים וכן מידע עדכני אודות מצבוֹ הרפואי של העותר, מעלה כי העותר מקבל טיפל רפואי נאות בגין פציעתו.
כפי שעולה מהמידע הרפואי שהוצג בפני
י, העותר טופל באופן עִקבי ורציף מרגע פציעתו, הוא נוּתח בעקבות פציעתו והיה נתון לביקורת רפואית שוטפת לאחר הניתוח שעבר. לא למותר לציין כי העותר טופל ונבדק על-ידי רופאים מומחים לכלי-דם חיצוניים לכלא, בהתאם למצבוֹ הרפואי ולניתוח שעבר, ורופאי הכלא פעלו על-פי הנחייתם והוראותיהם של המומחים החיצוניים.
אמנם העותר לא הובא לביקורת רפואית בבית-החולים ביום 28.4.2003, אך הדבר לא נגרם בעטיוֹ של המשיב, אלא בשל השביתה במשק, וקבועה לו ביקורת נוספת ביום 3.7.2003.
לאור כל זאת, טענת העותר שלא קיבל בכלא "השרון" את הטיפול הרפואי המגיע לו חסרת בסיס, ודינה להידחות.

11. לאור כל האמור לעיל אני דוחה את העתירה.
ניתנה והוּדעה בפומבי היום, כ"ה בסיוון התשס"ג, 25 ביוני 2003.
אברהם טל
, שופט
קלדנית: ד.ל.ס.








עעא בית משפט מחוזי 1394/03 אבי בן דוד וטורי נ' שירות בתי-הסוהר (פורסם ב-ֽ 25/06/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים