Google

מדינת ישראל - אלי כהן, מ.מ.י., נגר כדורי את דוד חי בע"מ, נתן פורטמן, יעקב מנטקה

פסקי דין על אלי כהן | פסקי דין על מ.מ.י. | פסקי דין על נגר כדורי את דוד חי | פסקי דין על נתן פורטמן | פסקי דין על יעקב מנטקה |

91119/03 בש     10/06/2003




בש 91119/03 מדינת ישראל נ' אלי כהן, מ.מ.י., נגר כדורי את דוד חי בע"מ, נתן פורטמן, יעקב מנטקה




1
בתי המשפט

בש 091119/03
בית משפט מחוזי תל אביב-יפו
בתיק עיקרי: 040124/

10/06/03
תאריך:
כב' השופט דר' עודד מודריק

בפני
:

מדינת ישראל

בעניין:
מבקש
ארזי

ע"י ב"כ עו"ד
נ ג ד
1. אלי כהן

2. מ.מ.י.

3. נגר כדורי את דוד חי בע"מ

4. נתן פורטמן

5. יעקב מנטקה
משיב
פורר
עו"ד און בשם המשיב 4
ע"י ב"כ עו"ד
החלטה

לפני בקשת פרקליטת מחוז המרכז למתן צווים זמניים להבטחת חילוט רכושו של המשיב אלי כהן
(להלן: "אלי כהן
" או "המשיב").

נגד אלי כהן
הוגש כתב אישום לבימ"ש זה, המייחס לו עבירות של סחר בסמים והחזקתם שלא לצריכה עצמית.

כתב האישום כולל בקשה להכריז על הנאשם כסוחר סמים ולחלט רכוש בהתאם להוראות סעיף 36א לפקודת הסמים. הרכוש שחילוטו יתבקש בסיום ההליך השיפוטי, אם המשיב יורשע, כולל: 1. אופנוע מסוג הונדה מס' 50-919-19 (להלן: "האופנוע"); 2. מכונית מדגם ב.מ.וו. מיני קופר שמספרה 61-062-54 (להלן: "המיני קופר"); 3. מכונית מסוג ניסן שמספרה 16-454-20 (להלן: "הניסן"); 4. דירה ברח' האורגן 6 קומה 5 דירה 19 בראשון לציון גוש 5182, חלק מחלקה 4, תת חלקה 20 (להלן: "הדירה").

לענין הדירה, אין התנגדות מפי בא כוחו של אלי כהן
למתן צווים זמניים כפי בקשת באת כח המדינה. לפיכך, להלן אתן את הצו המבוקש.

לענין האופנוע והמיני קופר אין מחלוקת שמדובר בכלי רכב שהם בבעלות המשיב. הסניגור המלומד, עו"ד פורר
, מתנגד למתן צו זמני שביטויו בתפיסה והחזקה של כלי הרכב הללו בידי המשטרה עד למתן

פסק דין
במשפט. הוא גורס שיש בכך התערבות בלתי מידתית בזכויות הקנין שהרי בינתיים מוחזק המשיב כחף מכל אשמה ואין צורך לפגוע בזכויות הקנין שלו יותר משנחוץ כדי הבטחה שניתן יהיה לחלט את כלי הרכב אם המשיב יורשע בדין.

עו"ד פורר
גורס שניתן להבטיח את ביצוע החילוט בבא העת, אם יהיה לו מקום, על ידי צווים האוסרים דיספוזיציות בכלי הרכב, רישומי עיקולים במשרד הרישוי ושעבוד פוליסת הביטוח של כלי הרכב לטובת המדינה.

באת כח המדינה סבורה, שבהיעדר צורך מיוחד של מי מבני המשפחה ובהינתן שהמשיב הוא המשתמש היחידי בכלי הרכב הללו והוא בינתיים מוחזק במעצר עד תום ההליכים אין מקום לצווים מסוג אלה שהציע בא כח המשיב ויש לקבל את הבקשה במלואה ולצוות על תפיסה זמנית של כלי הרכב.

עד שאתן את דעתי להכרעה בין שתי ההשקפות אצרף עוד את ענין הניסן. בענין כלי רכב זה התייצב עו"ד און בשמו של אחד נתן פורטמן
שהוא הבעלים של הניסן. עו"ד און מאשר כי פורטמן רכש את הניסן מאחד יעקב מנטקה
(שהניסן עדיין רשומה על שמו) ומכרה למשיב, אלא שהמשיב לא שילם את התמורה ולפיכך הפר את התחייבותו כרוכש והמכונית נשארה, אם כן, בבעלותו של פורטמן ואין להפקיעה מידיו. עובדה היא שלניסן לא נערך מבחן רישוי (טסט), שכן פורטמן לא היה מוכן למסור את רשיון הרכב לידי המשיב לשם ביצוע המבחן השנתי לפי שהלה לא שילם לו את חובו. כל שנעשה הוא ביטוח מקיף לרכב על שמו של המשיב, פעולה שאינה מצריכה את הרשאת בעל הרכב.

אין לי ספק שדין הניסן כדין שני כלי הרכב הנוספים. ב"כ המדינה אמרה שיש ראיות מרובות לכך שהניסן הוחזקה בידי המשיב. העובדה שנערך לה ביטוח מקיף על שם המשיב נותנת שהרכב היה בשימוש ובשימושו של המשיב. שאלת תשלום או אי תשלום החוב אינה רלוונטית לענייננו. לא התברר לי שפורטמן ביטל את פעולת המכירה ונטל את הרכב לחזקתו. האפשרות שעדיין קיים חוב בגין המכירה אינה שוללת את פעולת המכר.

לעניין הצו הראוי, נראה לי, בעקרון, שאם ניתן להבטיח באמצעות צווים מתאימים שבסיום ההליך השיפוטי יחולטו כלי הרכב אם יקום בסיס משפטי לכך, אין צורך להפקיע את החזקה בהם כעת מידי המשיב ומשפחתו. דעתי הדבר ניתן להיעשות באמצעות צווים שיחסמו דיספוזיציות בכלי הרכב ובאמצעות ערובה מתאימה שתכליתה למנוע מעשי הערמה. לא אוכל לראות בדירה כאמצעי ערובה מספיק לצורך זה, משום שמתבקשים צווים גם בעניין הדירה שיבטיחו את חילוטה בעתיד.

הפועל היוצא מן האמור לעיל הוא זה. הואיל והדירה רשומה על שם מדינת ישראל
ולא הועברה בה זכות הבעלות על שם המשיב שרכש אותה מידי החברה משכנת אני נותן בזה צו האוסר לבצע כל העברה או דיספוזיציה בזכויותיו של המשיב בדירה; מקפיא את המצב הרישומי של הזכויות בדירה כפי שהוא היום ומונע את רישום הזכויות על שם המשיב. הצו מופנה למדינת ישראל
כבעלים של הדירה והוא יירשם כהערה בלשכת רישום המקרקעין ובספרי החברה המשכנת.

לעניין שלושת כלי הרכב. אני מורה על תפיסתם הזמנית בידי המשטרה עד למתן גמר ההליכים בתיק פלילי 40124/03 (מחוזי ת"א) ואולם, ניתן יהיה לשחרר את כלי הרכב ולהעבירם לרשות המשיב וכל עוד המשיב במעצר לרשות מי שהוא ייפה את כוחו לקבל את כלי הרכב, אם יינקטו, לגבי כל כלי רכב כל הפעולות הבאות.

1. יירשם שעבוד במשרד הרישוי של כלי הרכב לטובת מדינת ישראל
.

2. פוליסת הביטוח של כלי הרכב תשועבד לטובת מדינת ישראל
.
3. לא תעשה שום העברה, השכרה, מתן רשות שימוש או כל דיספוזיציה אחרת בכלי הרכב להוציא שימוש בו בידי המשיב או מיופה הכח שלו.

4. תינתן ערובה של צד ג' בסך 100,000 ₪ להבטחת החזרת כלי הרכב לרשות המדינה אם יינתן צו חילוט. להסרת ספק ייאמר, כי הערובה תקיף את שלושת כלי הרכב אולם, במקרה של אי העמדת אפילו כלי רכב אחד לרשות המדינה כאמור לעיל, יקום בסיס לחילוט הערבות.

5. יופקד סך, במזומן או בערבות בנקאית,של 75,000 ש"ח שתכליתו להבטיח את העמדת כלי הרכב לרשות המדינה אם יהיה מקום לצוות על חילוטם. הסכום הזה, מיועד להבטיח את כל כלי הרכב ואולם לשם הסרת ספק אציין שדי יהיה באי העמדת אחד מכלי הרכב כאמור, כדי להקים בסיס לחילוט הערובה הזאת.

ניתנה היום י' בסיון, תשס"ג (10 ביוני 2003) בהעדר הצדדים. המזכירות תמציא לצדדים החלטה זו.
דר' עודד מודריק
, שופט








בש בית משפט מחוזי 91119/03 מדינת ישראל נ' אלי כהן, מ.מ.י., נגר כדורי את דוד חי בע"מ, נתן פורטמן, יעקב מנטקה (פורסם ב-ֽ 10/06/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים