Google

אברהם ליבר - בנק לאומי לישראל בע"מ

פסקי דין על אברהם ליבר | פסקי דין על בנק לאומי לישראל בע"מ

18387-01/17 תאק     13/07/2017




תאק 18387-01/17 אברהם ליבר נ' בנק לאומי לישראל בע"מ






בית המשפט המחוזי בחיפה
תא"ק 18387-01-17 בנק לאומי לישראל בע"מ
נ' ליבר
תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני
מספר בקשה:1
בפני

כבוד השופטת גלית ציגלר
מבקש

אברהם ליבר
נגד
משיב (תובע)
בנק לאומי לישראל בע"מ
החלטה

1. התובע הגיש כנגד המבקש תביעה בסדר דין מקוצר, המבוססת על היותו ערב באופן אישי לחשבון חברה בע"מ שבה היה בעל עניין, והיא נקלעה לחובות ומצויה בהליכי הקפאה והסדר נושים, ומונה נאמן לנכסיה.

2. המבקש הגיש בקשה להעברת התביעה למסלול של תביעה רגילה – ע"י מחיקת הכותרת "בסדר דין מקוצר", ולחלופין ביקש ליתן לו רשות להתגונן כנגד התביעה, כשעיקר טענתו מבוססת על כך שהמשיב לא המציא לו את מלוא המסמכים הנדרשים על מנת שיוכל לגבש את טענות ההגנה.
בבקשתו העלה המבקש באריכות גם טענות שונות ומפורטות כנגד התביעה והחוב הנטען.

3. תגובת התובע היתה כי המסמכים שהוגשו מבססים תביעה בסדר דין מקוצר, ולכל היותר העדר המסמכים עולה כדי מתן רשות להגן.
עוד נטען, כי למרות טענות המבקש להעדר מסמכים, הרי שבפועל הועלו טענות שונות המבוססות על מסמכים רבים מאד שהמציא לו התובע, אולם כל שלל הטענות אינן מצדיקות מתן רשות להתגונן והתובע עומד על חקירת המבקש בכדי להוכיח זאת.

4. המבקש נדרש להמציא תצהיר שבו יפרט מהם המסמכים הנדרשים לו, ומשזה הוגש הסתבר כי מדובר במסמכים שאת חלקם אין הבנק יכול להמציא מבחינה טכנית, הגם שהנתונים המתבקשים בהם מצויים במסמכים אחרים אשר כבר הועברו למבקש, ואילו חלקם האחר של המסמכים קשור בחשבונות של חברות המצויות בהליכי פירוק והקפאה ולנכסיהן מונה נאמן כמפורט לעיל.
התרתי למבקש להשיב לטענות, והוא שב וטען כי המסמכים נחוצים להוכחת טענות ההגנה שהעלה, וכי המצאתם תבסס את טענותיו באשר להתנהלות הבלתי הוגנת של התובע כלפיו, ועל כך שלא התמלאו התנאים להגשת התביעה ולחיובו בערבות האישית.

5. הבקשות השונות הועברו גם לעיון הנאמן שמונה ע"י בית המשפט, רו"ח גבריאל טרבלסי, והוא מסר בתגובה כי דרישת המבקש למסמכים מתייחסת לחשבונות שנפתחו על ידו עם מינויו, והם מצויים בבעלותו ובניהולו ואין למבקש זכות קנויה לעיין בהם שעה שהנאמן אינו צד להליך אלא גורם חיצוני, ואם עומד המבקש על בקשתו עליו להפנותה לבית המשפט המוסמך, אשר יבחן אם אמנם קיים בכך צורך.

6. לאחר שבחנתי את כלל הנתונים העולים מהבקשות והתגובות, לא מצאתי כי יש למחוק את הכותרת "בסדר דין מקוצר", שכן התביעה ראויה להתברר בדרך זו שעה שהיא נסמכת על מסמכים שונים המבססים אותה, וההלכה המושרשת בענין זה היא כי בתביעת בנק די בצירוף ההסכם הבסיסי ודף יתרת החשבון המלמד על החוב - ובמקרה זה כתב הערבות של המבקש ויתרת החוב לחברה לה ערב – כדי שהתביעה תהיה ראויה להתברר בהליך של סדר דין מקוצר (ראה בספרו של גורן "סוגיות בסדר דין אזרחי", מהדורה 12, עמוד 788).

7. לענין הבקשה למתן רשות להתגונן –
המבקש העלה בתצהירו טענות שונות לגבי הערבות עליה חתם ובאשר לאי מילוי התנאים הנדרשים להפעלתה, תוך הפנייה למסמכים אשר לטענתו מבססים זאת.
התובע עמד על זכותו לחקור את המבקש על תצהירו.
בנסיבות שציינתי בהן הועברו למבקש מסמכים רבים אשר לפיהם הועלו טענות הגנה מפורטות, וכשהוברר כי חלק מהמסמכים החסרים אינם ניתנים להמצאה – זאת מבלי לקבוע ממצאים בהקשר זה – ובשעה שהתובע עומד על חקירת המבקש על תצהירו, לא מצאתי כי יש ליתן רשות להתגונן בלא לאפשר חקירה כזו.
תקנה 205 (ג) לתקסד"א קובעת כי מתן רשות להתגונן יהיה על יסוד הבקשה וחקירת המצהיר, ולא ראיתי כי הנסיבות שהעלה המבקש מצדיקות שלא להעתר לחקירה כזו.

אני קובעת דיון בבקשה וחקירת המצהיר ליום 26.9.17 שעה 11:30.

ניתן על ידי כרשמת
היום, י"ט תמוז תשע"ז, 13 יולי 2017, בהעדר הצדדים.

חתימה
1 מתוך 2








תאק בית משפט מחוזי 18387-01/17 אברהם ליבר נ' בנק לאומי לישראל בע"מ (פורסם ב-ֽ 13/07/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים