Google

ניסן יהודה אהרנפלד, סימה אהרנפלד - ברכה כהן נורית כהן

פסקי דין על ניסן יהודה אהרנפלד | פסקי דין על סימה אהרנפלד | פסקי דין על ברכה כהן נורית כהן

06/16 א 23-     04/09/2017




א 23-06/16 ניסן יהודה אהרנפלד, סימה אהרנפלד נ' ברכה כהן נורית כהן








בית משפט השלום באשדוד



ת"א 23-06-16 שוורץ ואח' נ' כהן
ואח'

ת"א 22237-08-16 כהן
נ' שוורץ ואח'

ת"א 9598-06-16 שוורץ ואח' נ' כהן
ואח'






בפני

כב' סגן הנשיא, השופט גיל דניאל


מבקשים

ניסן יהודה אהרנפלד
סימה אהרנפלד


נגד


משיבות

ברכה כהן
נורית כהן



החלטה

המבקשים עותרים למתן צו עיקול על זכויות המשיבה 2 בדירת מגורים ולחלופין להורות כי התשלום החודשי אותו משלמים המבקשים כדמי שכירות יופקד בקופת בית המשפט או בנאמנות אצל ב"כ הצדדים.

לטענת המבקשים, התשלום החודשי נקבע בהסכמת הצדדים במהלך דיון שנערך בבית המשפט המחוזי, אולם בחלוף הזמן גובר החשש כי במידה והמבקשים יצליחו בתביעתם ועל כן יהיו זכאים לקבל מהמשיבות סכומים כספיים (בנוסף להמשך החזקתם בדירה נושא המחלוקת) הרי שלא יהיה בידי המשיבות להחזיר להם את הכספים אותם יהיו זכאים לקבל.

המשיבות טוענות בתגובה כי הסכמת הצדדים לעניין העברת תשלום חודשי קיבלה תוקף מחייב על ידי בית המשפט המחוזי. לא ניתן לשנות החלטה זו שלא בהסכמת הצדדים. מכל מקום, הבקשה היא לעיקול זמני אולם היא אינה עומדת בתנאים לכך. המשיבות סבורות כי תביעתם של המבקשים משוללת בסיס והיא המשך להליכים משפטיים קודמים שהתנהלו בין הצדדים בהם הכריעו בתי המשפט לחובת המבקשים.

בתשובה לתגובה הפנו המבקשים למסמכים אשר לפי טענתם התגלו להם לאחר מועד גיבוש ההסכמה בין הצדדים לשלום דמי שכירות חודשיים על ידי המבקשים. לטענת המבקשים, מסמכים אלו מחזקים את סיכויי התביעה שלהם, דבר המחייב בחינת אפשרות ביצוע החזר כספי על ידי המשיבות ומתן צווים להבטחת ביצוע ההחזר הכספי.

יצוין, כי בקשה לשינוי ההסכמה בדבר תשלום דמי השכירות החודשיים הועלתה על ידי המבקשים בדיון שנערך בבית המשפט.

בית המשפט דחה את הבקשה לביטול חיוב המבקשים בתשלום. כך נקבע:

"בשלב זה, על ביהמ"ש להחליט בבקשת ביניים לשינוי הסדר
אשר התקבל בין הצדדים במסגרת התביעה שהוגשה לביהמ"ש המחוזי בתיק ת"א 33433-05-16.

בדיון שנערך בביהמ"ש המחוזי (בפני
כב' השופט גדעון גד), הגיעו הצדדים להסדר לפיו ישולמו דמי שכירות בסכום שנקבע וזאת עד שתינתן הכרעתו של ביהמ"ש בתביעה בהליך זה בשאלת תוקפו של פסק הדין נושא המחלוקת.

בבקשה נטען כי נתגלו ראיות חדשות אשר יש בהן לחזק את הטענה לפיה מדובר ב

פסק דין
שניתן על יסוד מרמה. עוד נטען כי הסכום אשר נקבע בהסדר האמור, אינו ראלי ויש בו כדי להכביד על המבקשים.

בדיון היום הרחיבו באי כח הצדדים בטיעוניהם לעניין שאלת תוקפו של ההסדר האמור והבקשה לשינויו.

עיון בהסדר אשר קיבל תוקף על ידי ביהמ"ש המחוזי מעלה כי הצדדים היו מיוצגים בגיבוש ההסדר על ידי עורכי דין ומדובר בהסדר מפורט אשר לוקח בחשבון כי ההליכים המשפטיים אשר עתידים להתנהל בתובענה לביטול

פסק דין
מחמת תרמית, יימשכו פרקי זמן ארוכים.

לא מצאתי כי ראוי כי בימ"ש זה יכניס שינויים בהסכמת הצדדים כפי שגובשה בפני
ביהמ"ש המחוזי, אשר בהתאם לה ניתן תוקף של החלטה על ידי ביהמ"ש המחוזי להסכמת הצדדים.

אין מקום בשלב זה לדון באופן מעמיק בראיות השונות אשר הוצגו ואלו ייבחנו במסגרת הדיון בתביעה העיקרית. לצורכי תקופת הביניים עד להכרעה בתובענה, הרי שהמתכונת שגובשה בין הצדדים בדבר תשלום דמי שכירות חודשיים הינה מתכונת סבירה ויש לזכור כי מדובר בתשלומים כספיים כי אם בבוא העת יימצא כי הצדק עם המבקשים בטענותיהם, ניתן יהיה להשיב את המצב לקדמותו בחיוב המשיבות אשר קיבלו את הכספים,
בהחזרת הכספים."


הבקשה אותה הגישו המבקשים כעת היא בקשה שונה. המבקשים אינם עותרים לביטול או שינוי חיובם המוסכם בתשלום דמי שכירות, אלא מבקשים להבטיח את האפשרות לקבלת הכספים אותם הם משלמים, בחזרה, ככל שיצליחו בתביעתם.

בחינת טענות הצדדים בעניין זה מעלה, כי אומנם קיים חשש מסוים לפיו אם תחוייבנה המשיבות בתשלום כספים למבקשים, כגון בהחזר דמי השכירות המשולמים באופן שוטף, יקשה על המשיבות לבצע את התשלום הכספי.

אכן, הבקשה במהותה דומה לבקשה למתן צו עיקול זמני, אולם נראה כי לא יהיה זה נכון לבחון הבקשה לפי אמות המידה הקבועות לדיון בבקשה למתן עיקול זמני. זאת, שעה שמדובר בתשלום של כספים, אשר המבקשים ממשיכים לשלם לפי המוסכם והמתחייב. ראוי יהיה לבחון את השאלה, האם נכון להבטיח את הכספים המועברים מדי חודש, בדרך כלשהי.

בקשר לכך גם יש לבחון מחדש את סיכויי טענות הצדדים. כמפורט בהחלטה שניתנה, אין מקום לקבוע מסקנות לגבי הראיות שהוצגו על ידי הצדדים, לרבות לגבי הראיות אשר המבקשים טוענים כי הינן ראיות חדשות שהגיעו לידיהם לאחר גיבוש ההסכמה לתשלום דמי השכירות. עם זאת, בחינה מקדמית של טיעוני הצדדים בהליכים העיקריים מעלה, כי לתביעות המבקשים יש סיכויים לכאורה להתקבל, דבר אשר מחייב יצירת איזון בין זכות המשיבות לקבלת דמי השכירות כפי שנקבע בהסכמה שקיבלה תוקף של החלטה ובין זכות המבקשים להבטחת החזר כספי, אם יזכו בתביעותיהם.

לשם מתן החלטה בבקשה שהוגשה, נתתי דעתי למכלול רחב של שיקולים, לרבות הצטברות הכספים המועברים על ידי המבקשים. בשים לב למכלול הנסיבות מצאתי כי ראוי בשלב זה לשקול הפקדתחלק מדמי השכירות החודשיים המועברים על ידי המבקשים, בנאמנות אצל ב"כ הצדדים.

קודם למתן החלטה בעניין זה, יתאפשר למשיבות להציג ביטחונות ממשיים ובהתאם לכך ניתן יהיה להורות על החלטה.

ככל שיש בידי המשיבות להציג בטחונות ממשיים, תוכלנה להציגן עד ליום 26.9.17.

יובהר, כי בשלב זה, על המבקשים להמשיך בהעברת דמי השכירות בהתאם להחלטות שניתנו.

תזכורת מעקב ליום 26.9.17.

ניתנה היום, י"ג אלול תשע"ז, 04 ספטמבר 2017, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 23-06/16 ניסן יהודה אהרנפלד, סימה אהרנפלד נ' ברכה כהן נורית כהן (פורסם ב-ֽ 04/09/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים