Google

איתי כהן עירית קרית גת - מדינת ישראל

פסקי דין על איתי כהן עירית קרית גת |

7862-09/17 בפמ     02/10/2017




בפמ 7862-09/17 איתי כהן עירית קרית גת נ' מדינת ישראל








בית משפט השלום לתעבורה בבאר שבע



בפ"מ 7862-09-17 כהן נ' מדינת ישראל
באיחוד דיון עם תיק 7866-09-17
תיק חיצוני
:
90210409273


בפני

כב' סגן הנשיאה, השופט אלון אופיר


מבקשים

1.
איתי כהן

2. עירית קרית גת


נגד


משיבים

מדינת ישראל



החלטה

בפני
בקשה לביטול פסילה מנהלית של רישיון נהיגה ולביטול הודעת איסור שימוש ברכב אשר נמסרו למבקש 1 לאחר שנהג לכאורה ברכב בעודו שיכור כהגדרת שכרות בחוק.

ב"כ המבקש 1 טען כי בחומר הראיות שבידי המדינה כרסום מהותי הנובע מסתירות מהותיות ביחס לתיעוד הזמנים, מספק ממשי באשר לעצם הנהיגה ע"י המבקש 1 ומהיעדר תיעוד של אינדיקציות מהותיות לצורת תקינות בדיקת "ינשוף" חדש.
עוד נטען, ביחס לרכב, כי אף שהוא מצוי "טכנית" בבעלות המבקשת 2 בשכירות "ליסינג", הרי שבפועל המדובר ברכב הצמוד לאמו של המבקש 1, וזה נטל את הרכב ללא רשותה וללא הסכמתה של האם. חיזוק לטענה זו ניתן למצוא בדברי המבקש 1 עצמו בשימוע בפני
קצין המשטרה.
בנוסף, הוגשו מסמכים רפואיים המתארים את מצבה הרפואי של אם המבקש 1, לפיהם סובלת היא מנכות אורטופדית בגבה, דבר המקשה עליה מאד את הניידות ללא רכב.
בנסיבות המתוארות לעיל, עתרה ההגנה לביטול שני ההליכים המנהליים.

ב"כ המדינה התנגדה לבקשה וטענה כי בידי המדינה ראיות טובות לכאורה לפיהן המבקש 1 הוא אשר נהג ברכב במצב של שכרות.
חומר הראיות הוגש לעיוני אגב התנגדות המדינה להשבת הרכב נוכח איכות הראיות שבידיה.




דיון והכרעה –
קריאת תיק החקירה מצביעה על מצב בו בידי המדינה ראיות טובות לכאורה ללא כל כרסום מהותי.
ביחס לטענה לפיה המבקש 1 לא נהג כלל ברכב, הרי שבידי המבקשת עדות חד משמעית של שוטר המתאר את המבקש 1 נוהג ברכבו כאשר לפניו מונית. השוטר מתאר את המבקש 1 עוצר, יוצא מדלת הנהג וניגש אל מאחורי הרכב כדי לפתוח את תא המטען. המדובר בתיאור ברור ובהיר של נהיגה על ידי המבקש 1.
דוח המאפיינים של המבקש 1 אכן תקין, אך במהלכו מתאר הוא כי שעה לפני האירוע שתה חצי ליטר בירה ובנוסף משקה מסוג ערק. אלה דבריו של המבקש עצמו.
לא מצאתי בפערי הזמנים שנבחנו ותועדו פער שלא ניתן להסבר בעדות עת יישמע התיק העיקרי.
ביחס לאינדיקציות הקודמות לבדיקת הינשוף, הרי שכל הפרמטרים (ובכלל זה גיהוק) סומנו כתקינים ולא מצאתי היעדר של אינדיקציה כזו או אחרת.
על פניו המדובר בבדיקה תקינה לחלוטין על ידי מכשיר ה"ינשוף" עם תוצאה המעידה על רמת שכרות שאינה גבולית (368 מ"ג בליטר אויר נשוף).
אני מוצא את איכות הראיות שבידי המדינה כזו המבססת מצב של ראיות לכאורה טובות ביחס לעבירה של נהיגה במצב שכרות כלפי המבקש 1.
למבקש 1 רישיון נהיגה משנת 2008 ולחובתו 4 הרשעות כולל עבירת מהירות חמורה מיום 31.10.10 ונוספת מיום 23.1.09.
עברו של המבקש 1 על רקע רף שכרותו שאינה גבולית בפרשה זו אינם מצדיקים את ביטול ההליך המנהלי אשר ננקט כלפי רישיון הנהיגה של המבקש 1 .
החלטת הקצין הפוסל סבירה ותקינה, אני מחליט לדחות את הבקשה.

ביחס לרכב אשר נתפס והופקד, שונה מעט המצב המשפטי.
נכון כי הרכב נשוא הבקשה בבעלות רשות מקומית (בליסינג) אך בפועל הוכח כי הוא משמש באופן קבוע אישה (אמו של המבקש 1) הסובלת ממצב גופני אורטופדי מורכב.
המבקש 1 טען כבר בפני
השוטרים כי נטל הרכב ללא ידיעתה וללא הסכמתה של אמו, מה שלכאורה היה מקים כלפיה את ההגנה שבסעיף 57 ב(ב) בפקודה לו הייתה בעלת הרכב.
יוצא כי משפטית אין לאם כלל זכות לפנות לבית המשפט שכן לא נהגה ברכב ואין היא רשומה כבעלים שלו. אולם, בנסיבות אשר נוצרו, לא נגרם כלל נזק כתוצאה מתפיסת הרכב למבקשת 2 ולמעשה את עיקר הנזק סופגת אמו של המבקש 1.

נוכח המסמכים הרפואיים שהוצגו לי ולאור הראיות התומכות בטענה לפיה נלקח הרכב מאמו של המבקש 1 ללא ידיעתה וללא הסכמתה ובמיוחד לאור מצבה הרפואי החריג של האם, אני מחליט בהתאם לסמכותי הנובעת מסעיף 57 ב(ג) בפקודת התעבורה להורות על קיצור הודעת איסור השימוש ברכב מ.ר 4929838 באופן בו בתום 15 יום מיום שהופקד הרכב, יוחזר הרכב למבקשת 2 ויועבר הוא לחזקת אמו של המבקש 1.
החזרת הרכב בתום 15 יום מיום הפקדתו תהיה כנגד הצגת החלטה זו ותשלום הוצאות אחסנתו.

ניתנה היום, י"ב תשרי תשע"ח, 02 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.









בפמ בית משפט לתעבורה 7862-09/17 איתי כהן עירית קרית גת נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 02/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים