Google

שמעון וקנין, ברוריה וקנין, איתן יעקובי ואח' - יעקב שמואל, קטי שמואל

פסקי דין על שמעון וקנין | פסקי דין על ברוריה וקנין | פסקי דין על איתן יעקובי ואח' | פסקי דין על יעקב שמואל | פסקי דין על קטי שמואל |

5037-02/17 תאק     23/10/2017




תאק 5037-02/17 שמעון וקנין, ברוריה וקנין, איתן יעקובי ואח' נ' יעקב שמואל, קטי שמואל








בית משפט השלום בנצרת



תא"ק 5037-02-17 וקנין ואח'
נ' שמואל ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
עינב גולומב


תובעים

1
.
שמעון וקנין

2
.
ברוריה וקנין

3
.
איתן יעקובי

4
.
רונית יעקובי


נגד


נתבעים

1. יעקב שמואל
2. קטי שמואל



החלטה


לפניי בקשה לעיכוב הליכים בתיק זה עד להכרעת בית המשפט המחוזי בתביעה שהוגשה על ידי הנתבעים כנגד התובעים דכאן.
1.
התובעים הם הבעלים הרשומים של חלקה 20 בגוש 11092 במושבה יוקנעם (להלן – החלקה). הנתבעים הינם בעלים של חלקה 19 בגוש 11092, הסמוכה לחלקה מושא התביעה. לטענת התובעים, הנתבעים פלשו לחלקתם ועושים בה שימוש ללא הרשאתם, ומכאן התביעה בסדר דין מקוצר לפינוי ידם של הנתבעים מהחלקה.
2.
הנתבעים הגישו בקשת רשות להתגונן. טענה מרכזית בבקשה הינה כי התובעים אינם בעלי זכויות כדין בחלקה מושא התביעה. זאת, לשיטת הנתבעים, בשל כשלים שנפלו בשרשרת ההתקשרויות אשר בבסיס רישום זכויותיהם במרשם המקרקעין. עוד טענו הנתבעים כי הם מחזיקים בחלקה מזה עשרות שנים, שילמו מיסים בגינה והשקיעו בה השקעות רבות.
3.
הבקשה למתן רשות להתגונן נקבעה לדיון. במהלך הדיון חודד לנתבעים הקושי בטענותיהם בכל הנוגע להיעדר זכות של התובעים בחלקה מושא תביעתם. זאת, משמדובר בזכויות רשומות במקרקעין מוסדרים, רישום המהווה כידוע ראיה חותכת לנכונותו (סעיף 125(א) לחוק המקרקעין, התשכ"ט – 1969), ומשהרישום עצמו איננו ניתן לתקיפה בפני
בית משפט זה. לאחר שהומלץ לנתבעים לשקול המשך התנהלותם בהליך, הודיעו הם כי הם עומדים על בקשתם למתן רשות להתגונן ולפיכך הגישו הצדדים טיעוניהם בבקשה הנ"ל. בסמוך לכך ובטרם ניתנה החלטה בבקשה למתן רשות להתגונן, הודיעו התובעים כי הם הגישו תובענה לבית המשפט המחוזי להצהרה בדבר פסלות התקשרויותיהם החוזיות של התובעים בקשר לחלקה מושא דיוננו, ולמחיקת רישום זכויותיהם בחלקה במרשם המקרקעין. מכאן בקשתם לעכב את ההליך דנן עד להכרעה בתביעתם לבית המשפט המחוזי, היא הבקשה שבפני
.
4.
לטענת הנתבעים, מן הראוי להורות על עיכוב הליכים בתיק דנן, שכן במידה ותתקבל התביעה שהגישו לבית המשפט המחוזי, אזי תתייתר התביעה בתיק דנן שהרי לתובעים לא יהיה כל מעמד לתבוע סילוק ידם מהחלקה. יצוין כי לבקשה אף צורפה חוות דעת שמאי בנוגע להוצאות שהוצאו על ידי הנתבעים בחלקה (חוות הדעת המקורית שצורפה מתייחסת לחלקה אחרת, ובהמשך הודיעו המבקשים כי מדובר בטעות וביקשו להחליפה בחוו"ד הנוגעת לחלקה).
5.
התובעים מתנגדים לבקשה. לעניין זה נטען כי הבקשה הוגשה באמצעות תצהיר של בנם של התובעים, שאיננו צד להליך ולפיכך לא ניתן לקבלה. לגופו של עניין טוענים התובעים כי התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי אינה קשורה לתביעה דנן ואינה יכולה להוות שיקול בעיקר כשהמדובר בתביעה שאין בה כל ממש התוקפת את הרישום בלשכת רישום המקרקעין.
6.
לאחר עיון בבקשה אני רואה לקבלה.
7.
בכל הנוגע לטענה בדבר הגשת תצהיר בנם של המבקשים חלף תצהיר מי מהמבקשים עצמם, אינני רואה בכך בנסיבות פגם מהותי, בפרט בשל כך שהמסד הרלוונטי להכרעה בבקשה הספציפית לעיכוב הליכים, הוא משפטי במהותו ולא עובדתי. משכך, אין לדחות הבקשה מטעם זה בלבד.
8.
לגוף העניין; החלטה בעניין עיכוב הליכים בשל הליך אחר התלוי ועומד, מוכרעת על יסוד שיקולים של יעילות הדיון, חסכון במשאבי בית המשפט ומניעת הכבדה מיותרת על הצד שכנגד. בהקשר זה על בית המשפט לבחון, בין היתר, מהות השאלות שבמחלוקת, זהות בעלי הדין, יעילות הדיון, חסכון בזמן שיפוטי הימנעות מכפל התדיינות ומאזן הנוחות (רע"א 8018/15 ד"ר אפים לקח ז"ל על- ידי רנה לקח נ' ניתאי דובינצקי, עו"ד (פורסם במאגרים) (2016)).
9.
בענייננו, ברי שקיימת זיקה בין עילת התביעה שבפני
, המיוסדת על זכות הבעלות של התובעים בחלקה, לבין ההליך המקביל בו פתחו הנתבעים בבית המשפט המחוזי, במסגרתו מבקשים הם בין היתר להצהיר על היעדר כל זכות כאמור לתובעים דנן ועל תיקון המרשם בהתאם. הכרעה בהליך המקביל יהיה בה כדי ליצור מעשה בית דין בין הצדדים ולחייבם בהליך דנן, וככל שתתקבל התביעה שם – הדבר ישליך ישירות על עילת התביעה דנן. ברי כי אין מקום שבית משפט זה ידון במסגרת הבקשה הנוכחית בסיכוייה של התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי, ולא אביע דעתי בעניין זה. אולם כל עוד היא לא הוכרעה, לא ניתן להתעלם מהזיקה העניינית הברורה בינה לבין ההליך דנן.
10.
נוכח האמור, הכף נוטה לקבלת הבקשה בשלב הנוכחי, כך שהדיון בתביעה דנן יעוכב עד להכרעה בתביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בעניין זכויות התובעים בחלקה.
11.
עם קבלת הכרעה בתביעה בבית המשפט המחוזי, תוגש הודעה לתיק על-ידי הצדדים, ובהתאמה תינתן החלטה לעניין המשך ניהול ההליך דנן.
12.
אין צו להוצאות.

המזכירות תמציא לצדדים

ניתנה היום, ג' חשוון תשע"ח, 23 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.










תאק בית משפט שלום 5037-02/17 שמעון וקנין, ברוריה וקנין, איתן יעקובי ואח' נ' יעקב שמואל, קטי שמואל (פורסם ב-ֽ 23/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים