Google

בית הכנסת הספרדי עלי עשור ועלי נבל - אלי בן חמו, ה ח ל ט ה

פסקי דין על בית הכנסת הספרדי עלי עשור ועלי נבל | פסקי דין על אלי בן חמו | פסקי דין על ה ח ל ט ה |

27713-10/17 א     22/10/2017




א 27713-10/17 בית הכנסת הספרדי עלי עשור ועלי נבל נ' אלי בן חמו, ה ח ל ט ה








בית משפט השלום בירושלים



ת"א 27713-10-17 בית הכנסת הספרדי עלי עשור ועלי נבל
נ' בן חמו


תיק חיצוני
:



בפני
כב' השופט גד ארנברג
, סגן הנשיא


המבקשת

בית הכנסת הספרדי עלי עשור ועלי נבל



נ
ג
ד


המשיב

אלי בן חמו


ה ח ל ט ה


בפני
בקשה לצו מניעה שייאסור על המשיב להיכנס לבית הכנסת שמופעל באמצעות העמותה המבקשת.

המבקשת טוענת כי מדובר במתפלל מפריע, שיכור, שמתגרה במתפללים אחרים וגרם לעזיבת מתפללים רבים, שעברו להתפלל בבתי כנסת אחרים מחמת התנהגותו הנלוזה של המבקש שאף מגיעה לתגרות ידיים.

המשיב טוען כי מדובר בסכסוך רב שנים שמהותו הוא מי מנהל את העמותה המתפעלת את בית כנסת, איך יתקבלו בה החלטות, מי יהיה נמנה על חברי העמותה וכיצד זו תנוהל. המשיב צרף מסמכים רבים שהופנו לרשם העמותות ולגורמים נוספים בקשר לסכסוך נשוא ההליך. המשיב טוען עוד כי לא מדובר בו בלבד אלא בקבוצה גדולה של מתפללים, שקבוצה אחרת מנסה למדר אותם מבית הכנסת ומקבלת החלטות בו שלא כדין. עוד טוען המשיב כי כיוון שמדובר בסכסוך בתוך עמותה על אופן ניהולה, הסמכות נתונה לבית המשפט המחוזי ולא לבית משפט זה.

הצדדים סיכמו טענותיהם ולאחר עיון בהם באתי למסקנה כי אין מקום לתת את הצו המבוקש מהנימוקים הבאים:

א. חוסר נקיון כפיים – כידוע מי שמבקש צו מניעה במעמד צד אחד חייב לבוא לבית המשפט בניקיון כפיים, כך שבפני
בית המשפט תהיה התמונה כולה. בנדון דנן המבקשת ניסתה להעלים מבית המשפט את הסכסוך האמיתי שעומד מאחורי הסכסוך לו היא טענה בכתבי הטענות. המבקשת לא הבהירה שמדובר בקבוצה של מתפללים ולא במשיב בלבד, לא הבהירה את כל מסכת ההתנהלות בפני
רשם העמותות וטענות המשיב, ושאר חברי הקבוצה עליה הוא נמנה, באשר לאופן ניהול העמותה. די בחוסר נקיון כפיים זה כדי לדחות אל הבקשה.

ב. זהות הסעדים – למעשה הסעד המבוקש בהליך הזמני זהה לסעד הסופי המבוקש בתביעה עצמה. אמנם בתביעה הוסף סעד של פיצוי כספי של 10,000 ₪ אך לא ניתן כל הסבר לסכום זה ונראה כי הוספתו היתה רק כדי למנוע טענה של זהות סעדים. ברור שהסעד הסופי המבוקש הוא הסעד הזמני המבוקש ובנסיבות המפורטות לעיל לאור המחלוקת בין קבוצות המתפללים אין מקום לתת את הצו כבר עכשיו.

ג. כיוון שנראה שהמחלוקת אכן נעוצה בשאלת ניהול העמותה, מי הם חברי העמותה וכיצד זו תנוהל לא ברור שהסמכות נתונה לבית משפט זה. בשלב זה לאור דחיית הבקשה מהנימוקים דלעיל אינני קובע מסמרות בענין זה, שייבדק על ידי המותב שיקבע לדון בתביעה העיקרית, ואולם כנימוק מצטבר יש גם בו כדי להביא לדחיית הבקשה.

למעלה מהצורך אעיר, כפי שהערתי כבר בהחלטה שבה נקבע הדיון, כי נראה שסכסוך כגון זה מן הראוי שיפתר באמצעות רב העיר או גוף אחר שעוסק בענייני דת ולא יובא להכרעה בבית המשפט דבר שאינו מוסיף כבוד למי מהקבוצות.

כאמור הבקשה לסעד זמני נדחית ויש להגיש כתב הגנה לתביעה העיקרית שתועבר לדיון בפני
המותב שיקבע.


ניתנה היום, ב' חשוון תשע"ח, 22 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.






קלדנית: כרמלה עובדיה






א בית משפט שלום 27713-10/17 בית הכנסת הספרדי עלי עשור ועלי נבל נ' אלי בן חמו, ה ח ל ט ה (פורסם ב-ֽ 22/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים