Google

עו"ד אייל רייף מפרק זמני של (א.מ.ש) האחים ברזני 1997 בע"מ - החברים – שכר בציוד כבד בע"מ, ראמזי אבו גוידר

פסקי דין על עו"ד אייל רייף מפרק זמני של (א.מ.ש) האחים ברזני 1997 בע"מ | פסקי דין על החברים – שכר בציוד כבד | פסקי דין על ראמזי אבו גוידר |

40333-05/17 פרק     31/10/2017




פרק 40333-05/17 עו"ד אייל רייף מפרק זמני של (א.מ.ש) האחים ברזני 1997 בע"מ נ' החברים – שכר בציוד כבד בע"מ, ראמזי אבו גוידר








בית המשפט המחוזי בירושלים



פר"ק 40333-05-17 שיא שי עד בע"מ נ' (א.מ.ש.) האחים ברזני 1997 בע"מ ואח'







בפני

כבוד השופט
אביגדור דורות

המבקש:
עו"ד אייל רייף, מפרק זמני של
(א.מ.ש) האחים ברזני 1997 בע"מ



נגד

המשיבים:
1. החברים – שכר בציוד כבד בע"מ

2. ראמזי אבו גוידר

ע"י ב"כ עו"ד סובחי מחמיד



החלטה



1.
לפניי בקשה למתן הוראות (בקשה 29) בגדרה התבקש בית המשפט להורות למשיב מס' 2, הבעלים של המשיבה מס' 1, להתייצב לחקירה במשרדי המבקש ולהמציא לו מסמכים על פי דרישתו.

2.
מטרת הבקשה היא לבחון עסקה של מכירת מחפרון מס' 93805-9 אשר נמכר על ידי (א.מ.ש) האחים ברזני 1997 בע"מ
(להלן: "החברה") למשיבה 1 (להלן: "המשיבה") וכן לצורך בחינת חשד להברחת 14 כלי צמ"ה נוספים מהחברה למשיבה. הבסיס העובדתי לבקשה נעוץ בכך שהמשיבה עובדת כיום באותו פרויקט בניה בבית שמש ומבצעת עבודות עבור מזמינת העבודה – ברדריאן בע"מ, עמה הייתה החברה קשורה ונתנה לה שירותים, באופן שהמשיבה ממשיכה לעבוד מאותו שלב בו הפסיקה החברה ומשתמשת באותו ציוד וכלים בהם השתמשה החברה בפרויקט. נטען כי החקירה הכרחית בכדי לעמוד על התמונה המלאה, בכדי לבחון את עסקת מכירת כלי הצמ"ה שנתפס על ידי המפרק הזמני ואם החשדות יתבררו כנכונים, ניתן יהיה לבקש מבית המשפט אישור לתפיסת הכלים שהיו בבעלות החברה והוברחו לידי המשיבה.

3.
המבקש פנה ביום 22.10.17 במכתב לב"כ המשיבים בדרישה כי המשיב 2 (להלן: "מנהל המשיבה") ימציא מסמכים המפורטים במכתב וכי מנהל המשיבה ישיב לשאלות שפורטו בו.

4.
לפי עמדת המשיבים, למבקש אין סמכות חקירה כלפי המשיבים, שהם צדדים שלישיים, אשר נקלעו בעל כורחם לעימות עם מפרקה הזמני של החברה. עוד נטען כי הטענות בדבר החשש למעשה הברחה נטענו בעלמא ומבלי שהמבקש המציא ראיות המבססות את טענתו בדבר מעשה הברחה. בכל הנוגע למחפרון שנתפס, נטען כי המשיבה הציגה ראיות המעידות על רכישת המחפרון מידי החברה בתמורה. אין הכחשה כי קיימת קירבה משפחתית בין מנהל המשיבה מר ראמזי אבו גוידר
, לבין מנהל החברה מר מוחמד אבו גוידר.

5.
בהתאם לסעיף 288 לפקודת החברות [נוסח חדש], התשמ"ג-1983, מוסמך בית המשפט, לאחר שמינה מפרק זמני, להזמין כל אדם הידוע כמחזיק נכסים של החברה או החשוד בכך ורשאי הוא לחקור אותו באזהרה, בע"פ או באמצעות שאלון שבכתב. הגם שסמכות החקירה מוקנית על פי סעיף זה לבית המשפט, מוסמך בית המשפט להעביר סמכות זו למפרק, שהינו זרועו הארוכה של בית המשפט (צ. כהן, פירוק חברות, מהדורה שניה, כרך א', עמ' 325).

6.
פרופ' צ. כהן מציינת בספרה הנ"ל, כי רשימת הנחקרים על פי סעיף 288 לפקודה רחבה מזו של הנחקרים בחקירה פומבית, על פי סעיף 298 לפקודה. רשימת הנחקרים לפי סעיף 288 כוללת, בין היתר, אדם החשוד כמחזיק בנכסי החברה ואין צורך להוכיח את החשד ברמת ההוכחה הדרושה בתביעה אזרחית (מאזן ההסתברויות) ודי ברמת הוכחה נמוכה יותר (פר"ק (מחוזי מרכז) 11097-02-13 סונול מרכז בע"מ נ' כונס הנכסים הרשמי, פסקה 18 (31.7.13)). בשלב זה, המבקש אינו נדרש להוכיח בראיות כי בוצעה הברחת נכסים. זהו העניין אותו הוא חוקר ובודק. אם יגיע המבקש למסקנה, בתום חקירתו, כי בידיו ראיות לביסוס החשדות, יהיה רשאי להגיש בקשה למתן הוראות בענין זה והמשיבים יוכלו להתגונן בהליך נפרד שיתקיים בבית המשפט.

7.
לפי תגובת המבקש לבקשת המשיבה לעיכוב הסיווג הקבלני של החברה, המשיבה הוקמה בחודש נובמבר 2016 ועוסקת אף היא בעבודות בניה כבדה ועבודות תשתית. הבעלים הרשום של המשיבה הוא קרוב משפחה של מנהל החברה. בטרם החלו הליכי הפירוק, ביצעה החברה עבודות עפר ותשתית עבור חברת האחים ברדריאן בע"מ בבית שמש. מתברר כי המשיבה ממשיכה לעבוד בפרויקט הנ"ל, תוך שימוש בציודה ובכליה של החברה. שלושה כלי צמ"ה של החברה המשועבדים לחברת קומסקו נמצאו באתר הבניה בבית שמש בשימוש המשיבה. המבקש אף מחזיק בשיק של חברת ברדריאן בע"מ שנמסר למשיבה בגין הפרויקט בבית שמש, ומדובר בתשלום מס' 21, אף שהמשיבה נוסדה רק בחודש נובמבר 2016, דבר המלמד, לכאורה, על כך שהמשיבה נכנסה לנעליה של החברה ביחסים מול החברה המזמינה. די בנתונים האמורים כדי להצדיק את הבקשה לביצוע החקירה, על פי סעיף 288 לפקודה.

8.
לאור כל האמור, הבקשה מתקבלת. על מר רמזי אבו גוידר להתייצב לחקירה במשרדו של המבקש, במועד שיודיע המבקש, ולהמציא למבקש את המסמכים שנדרשו בפני
ית המבקש במכתבו מיום 22.10.17 ולהשיב לשאלות שיופנו אליו על ידי המבקש.

המשיבים ישלמו למבקש הוצאות ושכ"ט עו"ד בסכום כולל של 3,000 ₪.

המזכירות תשלח ההחלטה לב"כ הצדדים
.

ניתנה היום, י"א חשוון תשע"ח, 31 אוקטובר 2017, בהעדר הצדדים.



אביגדור דורות
, שופט








פרק בית משפט מחוזי 40333-05/17 עו"ד אייל רייף מפרק זמני של (א.מ.ש) האחים ברזני 1997 בע"מ נ' החברים – שכר בציוד כבד בע"מ, ראמזי אבו גוידר (פורסם ב-ֽ 31/10/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים