Google

הרב שמעון לגריסי - מדינת ישראל, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, מר דב פסט סמנכ"ל משאבי אנוש משרד הבריאות ואח'

פסקי דין על הרב שמעון לגריסי | פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על שר הבריאות הרב יעקב ליצמן | פסקי דין על מר דב פסט סמנכ"ל משאבי אנוש משרד הבריאות ואח' |

8514/17 בג"צ     06/11/2017




בג"צ 8514/17 הרב שמעון לגריסי נ' מדינת ישראל, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, מר דב פסט סמנכ"ל משאבי אנוש משרד הבריאות ואח'




בבית המשפט העליון

בר"ם 8581/17

לפני:
כבוד השופט ע' פוגלמן

המבקשים:
1. העמותה לילדים בסיכון
2. מרכז מילמן
3. אלו"ט – אגודה לאומית לילדים אוטיסטים
4. ס.ו.ל.ם. – סיוע ועידוד לילדים מוגבלים
5. אביב גלמן
6. רום אביב
7. רות בלימה
8. אסתר בקליניק
9. יוליה גולדין
10. תהילה זיסמן
11. יוליה זליוסקי
12. שני חסן
13. חנה טאויטו
14. טל כהן לויאני
15. אמיר לובינסקי
16. סיגל לוי
17. דניאלה מאסיחאייב
18. משה נחמיאס
19. סופיה רזניקוב
20. מישל תמיר


נ ג ד

המשיב:
משרד הבריאות

בקשת רשות לערער על החלטת בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים (כב' השופט א' רובין) בעת"ם 12566-09-17 מיום 31.10.2017 ובקשה למתן סעד זמני

בשם המבקשים:
עו"ד ד"ר רענן הר-זהב; עו"ד יונתן ברמן; עו"ד הגר גנין
החלטה

המבקשות 4-1, עמותות ציבוריות שעוסקות, בין היתר, בהענקת טיפול בריאותי מקדם (להלן: טב"מ) לילדים המצויים על הספקטרום האוטיסטי, והמבקשים 20-5, הורים לילדים המצויים על הספקטרום האוטיסטי (להלן ביחד: המבקשים), הגישו ביום 7.9.2017 עתירה שבגדרה ביקשו כי יבוטל מכרז 11/2017 להקמת רשימת גופים למתן שירותי טב"מ לילדים עם אוטיזם בגנים טיפוליים עבור משרד הבריאות (להלן: המכרז והמשיב) ולחלופין כי יבוטלו חלק מהוראותיו. לטענת המבקשים, בתמצית, קיום המכרז במתכונתו הנוכחית יביא לכך שיתקבלו הצעות שאינן מאפשרות מתן שירותי טב"מ ברמה נאותה לילדים הזקוקים להם ובאופן שיש בו כדי לסתור את פסיקת בית משפט זה בבג"ץ 2902/11 העמותה לילדים בסיכון נ' משרד הבריאות (4.9.2015). בצד העתירה הוגשה בקשה למתן צו ביניים שיורה למשיב לדחות את המועד האחרון לקבלת הצעות במכרז עד 30 ימים לאחר מתן פסק הדין בעתירה. ביום 31.10.2017 דחה בית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים (כב' השופט א' רובין) את הבקשה למתן צו ביניים וקבע כי מאזן הנוחות נוטה לחובת המבקשים, מבלי להידרש לסיכויי העתירה. נקבע כי אף אם לא יינתן צו ביניים ותתקבל העתירה – לא יהיה בכך כדי למנוע את מתן הסעדים שהתבקשו בה; וכי נוכח הבהרת המשיב בדבר הדרישה כי הגופים מספקי שירותי הטב"מ יחויבו לעמוד בהוראות חוזר מינהל הרפואה בדבר "אמות מידה לטיפול בריאותי מקדם לילדים המאובחנים ברצף האוטיסטי" (להלן: אמות המידה), החשש מפני הנזק שייגרם לילדים הנזקקים לשירותי הטב"מ אינו מצדיק מתן צו ביניים בשלב המקדמי שבו נמצאת העתירה.

על החלטה זו הגישו המבקשים בקשת רשות לערער ובצדה בקשה למתן סעד זמני, המונחות לפניי. לטענת המבקשים בית משפט קמא לא נתן משקל ראוי לפגיעה החמורה בטובת הילדים על הספקטרום האוטיסטי ובהתפתחותם כתוצאה מהמשך הליכי המכרז במתכונתם הנוכחית; ולכך שגם בדרישה לעמוד באמות המידה (שאינה מעוגנת במכרז), אין כדי למנוע את הפגיעה בילדים כתוצאה מתמחור טיפולים באופן שנופל מעלותם הריאלית. עוד נטען כי בית המשפט לא התייחס – בבחינת מאזן הנוחות – לפגיעה באינטרס המשיב כתוצאה ממתן צו הביניים ולכך שבניגוד למכרזי מתן שירותים אופייניים – במקרה דכאן, החלפת ספק השירותים איננה פשוטה וכרוכה בפגיעה בלתי הפיכה בילדים, הזקוקים ליציבות והמשכיות. בבקשה למתן סעד זמני התבקש לעכב את הליכי המכרז עד להכרעה בבקשה למתן רשות לערער, ובפרט להשהות את המועד האחרון להגשת הצעות במכרז הקבוע ליום 16.11.2017.

לאחר שעיינתי בבקשה ובצרופותיה מצאתי כי דינה להידחות בהעדר עילה להתערב בהחלטת בית המשפט לעניינים מינהליים. בית המשפט לא ראה מקום להיעתר לבקשה למתן צו ביניים בשים לב לשלב המקדמי של הדיון בעתירה ולכך שגם אם יתקדמו הליכי המכרז לא יהיה בכך כדי למנוע את ביטולו או לשנות את תנאיו כמבוקש בה. לכן, איני רואה להתערב במסקנת בית המשפט כי הטענות שהעלו המבקשים בדבר הפגיעה בילדים הנזקקים לשירותים – בשלב מקדמי זה – מצדיקות היעתרות לבקשה למתן צו ביניים (וזאת מבלי לגרוע מזכותם של המבקשים לשוב ולפנות, ככל שיראו בכך צורך, בבקשה לבחינה מחדש של ההחלטה כתוצאה משינוי נסיבות בהמשך הדרך). כמו כן, כעולה מתגובת המשיב לבקשה למתן צו ביניים בהליך קמא, עיכוב המכרז לא יאפשר את אסדרת שירותי הטב"מ במועד הנדרש בטרם פתיחת שנת הלימודים הבאה ויפגע ביכולתו ליתן מענה לילדים הנזקקים לשירותי טב"מ באזורים שבהם אלה לא מסופקים כיום. לפיכך, איני רואה להתערב במסקנת בית המשפט שלפיה מאזן הנוחות, בשלב הנוכחי, מטה את הכף לדחיית הבקשה למתן צו ביניים, וזאת מבלי שאדרש לשאלת סיכויי העתירה. לכך יש להוסיף כי בית המשפט קבע דיון מוקדם בעתירה ליום 13.11.2017, לפני המועד האחרון להגשת ההצעות במכרז, והנחתי היא, נוכח חשיבות הסוגיה שלפנינו, כי הצדדים יהיו ערוכים לדיון בעתירה גופה במועד האמור.

הבקשה למתן רשות לערער נדחית אפוא, ומאליה נדחית גם הבקשה למתן סעד זמני. משלא התבקשה תשובה, אין צו להוצאות.

ניתנה היום, י"ז בחשון התשע"ח (6.11.2017).
ש ו פ ט
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח. 17085810_m01.doc גב
מרכז מידע, טל' 077-2703333 ; אתר אינטרנט, www.court.gov.il

1
2
1









בג"צ בית המשפט העליון 8514/17 הרב שמעון לגריסי נ' מדינת ישראל, שר הבריאות הרב יעקב ליצמן, מר דב פסט סמנכ"ל משאבי אנוש משרד הבריאות ואח' (פורסם ב-ֽ 06/11/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים