Google

הכשרה חברה לביטוח בע"מ - גדעון לוי, ג.ו.ר.ק שירותים לוגיסטיים, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ

פסקי דין על הכשרה חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על גדעון לוי | פסקי דין על ג.ו.ר.ק שירותים לוגיסטיים | פסקי דין על מנורה מבטחים ביטוח |

21851-04/16 תאמ     20/11/2017




תאמ 21851-04/16 הכשרה חברה לביטוח בע"מ נ' גדעון לוי, ג.ו.ר.ק שירותים לוגיסטיים, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ








בית משפט השלום בראשון לציון



תא"מ 21851-04-16 הכשרה חברה לביטוח בע"מ
נ' לוי ואח'


תיק חיצוני:


לפניי
כבוד הרשמת הבכירה
דליה אסטרייכר


תובעת


הכשרה חברה לביטוח בע"מ


נגד


נתבעים

1.גדעון לוי

2.ג.ו.ר.ק שירותים לוגיסטיים

3.מנורה מבטחים ביטוח בע"מ




פסק דין


לפני תביעה לפיצוי התובעת בגין נזקי רכוש, שנגרמו לרכב המבוטח על ידה והיא פיצתה את בעליה בגין נזקים שנגרמו לו, בתאונת דרכים מיום 16.11.2015.

לטענת נהגת התובעת בעודה עומדת בעצירה מוחלטת כדקה בהמתנה להשתלב לנתיב תוך כדי פניה ימינה בפקק תנועה לפתע הגיעה משאית הנתבעים משמאל פגעה בה בדופן הרכב מצדו השמאלי בדלת וכנף וגרמה לנזקים כפי שפורטו בחוות דעת שמאי, שצורפה לכתב התביעה.

נהג הנתבעת מצדו טען כי הוא נסע ישר בנתיבו ישר בפקק כאשר התובעת אשר באה מנתיב השתלבות לא צייתה לתמרור האט ותן זכות קדימה "חתכה" את המשאית הנוספת שהייתה מימינו ו"חתכה גם את הציר שלי, היא נמרחה לי פשוט על האוטו" ומשהרגיש את הפגיעה עצר.

לאחר שקראתי את כתבי הטענות ונספחיהם, עיינתי בתמונות ממקום וזמן התאונה ושמעתי את עדויות הנהגים, הגעתי למסקנה כי דין התביעה להידחות.

על מנת להכריע בתיק זה נדרש בית משפט לקבוע, כממצא עובדתי, מי מבין הרכבים "הגיע ראשון" לנתיב הנסיעה בו התרחשה התאונה. להכרעה בשאלה זו משקל מכריע בתוצאות התיק וממילא בקביעת האחריות.

בעניין זה טענה, כאמור, נהגת התובעת כי המועד בו הגיעה משאית הנתבעים היא כבר עמדה בנתיב בעצירה מוחלטת בעוד נהג הנתבעים טען כי נסע בנתיבו ישר כאשר נהגת התובעת הגיחה מנתיב ההשתלבות כאשר הגיחה מימינו "ונמרחה" על רכבו.


לא מצאתי מקום להעדיף את גרסת נהגת התובעת על פני גרסת נהג הנתבעים.
הן גרסתה של נהגת התובעת והן גרסת נהג הנתבעים מתקבלים על הדעת בנסיבות העניין וממילא לא ניתן להסיק מתמונות הנזקים מי מהרכבים היה

"ראשון" במקום התאונה. נהגת רכב הנתבעים פגע ברכב התובעת פגע ברכב התובעת כגרסת הנהגת או כי רכב התובעת "נמרח" על רכב הנתבעים כגרסת נהג הנתבעים.
התמונות ממקום האירוע יכולות להתיישב הן עם גרסת נהגת התובעת והן עם גרסת הנתבעים.

אציין שהתרשמתי לחיוב מעדויות שני הנהגים אלא שלא די בכך, כאמור, כדי להכריע את התיק.

בנסיבות אלו, אין לי אלא לדחות התביעה התביעות הדדית.

כל צד ישא בהוצאותיו.

זכות ערעור תוך, 45 ימים, לבית המשפט המחוזי מרכז- לוד.
ניתן היום,
ב' כסלו תשע"ח, 20 נובמבר 2017, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 21851-04/16 הכשרה חברה לביטוח בע"מ נ' גדעון לוי, ג.ו.ר.ק שירותים לוגיסטיים, מנורה מבטחים ביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 20/11/2017)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים