Google

חגי מעלם, רבקה מעלם - ריימונד מיכאליס, יצחק גאגולה

פסקי דין על חגי מעלם | פסקי דין על רבקה מעלם | פסקי דין על ריימונד מיכאליס | פסקי דין על יצחק גאגולה |

3022-10/13 א     14/03/2018




א 3022-10/13 חגי מעלם, רבקה מעלם נ' ריימונד מיכאליס, יצחק גאגולה








בית משפט השלום בראשון לציון



ת"א 3022-10-13 מעלם ואח' נ' מיכאליס ואח'




תיק חיצוני: קיים תיק עזר לשופט




בפני

כבוד השופט
מוטי פירר


תובעים

1
.
חגי מעלם

2
.
רבקה מעלם


נגד

נתבעים

1. ריימונד מיכאליס
2. יצחק גאגולה



החלטה


עניינה של תביעה זו בדירה המצויה ברח' גדוד 52 מספר 15 בעיר רחובות, הידוע כגוש 3701 חלקה 691 ("הנכס"). הנכס נרכש על ידי התובעים ה"ה מעלם חגי ורבקה ("הקונים"), מאת הנתבעת 1 גב' ריימונד מיכאליס
("המוכרת"), על פי הסכם מכר מיום 24.8.2012 ("הסכם המכר").
לצורך השלמת הליך העברת ורישום הזכויות מאת המוכרת על שם הקונים, נדרשים הקונים על ידי עיריית רחובות ו/או הוועדה המקומית לתכנון ובניה רחובות, לחתום על "כתב הצהרה והתחייבות לתשלום היטל השבחה" (להלן: "כתב ההצהרה").
בהתאם לתוכנו של כתב ההצהרה, נדרשים הקונים לאשר, זאת כתנאי לקבלת תעודה לפי סעיף 324 לפקודת העיריות וסעיף 10 לתוספת השלישית לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 ("אישור לטאבו"), כי ידוע להם שבגין הנכס אושרו תכניות משביחות בתקופה שלאחר חתימת הסכם המכר – דהיינו לאחר יום 24.8.12, וכי בעתיד לעת מימוש הזכויות בנכס, יהיה עליהם לשלם היטל השבחה בגין אותן תכניות משביחות, אשר אושרו לאחר מועד חתימת ההסכם כאמור.
אין מחלוקת בין הצדדים כי בהתאם להסכם המכר, היטל השבחה ככל שחל על הנכס מכוח תכניות אשר אושרו למתן תוקף לפני חתימת ההסכם יחול על המוכרת, ואילו היטל השבחה החל מכוח תוכניות אשר אושרו או יאושרו לאחר חתימת ההסכם יחול על הקונים.
ממסמך מאת הועדה המקומית מיום 6.11.12 ואשר צורף לתגובת הנתבע 2 לבקשה מס' 54, עולה לכאורה כי נכון למועד אותו מסמך – אין חבות בהיטל השבחה על הנכס, זאת על אף חריגות הבניה נשוא הליך זה המפורטות באותו מסמך.
ב"כ התובעים-הקונים, הביע חששו מחתימתם של מרשיו על כתב ההצהרה, היות שלמיטב בדיקתו, לא אושרו תכניות למתן תוקף לאחר מועד חתימת הסכם המכר ולפיכך לא ברור לו מדוע נדרשים הקונים לחתום על הצהרה כאמור.
לפיכך, יואילו נא התובעים ו/או מי מטעמם, לסור לאגף היטל השבחה בעיריית רחובות, כשהם מצוידים בהסכם המכר ובהחלטה זו ויפנו שאלה זו לגורם הבכיר הרלבנטי באגף היטל השבחה.
הגורם הנ"ל באגף היטל השבחה בעירייה, יתבקש לפרט בכתב מהן התוכניות המשביחות החלות על הנכס, אשר אושרו למתן תוקף לאחר מועד חתימת ההסכם (24.8.2012) ואשר בגינן מבוקש כי הקונים יחתמו על כתב ההצהרה.
מוצע כי לאחר קבלת פירוט התוכניות האמור, תצורף רשימת התוכניות הנ"ל כנספח לכתב ההצהרה עליו יחתמו התובעים וימסרוהו לעירייה על מנת לקבל את האישור לטאבו.
במידת הצורך וככל שהתשובות לא תהיינה ברורות דיין, יעתור ב"כ התובעים לקיים דיון בעניין, אליו יזומן הנציג הרלבנטי מעיריית רחובות.
ב"כ התובעים יעדכן את בית המשפט בתוצאות הביקור עד ליום 29.3.18.
– ת.פ. בהתאם.
ניתנה היום, כ"ז אדר תשע"ח, 14 מרץ 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 3022-10/13 חגי מעלם, רבקה מעלם נ' ריימונד מיכאליס, יצחק גאגולה (פורסם ב-ֽ 14/03/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים