Google

ד"ר גילי חן - מדינת ישראל, שר הבריאות

פסקי דין על ד"ר גילי חן | פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על שר הבריאות |

21096-02/18 המד     20/03/2018




המד 21096-02/18 ד"ר גילי חן נ' מדינת ישראל, שר הבריאות








בית הדין הארצי לעבודה


המ"ד 21096-02-18






ניתנה ביום

20 מרץ 2018

גילי חן
- ד"ר
התובעת בבית הדין האזורי


-
1.מדינת ישראל

2.שר הבריאות
הנתבעים בבית הדין האזורי


בשם התובעת – עו"ד נורית אלשטיין
, עו"ד אפי מיכאלי
וד"ר עו"ד עידו עשת
בשם הנתבעת – עו"ד חנין סמעאן מויס



החלטה
סגנית הנשיא ורדה וירט-ליבנה

1. לפניי בקשתם המוסכמת של הצדדים לאחד את הדיון בתובענה המתנהלת ביניהם בבית הדין האזורי לעבודה בנצרת עם הדיון בתובענה המתנהלת בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע.
הרקע לבקשה
2. התובעת בבית הדין האזורי (להלן: התובעת) היא רופאה מתמחה במרכז הרפואי על שם ברוך פדה בפוריה. התובעת הגישה את תביעתה לבית הדין האזורי לעבודה בנצרת בחודש 2/2017 ועניינה הוא זכאות התובעת למענק פריפריה.
3. בבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע מתנהלת במקביל תביעתם של 21 רופאים
מתמחים במרכז הרפואי סורוקה בשאלת זכאותם למענקי פריפריה. התובעים, המיוצגים על ידי באי כוחה של התובעת, הגישו את תביעתם בחודש 10/2016.
3. לאחר שהתקיימה ישיבה מקדמית בתביעתה של התובעת הגישו הצדדים בקשה מוסכמת להעביר את הדיון בהליך לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע ולאחדו עם תביעתם של 21 הרופאים המתמחים. בבקשתם טענו כי הטענות בשני ההליכים זהות בעיקרן וכי יש להיעתר לבקשה מטעמי יעילות וחסכון בזמן שיפוטי. בבקשה הסכימו הצדדים כי המדינה (הנתבעת בבית הדין האזורי) לא תבקש את דחיית מועד דיון ההוכחות הקבוע בהליך בבאר שבע לחודש 7/2018 כתוצאה מאיחוד הדיונים, ובלבד שתצהירי הצדדים יוגשו בתוך סד הזמנים שהצדדים קבעו ביניהם.
4. בינתיים המועד להגשת תצהירי התובעת כפי שנקבע בבקשה המוסכמת חלף זה מכבר. מעיון בתיק האלקטרוני של תביעת 21 הרופאים המתמחים עולה כי תצהירי התובעת מוכנים להגשה ככל שיוחלט על איחוד הדיונים, וכי בית הדין יורה על הגשת תצהירי הנתבעים לאחר מתן ההחלטה בבקשה להעברת מקום דיון.
הכרעה
5. לאחר עיון בבקשה הגעתי לכלל מסקנה כי יש להיעתר לבקשת הצדדים ולהורות על איחוד הדיון בתביעתה של התובעת עם תביעותיהם של 21 הרופאים המתמחים.
אמנם מקום עבודתה של התובעת שונה ממקום עבודתם של 21 הרופאים המתמחים. עם זאת מעיון בתביעות עולה כי הרקע להגשתן דומה והוא ההחלטה להפסיק את תשלום מענקי הפריפריה לרופאים מתמחים שהחלו את התמחותם לאחר יום 31.12.2014. כן עולה כי שתי התביעות מעוררות שאלות משפטיות דומות ולכן מדובר בתובענות "בנושא אחד" כאמור בסעיף 6 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב-1991 המצדיק את איחוד הדיון בהן. זאת משיקולים של יעילות ההליך, מניעת כפל התדיינויות ומניעת מתן הכרעות סותרות באותו נושא.
6. שיקולים נוספים שיש להביא בחשבון בעת דיון בבקשה לאיחוד דיון הם שיקולי יעילות כלליים. בענייננו התובעים בשני ההליכים מיוצגים על ידי עורכי הדין שבכותרת, והנתבעת היא המדינה. מנגד הדיון בכל אחד מההליכים נמצא בשלב שונה. בתביעתה של התובעת התקיימה ישיבה מקדמית רק לאחרונה ואילו בתביעה של 21 הרופאים המתמחים כבר הוגשו תצהירי התובעים ונקבע מועד לישיבת הוכחות. עם זאת, וכאמור לעיל, תצהירי התובעת מוכנים להגשה וגם המדינה נכונה להגיש תצהיריה מבלי לפגוע במועד שנקבע להוכחות. בנסיבות אלה דעתי היא כי שיקולי היעילות הכללים תומכים בקבלת הבקשה לאיחוד הדיונים, ולא יהיה בה משום פגיעה בבעלי הדין או הכבדה משמעותית עליהם.
7. אשר למקום השיפוט: 21 הרופאים המתמחים עובדים במרכז הרפואי סורוקה בבאר שבע ובתביעתם כבר נקבע דיון להוכחות ליום 1.7.2018. לכן מן הראוי לצרף את תביעתה של התובעת לתביעתם המאוחדת המתנהלת בבית הדין האזורי בבאר שבע.
8. סוף דבר – בהתאם לסמכות הנתונה לי לפי תקנה 6 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב-1991 אני מורה כי התביעה בהליך פ"ה 7947-02-17 תדון במאוחד עם הליך פ"ה 13106-10-16 לפני בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע. נשיא בית הדין האזורי בבאר שבע, השופט שמואל טננבוים, יקבע בהנחיותיו את אופן ניהול ההליך המאוחד.
ניתנה היום,
ד' ניסן תשע"ח (20 מרץ 2018) בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.














המד בית הדין הארצי לעבודה 21096-02/18 ד"ר גילי חן נ' מדינת ישראל, שר הבריאות (פורסם ב-ֽ 20/03/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים