Google

אליעזר פישמן, טובה פישמן, ענת מניפז ואח' - כונס הנכסים הרשמי – מחוז תל-אביב

פסקי דין על אליעזר פישמן | פסקי דין על טובה פישמן | פסקי דין על ענת מניפז ואח' | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי – מחוז תל-אביב

3642-08/16 פשר     24/04/2018




פשר 3642-08/16 אליעזר פישמן, טובה פישמן, ענת מניפז ואח' נ' כונס הנכסים הרשמי – מחוז תל-אביב








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



פש"ר 3642-08-16 פקיד שומה למפעלים גדולים ואח'
נ' פישמן ואח'

בקשות: 32, 37, 43, 64 ו- 91


לפני כב' הנשיא איתן אורנשטיין

בעניין:

פקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], התש"ם – 1980

ובעניין:

הנאמן על נכסי החייב אליעזר פישמן
, עו"ד יוסף בנקל


הנאמן
ובעניין:

1. אליעזר פישמן


2. טובה פישמן


ע"י ב"כ עו"ד שלום גולדבלט
ו/או אהוד גינדס


החייב ורעיית החייב
ובעניין:

1. ענת מניפז

2. אייל פישמן

3. רונית פישמן אופיר

4. טל מניפז

5. רותם אופיר


ע"י ב"כ עו"ד דוד לשם
ו/או רוני לפן


המשיבים
ובעניין:

1. פישמן רשתות בע"מ
2. נכסי א.ט. פישמן (1998) בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד שלום גולדבלט
ו/או אהוד גינדס

ובעניין:

כונס הנכסים הרשמי – מחוז תל-אביב

ע"י ב"כ עו"ד רותי מזרחי

הכנ"ר


החלטה

הליך פשיטת הרגל בכותרת הינו תיק רחב היקף של החייב, אליעזר פישמן
, אשר החזיק בבעלות במישרין ובעקיפין במספר רב של התאגדויות שלהן פעילות עסקית מגוונת ובהיקפים כספיים ניכרים.

מספר הנושים של החייב הינו מצומצם ועיקרו נושים פיננסיים, גורם מממן וכן רשויות המס. בצד אלה אציין שחלק מהחברות שהיו בבעלות החייב במישרין ובעקיפין, נקלעו אף הן להליכי חדלות פרעון ומונו לרכושן בעלי תפקיד אשר פעלו ופועלים לממש את הרכוש של החברות. חלק מההליכים הסתיים וחלק מצוי בעיצומו.

במסגרת הליכי חדלות הפרעון של החייב ושל החברות הוגשו בקשות ביניים רבות, חלקו הוכרע וחלקן תלוי ועומד. במסגרת ההליכים האמורים השכילו הצדדים להגיע להסדרים כאלה ואחרים, לרבות עם רשויות המס.

לעת הזו קיימות בהליך פשיטת הרגל מספר בקשות שדרושות להכרעה. בין אלה הבקשות שבכותרת, שעיקרן מחלוקות בין הנאמן לבין אשת החייב, בין הנאמן לבין ילדיי החייב ובין הנאמן לבין חברות שבשליטת ילדיי החייב. הבקשות טומנות בחובן מחלוקות מהותיות, מורכבות וסבוכות וכעולה מכתבי הטענות המפורטים שהוגשו בכל אחת מהן. כל אחת מהבקשות נסובה על רכוש יקר ביותר, בין היתר בתים ומניות בהתאגדויות, שאלת שיתוף בחובות של בת הזוג ועוד. בבקשות האמורות הוגשו בקשות ביניים, בין היתר לסילוק על הסף, להעברה לבית משפט אחר ועוד. חלק מהבקשות טרם הבשילו לבירור ועל הצדדים להגיש כתבי טענות משלימים וכמפורט בדיון שהתקיים במעמד הצדדים.

הצבעתי לפני הצדדים בדיון על כך שלא ניתן לשלול שהבקשות ייקבעו לדיון רק לאחר השלמת כל כתבי הטענות בכל הבקשות, בהינתן הזיקה שבין הבקשות וההשלכה של בקשה אחת על רעותה, הימנעות מהכרעות סותרות, ריכוז העדויות ועוד.

הצבעתי לפני הצדדים על הסיכויים והסיכונים שניצבים לפתחם בהינתן הבקשות שעל הפרק. הדגשתי את העלויות הניכרות שכרוכות בבירור כל אחת מהבקשות. עוד הפניתי את תשומת הלב לזמן הרב שיידרש עד להכרעה סופית בבקשות, לא כל שכן בהינתן הליכי ערעור אפשריים ככל שיוגשו על ההכרעות שתינתנה בבקשות וכיוצא באלה.

במכלול הצעתי לצדדים שישקלו הפניית הסכסוכים להליך גישור, לפני מגשר שיוסכם ואשר במסגרתו ניתן יהיה להגיע להסדר כולל אשר ייתר את המחלוקות האמורות, יביא לחיסכון בעלויות ובזמן התדיינות. במיוחד נכון הדבר נוכח הקשיים שניצבים לפני כל צד בכל אחת מהבקשות. הצדדים נתנו את הסכמתם שבית המשפט ימנה מגשר אשר יקיים הליך גישור שבו ינסה להביא את הצדדים לידי הסכמה כאמור.

ער אני לכך שבתחילת ההליכים נעשה ניסיון להגיע להסדר שלא צלח. עם זאת סבורני שבהבדל מההסדר האמור, אזי בשלה העת לפעול להשגת הסדר חדש, זאת בהינתן חלוף הזמן, מיקוד המחלוקות, ההליכים שכבר נעשו, המימושים שכבר בוצעו, הבקשות שהוגשו מאז ושמהן ניתן לעמוד על הקשיים כמפורט לעיל. בכל אלה יש להעצים את הצורך בהגעה להסדר כולל.

משכך, ולאור הסכמת הצדדים אני ממנה את כב' הנשיא בדימוס גרוניס למגשר בהליכים. המגשר יואיל לזמן את הצדדים בהתאם ליומנו.

אין באמור כדי לגרוע מהמועדים שעל הצדדים להגיש כתבי טענות ככל שלא יוסכם אחרת.

בשולי ההחלטה אך לא בשולי הדברים; בית המשפט מצפה מכל הצדדים, לרבות הנושים, כי ישכילו לבור את המוץ מן התבן, להתמקד בהליכים נשוא הגישור, לשקול את טובת העניין בלבד, קרי, השגת הסדר ענייני, נטול שיקולים זרים שאינם רלוונטיים להליך.

הצדדים יעדכנו את בית המשפט על התקדמות הליך הגישור ולא יאוחר מיום 1.7.18.

המזכירות תשלח את ההחלטה למגשר ולצדדים.

ניתנה היום, ט' אייר תשע"ח, 24 אפריל 2018, בהעדר הצדדים.

















פשר בית משפט מחוזי 3642-08/16 אליעזר פישמן, טובה פישמן, ענת מניפז ואח' נ' כונס הנכסים הרשמי – מחוז תל-אביב (פורסם ב-ֽ 24/04/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים