Google

גד קורן, יהודית קורן - מיכל גור, יונתן חי, עיריית חיפה

פסקי דין על גד קורן | פסקי דין על יהודית קורן | פסקי דין על מיכל גור | פסקי דין על יונתן חי | פסקי דין על עיריית חיפה |

7302-05/18 א     03/05/2018




א 7302-05/18 גד קורן, יהודית קורן נ' מיכל גור, יונתן חי, עיריית חיפה








בית משפט השלום בחיפה



ת"א 7302-05-18 קורן ואח' נ' גור ואח'




תיק חיצוני:



מספר בקשה:
1

לפני
כב' השופטת
רויטל באום


מבקשים

1
.
גד קורן

2
.
יהודית קורן


נגד

משיבים
1. מיכל גור
2. יונתן חי
3. עיריית חיפה



החלטה

לפני בקשה למתן צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, כנגד המשיבים 1-2 אשר יאסור על המשיבים 1-2 להוסיף ולבצע עבודות בנייה בחלקו התחתון של מגרש המשיבים 1-2, המצוי בגבול מגרשם של המבקשים, ברח' קוסטה ריקה 8 בחיפה, והידוע כחלקה 102 בגוש 12286, וזאת מאחר ובכוונת המשיבים 1-2 לבנות במגרשם בהתאם להיתר הבנייה שקיבלו, כאשר זה אינו כולל התייחסות להחלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מיום 12.8.14 (נספח ג' לבקשה).

לטענת המבקשים, בהחלטה האמורה (אשר צורפה באופן בלתי קריא, בפרט סע' 1ה אליו מבקשים המבקשים להפנות), נקבע כי בריכת המשיבים 1-2 תונמך למפלס קומת העמודים, ולחלופין הקרקע במרווחים הצידיים תהיה בגובה תואם למגרשים הגובלים בחציו האחורי של המגרש, קרי: למגרשם של המבקשים.

לאחר שעיינתי בבקשה, בתצהיר ובצרופותיה, ואף אם אניח כי הציטוט המובא בסע' 1.1 לבקשה תואם לחלוטין את ההחלטה מיום 12.8.14 של הוועדה המקומית, איני מוצאת להיעתר למבוקש.

ראשית, הבקשה לוקה בשיהוי רב אשר לא נמצא לו כל הסבר מניח את הדעת. עפ"י המפורט בבקשה, היתר הבנייה ניתן למשיבים 1-2 ביום 12.8.15 (סע' 3 לבקשה) והועבר למבקשים עובר ליום 1.10.17, במסגרת הליכים מקדמיים בהליך קודם שנוהל בין הצדדים (סע' 6 לבקשה, נספח י'). מכאן, שכבר לפני שבעה חודשים ידעו המבקשים על כך שהיתר הבנייה אינו תואם את החלטת הוועדה, אך לא מצאו לפנות לבית המשפט אלא כעת.

שנית, למרות הזמן הרב שחלף מאז נודע למבקשים על כך שההיתר שניתן למשיבים 1-2 אינו תואם (לסברתם) את החלטת הוועדה המקומית, לבקשה שהוגשה לעיוני, האוחזת 143 עמודים (כולל נספחים) לא צורפה תביעה עיקרית, כך שלא ברור מהו הסעד הסופי המבוקש ע"י המבקשים. כן לא ברור מדוע לא הוגשה תביעה עיקרית בד בבד עם הגשת הבקשה לסעד זמני, וזאת נוכח היקפה של הבקשה לסעד זמני.

שלישית, לא ברור מדוע נרשמה המשיבה 3 כמשיבה בבקשה ומהו הסעד המבוקש ביחס אליה.

רביעית, וזה העיקר - הבקשה מבוססת על טענת המבקשים, כי המשיבים 1-2 פועלים בהתאם להיתר בנייה שניתן להם. טענותיהם הן כלפי תוכן ההיתר. המשיבים 1-2 לא נתנו לעצמם היתר, אלא קיבלו אותו מאת הרשות המוסמכת לכך. מצופה כי אדם יפעל בהתאם להיתר בנייה שניתן לו, ואם שכנו סבור כי נפלה טעות בהיתר – שומה עליו לפנות בבקשה לסעד מתאים לבית המשפט המתאים. הטענה כי המשיבים 1-2 פועלים על פיו של היתר שקיבלו כחוק לא תוכל לשמש לחובתם של המשיבים 1-2. יתכבדו המבקשים, וככל שהם סבורים כי ההיתר ניתן שלא כחוק – ויפעלו לביטולו או לשינויו. במסגרתו של הליך זה, אף לו הייתה מוגשת תביעה עיקרית כאמור, לא ניתן יהיה להורות על שינויו של היתר הבנייה שניתן באשר אין מדובר בעניין שבגררא אלא בלב העניין עצמו.

אשר על כן, ועל יסוד כל המפורט לעיל, הבקשה נדחית.

לא יוגש כתב תביעה עיקרי עד ליום 13.5.18, המזכירות תסגור את התיק ללא צורך בהחלטה נוספת; יחד עם זאת, ונוכח הערותיי לעיל, ישקלו המבקשים האם יש מקום להגשת תביעה עיקרית במסגרתו של הליך זה בנסיבות הקיימות.


ניתנה היום, י"ח אייר תשע"ח, 03 מאי 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט שלום 7302-05/18 גד קורן, יהודית קורן נ' מיכל גור, יונתן חי, עיריית חיפה (פורסם ב-ֽ 03/05/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים