Google

רפאל אלמקאייס - רפאל בן עמי, ברק רוזן, אסף טוכמאייר

פסקי דין על רפאל אלמקאייס | פסקי דין על רפאל בן עמי | פסקי דין על ברק רוזן | פסקי דין על אסף טוכמאייר |

39343-08/17 א     24/05/2018




א 39343-08/17 רפאל אלמקאייס נ' רפאל בן עמי, ברק רוזן, אסף טוכמאייר








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ת"א 39343-08-17 אלמקאייס נ' בן עמי ואח'





לפני כבוד השופטת לימור ביבי



התובע:
רפאל אלמקאייס

בא-כוח התובע - עו"ד ישי בית און


נ
ג
ד


הנתבעים:
.1
רפאל בן עמי


באי-כוח הנתבע 1 - עורכי-הדין אופיר בלום
ואלעד חן
.2
ברק רוזן
.3
אסף טוכמאייר

בא-כוח הנתבעים 2 ו-3 - עו"ד אריה דנציגר


החלטה

לפני בקשה למתן רשות למבקש – התובע בתביעה – לפצל סעדיו ולהגיש תובענה לסעד כספי ו/או הצהרתי, בהתאם לזכויותיו כפי שיתבררו לאחר קבלת החשבונות המבוקשים בתביעה.
התביעה במסגרתה הוגשה הבקשה היא תביעה למתן חשבונות אשר הוגשה בלא פירוט סעד כספי על דרך האומדנא לפי תקנה 16 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984.
הנתבעים – הם המשיבים בבקשה – מסכימים כי תביעה למתן חשבונות ניתן להגיש באחת משתי פרוצדורות – האחת כתביעה למתן חשבונות שהיא בעלת קיום עצמאי, במסגרתה הסעד המבוקש הן בתביעה והן כסעד סופי לעתיד לבוא הוא סעד של מתן חשבונות (כגון מקום בו נדרש התובע לקבלת חשבונות שוטפים). השנייה – מקום בו התביעה למתן חשבונות הינה רק שלב לשם גיבוש נזקיו הכספיים של התובע שאז היא אינה בעלת קיום עצמאי ומשכך, כבר בשלב הראשון, יש לכמת במסגרתה על דרך האומדן ובהתאם לתקנה 16, את הסעד הכספי לעתיד לבוא. אלא, שלטענתם, מקום בו בחר התובע להגיש תביעה בלי לכמת במסגרתה על דרך האומדן את הסעד הכספי
אשר נתבע, הרי שגילה דעתו כי מדובר בתביעה
"בעלת קיום עצמאי" ומשכך, אין לאפשר לו פיצול סעדיו, באשר לאחר תביעה במתכונת זו "תם המשפט" ומשכך, לא ניתן להגיש תביעה כספית.
לאחר שבחנתי טענות הנתבעים אין בידי לקבלם.
כך, הנני סבורה כי טענת הנתבעים ולפיה ככל שבחר תובע להגיש תביעה למתן חשבונות בלא לפרט על דרך האומדנא את הסעד הכספי הנתבע , חסומה בפני
ו הדרך לאחר קבלת החשבונות להגיש תביעה כספית, אינה עולה בקנה אחד עם ההלכה הפסוקה ולפיה גם מקום בו הוגשה תביעה במתכונת זה, ניתן לאחריה להגיש הליך כספי.
בהקשר זה, ברע"א 9710/04 "אורה" מושב עובדים להתיישבות חקלאית שיתופית בע"מ נ' בלסקי (11.1.05)- נקבע על ידי בית המשפט העליון, מפי כבוד השופט גרוניס (כתוארו אז), בהקשר לתשלום אגרה בגין תביעה מהסוג הראשון כי: "ראוי לזכור, כי אף אם יזכה המבקש בתביעתו הוא יידרש כנראה להליך נוסף, לשם חיובה של המשיבה בסכום שייקבע. בהליך זה תשולם אגרה על פי הסכום" - קרי – נקודת המוצא הינה כי לאחר תביעה למתן חשבונות גם במתכונת זו יכול שתוגש תביעה כספית.
משנדחתה הטענה ולפיה הגשת תביעה למתן חשבונות שאינה כוללת מלכתחילה סעד כספי, יש בה בכדי לחסום הדרך בפני
הגשת תביעה כספית לאחר מתן החשבונות, הוסר בבחינת "נפל הסוס ונפל רוכבו" הטעם להתנגדות לפיצול הסעדים ומשכך ובהינתן שהתובע אינו יכול לכמת סעדו הכספי בשלב זה, הנני מתירה פיצול הסעד הכספי או ההצהרתי באופן שניתן יהיה לתובעם בתביעה מאוחרת.
הוצאות הבקשה תובאנה לידי ביטוי בפסיקת הוצאות ההליך.
ניתנה היום, י' סיוון תשע"ח, 24 מאי 2018, בהעדר הצדדים.










א בית משפט מחוזי 39343-08/17 רפאל אלמקאייס נ' רפאל בן עמי, ברק רוזן, אסף טוכמאייר (פורסם ב-ֽ 24/05/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים