Google

עו"ד יוגב חלפון - שמן משאבי גז ונפט בע"מ, יו"ר חברת שמן- מר גבי אשכנזי, מנכ"ל החברה - מר יוסי לוי ואח'

פסקי דין על עו"ד יוגב חלפון | פסקי דין על שמן משאבי גז ונפט | פסקי דין על יו"ר חברת שמן- מר גבי אשכנזי | פסקי דין על מנכ"ל החברה - מר יוסי לוי ואח' |

4005/18 עא     18/06/2018




עא 4005/18 עו"ד יוגב חלפון נ' שמן משאבי גז ונפט בע"מ, יו"ר חברת שמן- מר גבי אשכנזי, מנכ"ל החברה - מר יוסי לוי ואח'




החלטה בתיק ע"א 4005/18



בבית המשפט העליון


ע"א 4005/18 - א'


לפני:

כבוד הרשמת ליאת בנמלך


המערער:
עו"ד יוגב חלפון



נ


ג


ד



המשיבים:
1. שמן משאבי גז ונפט בע"מ


2. יו"ר חברת שמן- מר גבי אשכנזי


3. מנכ"ל החברה - מר יוסי לוי

4. עו"ד רנן גרשט ואופיר נאור


בקשה לפטור מעירבון


החלטה



המערער עותר לפטור מהפקדת עירבון, ולחלופין להפחתתו, בהליך זה הנסב על החלטת כב' השופטת ר' רונן מבית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו, שלא לפסול עצמה מלשבת בדין.


עיינתי בבקשה ובחומר שבתיק, ומצאתי כי אין מקום להיעתר לבקשה.


ראשית, המערער לא הרים את הנטל להוכיח חוסר יכולת כספית להפקיד עירבון בשיעור שנקבע, שכן לא פרש הוא בבקשתו, אשר אינה נתמכת בתצהיר, תשתית עובדתית מלאה להוכחת מצבו הכספי. יודגש כי אין די בהקשר זה בטענה בדבר ההוצאות בהן נשא המערער עד עתה, וכי גם באישור רואה החשבון שצורף אין די משלא פורטו הנכסים וההוצאות ומשלא צורפו תדפיסים של חשבון הבנק. כן לא הוכיח המערער חוסר יכולת לגייס סכום כספי בדרך של נטילת הלוואה מן הבנק או בעזרת בני משפחה ומכרים. עוד אציין כי סכום העירבון שנקבע בידי המזכירה הראשית עולה בקנה אחד עם סכומי העירבון הנקבעים ככלל בערעורי פסלות, ועל כן בהיעדר הוכחה לחוסר יכולת כספית אין מקום להפחית את הסכום שנקבע.


שנית, לאחר עיון בחומר שלפניי התרשמותי היא כי סיכויי ההליך אינם תומכים בפטור המבוקש, וזאת בהתחשב במבחן הנוהג עימנו בבחינת בקשה לפסלות שופט - חשש ממשי-אובייקטיבי למשוא פנים.


לבסוף אציין כי אין כל מקום לקבוע כי כנגד הפקדת העירבון יעוכבו הליכי הגביה בהם נוקטים המשיבים לפי הנטען ביחס להוצאות שנפסקו לטובתם, שכן תכלית הפקדת העירבון היא הבטחת הוצאותיהם של המשיבים בהליך הערעור הנוכחי גרידא.


הבקשה נדחית אפוא. המערער יפקיד את העירבון בתוך עשרה ימים מעת המצאת ההחלטה. היה והעירבון לא יופקד כאמור - יירשם ההליך לדחייה.



ניתנה היום, ה' בתמוז התשע"ח (18.6.2018).




ליאת בנמלך
, שופטת


ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.


18040050_p01.doc

מש
מרכז מידע, טל' 077-2703333 ; אתר אינטרנט,

supreme.court.gov.il








עא בית המשפט העליון 4005/18 עו"ד יוגב חלפון נ' שמן משאבי גז ונפט בע"מ, יו"ר חברת שמן- מר גבי אשכנזי, מנכ"ל החברה - מר יוסי לוי ואח' (פורסם ב-ֽ 18/06/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים