Google

אהרון אזולאי - יעקב בכור

פסקי דין על אהרון אזולאי | פסקי דין על יעקב בכור

72044-01/18 תק     17/06/2018




תק 72044-01/18 אהרון אזולאי נ' יעקב בכור








בית משפט לתביעות קטנות בפתח תקווה


17 יוני 2018
ת"ק 72044-01-18 אזולאי נ' בכור




בפני

כב' הרשם הבכיר איתי רגב


תובע

אהרון אזולאי


נגד

נתבע
יעקב בכור



פסק דין


לפני תביעה על סך 33,400 ₪.

נוכח נסיבותיה של התביעה, כפי שיפורטו להלן, הוצע לצדדים בפתח הדיון שנקבע כי יפנו את בירור המחלוקת להליך של גישור, תוך נסיון למצוא פתרון מוסכם למחלוקת ובאופן שיהיה מקובל על שני הצדדים. בהעדר הסכמה לעניין זה הבהיר התובע כי לעמדתו ניתן ליתן

פסק דין
על סמך המצוי בתיק בית המשפט בלבד. הנתבע חזר אף הוא על הנטען בכתב ההגנה.
אשר על כן, וגם מטעמי יעילות דיונית ובכוונה לסיים את בירור המחלוקת בין הצדדים בהקדם ותוך צמצום יריעתה ככל הניתן, לא מצאתי להורות על העברת הדיון בתביעה לבית משפט השלום ופסק הדין שלהלן ניתן על סמך המצוי בכתבי הטענות.

התובע טוען כי בכל עת בו פוגש אותו הנתבע ברחבי העיר קורא לו הנתבע בשמות גנאי (שפורטו בכתב התביעה) ואף תלונה שהוגשה נגדו על ידי התובע לא הרתיעה אותו מלהמשיך לנהוג בדרך זו. לבד מהאמירה הכללית שלעיל ציין התובע כי הנתבע קרא לו בשמות גנאי שעה שפגש בתובע, יחד עם מכרה, ברחוב סלור בעיר. לתמיכה בתביעתו צירף התובע אישור על הגשת תלונה בגין אירוע מיום 31.10.17. לא צוין מה עלה בגורל תלונה זו, אם נחקרה ומה היו ממצאי המשטרה אם בכלל.

הנתבע טוען, מנגד, כי התובע הוא שהוציא דיבתו רעה (בנסיבות המתוארות בכתב ההגנה). עוד נטען כי התובע, יחד עם חבר, הגיעו לבית הנתבע והקימו במקום מהומה. הנתבע מציין כי הוא חולה (וצירף אישורים רפואיים) וכי התובע מנסה לסחוט את כספו.

הנטל להוכיח את התביעה מוטל על כתפי התובע. המוציא מחברו – עליו הראיה.
במקרה דנן, רב הנסתר על הגלוי. מכתבי הטענות עולה כי באירועים נשוא התביעה נכחו אחרים (מכרה
באירוע ברחוב סלור; חבר באירוע בבית הנתבע) וגרסאותיהם של אלו לא הובאו. חזקה שהצדדים נמנעו מלהציג עדויותיהם משום שהיה בעדויות אלו כדי להחליש את טענות הצד שנמנע מלזמן את עדיו הפוטנציאליים.
לא הוצגו גם ראיות באשר לחקירת המשטרה (וכידוע, לטענות בדבר הוצאת דיבה יש היבט אזרחי אך גם פלילי, ולו היתה המשטרה מגיעה לכלל מסקנה כי בוצעה על ידי הנתבע עבירה חזקה כי היה התובע מציג ראיות אלו לתמיכה בגרסתו).

יוזכרו דברי כב' הש' צ' זילברטל, בבית המשפט העליון (רע"א 2095/95, 20.5.15):
"הפרשה דנא היא דוגמה למצב דברים (לדאבון הלב שכיח במקומותינו) של מחלוקת ... שראוי היה לפתרה בהדברות ישירה, מחלוקת אשר צמחה למימדים בלתי סבירים רק בשל עמידה על קוצו של יוד, אי ויתור על טענות וחוסר נכונות להתפשר ... במצב זה מוטב, ככלל, כי שני הצדדים ... יגיעו להסדר מוסכם, תוך ויתורים הדדיים ככל שנותרו מחלוקות ביניהם. ברי שזו הדרך הראויה, הסבירה והזולה, שגם מבטיחה יחסי שכנות טובים".
כן יופנו הצדדים לדברי כב' הש' ט' שטרסברג-כהן שנאמרו ברע"א 6856/93 חוטר נ' מוקד פ"ד מח(5) 785, 792 (1994):
"הנגישות לבתי המשפט על כל ערכאותיהם היא אחת מאבני היסוד של שיטתנו המשפטית, אולם ראוי שבני אדם ילמדו להסדיר את מערכת היחסים היום-יומית ביניהם ולפתור את בעיות היום-יום בנושאים כגון אלה, בלי להזעיק לעזרתם את מערכת בתי המשפט".

משלא הרים התובע את הנטל המוטל עליו להוכיח תביעתו, התביעה נדחית.
בנסיבות, אין צו להוצאות.

המבקש לערער על פסק הדין רשאי להגיש בקשה לבית המשפט המחוזי מרכז לוד בתוך 15 ימים.

ניתן היום,
ד' תמוז תשע"ח, 17 יוני 2018, בהעדר הצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 72044-01/18 אהרון אזולאי נ' יעקב בכור (פורסם ב-ֽ 17/06/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים