Google

אלמוג עמר - עיריית רמת גן, האגף לרישוי עסקים-עיריית רמת גן

פסקי דין על אלמוג עמר | פסקי דין על עיריית רמת גן | פסקי דין על האגף לרישוי עסקים-עיריית רמת גן |

6875-07/18 עתמ     15/07/2018




עתמ 6875-07/18 אלמוג עמר נ' עיריית רמת גן, האגף לרישוי עסקים-עיריית רמת גן








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים




15 יולי 2018
עת"מ 6875-07-18 עמר נ' עיריית רמת גן
ואח'



לפני
כב' השופט קובי ורדי
, סגן נשיא


המבקש:

אלמוג עמר

ע"י ב"כ עו"ד רמי סינואני


נגד

המשיבות:


1. עיריית רמת גן
2. האגף לרישוי עסקים-עיריית רמת גן
שתיהן ע"י ב"כ עו"ד הילה קולטון-חזות



החלטה

1.
בקשה לצו ביניים האוסר על מי מהמשיבות לסגור את העסק עד לדיון בעתירה ו\או עד למתן רישיון עסק. זאת במסגרת עתירה בה מבוקש להורות למשיבות להעניק לעותר רישיון עסק להפעלת מסעדת שיפודי השכונה ברחוב האצ"ל 40 ר"ג (להלן: "העסק").
2.
זאת לאור טענות להתעמרות של גורמי הרישוי משנטען שאין מניעה למתן עסק ושלמרות שהמבקש עומד בכל הקריטריונים לצורך קבלת רישיון עסק משטרת ישראל מונעת זאת ממנו באמצעות "תבחינים מודיעיניים" ולמרות שקיים רישיון זמני מהמשיבות עד 30.6.18.
3.
לטענת המשיבות, כנגד אביו של המבקש מר שלמה עמר (להלן: "שלמה" או "האב") שניהל את העסק הוגשו כתבי אישום והוא הורשע וניתן כנגד העסק צו סגירה שלא קוים והוגש כנגדו כתב אישום ע"י משטרת ישראל בגין אי קיום צו שיפוטי בבית המשפט לעניינים מקומיים ברמת גן וטרם ניתנה בתיק זה הכרעת דין, כאשר צו הסגירה הינו צו שיפוטי חלוט, שלא ניתן לעקפו בהליכים אזרחיים\מנהליים. לטענת המשיבות, ביום 2.1.18 ניתן לעותר רישיון עסק זמני בתוקף עד 30.6.18 בכפוף להתחייבות העותר להרוס את החלק של העסק הבנוי בתחום השצ"פ, כאשר התברר כי לא עמד בהתחייבות זו ולא הרס את החלק של המבנה המצוי על השצ"פ.

4.
כך גם נטען כי לאחר שבוצעה החלטה קודמת ע"י הועדה המקומית נבנתה ע"י שלמה במקום המבנים הארעיים מבנה קשיח חדש ללא היתר בו מנוהל העסק נשוא העתירה ולכן הוגש ביוני 2018 תיק חקירה לתביעה העירונית של הועדה המקומית כנגד שלמה והעותר בגין חשד לביצוע עבירה של בניה אסורה ושימוש אסור ביחס למבנה בו מנוהל העסק ללא היתר בחלק של השצ"פ, כך שלא ניתן ליתן רישיון לעסק נשוא העתירה, מה גם שכאמור העותר לא עמד בהתחייבותו להרוס את חלק המבנה הבנוי על השצ"פ.
5.
המבקש טוען כי אין זה נכון שהמבנה הקיים נבנה במקום בו היו מצויים המבנים הארעיים שנהרסו, כאשר המשיבות עצמן נתנו לו רישוין עסק זמני והנחו אותו להשיג אישורים שונים כשלשיטתו חצי המטר שנטען שיושב על שצ"פ לא יישב על השצ"פ לפי התב"ע החדשה האמורה לחול.
לשיטתו לא היה צורך בצירוף המשטרה שהסירה את התנגדותה בהליכים הקודמים כאשר המשיבות זורות חול בעיני בית המשפט.
6.
יש לציין שביום 3.7.18 ניתן על ידי צו ארעי שעד להחלטה אחרת לא תיעשה כל פעולה לסגירת העסק.
7.
לאחר שעיינתי בבקשות ובתגובות אני מורה על המשך הצו הארעי באופן שעד להחלטה אחרת לא תיעשה ע"י המשיבים כל פעולה לסגירת בית העסק נשוא העתירה.
8.
יודגש שאין בכך כדי למנוע את סגירת העסק עפ"י דרישה של משטרת ישראל שאינה צד לעתירה זו, ו\או על פי צו שיפוטי קיים או שיינתן בעתיד, שכמובן שיש לכבדם.
9.
בעניין זה יש לציין גם כי הוגשו שתי עתירות קודמות על ידי העותר כאשר ביום 1.3.17 ניתן על ידי

פסק דין
בעת"מ 56122-02-17 שמחק את עתירת העותר לאחר שהצדדים הגיעו להסכמה למחיקת העתירה ומשטרת ישראל הודיעה שהיא מסירה, בשלב זה, את התנגדותה למתן רישיון עסק זמני.
10.
כך גם עתירה נוספת שהגיש העותר (1745-01-18) נמחקה אף היא על ידי ב

פסק דין
מיום 14.1.18 לאחר שהעירייה הודיעה על מתן רישיון עסק זמני כדי לבחון את המצב הקיים ואת קיום תנאיו של הריסת החלק שנבנה בשצ"פ.
11.
בנסיבות אלו, ובהתחשב ב"עבר" המפורט וכדי לא לפגוע במטה לחמו של המבקש, יימשך המצב הקיים עד כה של רישיון עסק זמני וזאת כאמור ובכפוף לכך שאין באמור כדי לעקוף צווים שיפוטיים והליכים למימוש צווים אלו.
12.
המזכירות תודיע לצדדים ותקבע לדיון בעתירה בהקדם בפני
שופט מנהלי שיחליט גם לגבי הצורף בצירוף צדדים נוספים לעתירה (כמו המשטרה)

ניתנה היום,
ג' אב תשע"ח, 15 יולי 2018, בהעדר הצדדים.










עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 6875-07/18 אלמוג עמר נ' עיריית רמת גן, האגף לרישוי עסקים-עיריית רמת גן (פורסם ב-ֽ 15/07/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים