Google

סביח דיאב - שכיב קובטי, אברהם מיכאלי, פנחס וולר

פסקי דין על סביח דיאב | פסקי דין על שכיב קובטי | פסקי דין על אברהם מיכאלי | פסקי דין על פנחס וולר |

32683-07/18 ער     15/07/2018




ער 32683-07/18 סביח דיאב נ' שכיב קובטי, אברהם מיכאלי, פנחס וולר








בית משפט השלום בחיפה



ע"ר 32683-07-18 דיאב נ'
ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופטת
מירב קלמפנר נבון


מערער

סביח דיאב


נגד


משיבים

1.שכיב קובטי

2.אברהם מיכאלי

3.פנחס וולר









פסק דין


לפני ערעור על החלטת רשמת ההוצאה לפועל (הגב' אביגיל סלע הקש) מיום 11/7/18 , בתיק הוצאה לפועל (תיק איחוד) 508993-05-18, במסגרתה התקבלה בקשת המבקש לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ בכפוף לתנאים הנקובים בהחלטה.

1.
ביום 10/7/18 הגיש המערער בקשתו לפני רשמת ההוצאה לפועל להורות על ביטול עיכוב יציאתו מן הארץ בין התאריכים 25/7/18 ועד ליום 5/8/18 לצורך נסיעה במימון חברים ומשפחה. בהחלטה נשוא הערעור, קבעה הרשמת כי למערער תיק איחוד אשר הוקם אך ביום 8/5/18 ויתרת החוב בתיק היא 61,128 ש"ח. צו החיוב בתיק האיחוד עומד ע"ס 500 ₪ והמערער שילם עד כה שלושה תשלומים.
הרשמת קבעה כי נסיעה בנסיבות אלו היא בגדר מותרות כאשר על כתפי המערער רובצים חובות. הרשמת קבעה
בהחלטתה כי צו עיכוב היציאה מהארץ כנגד המערער יבוטל בהתקיים התנאים המצטברים הבאים: המערער ישלם לתיק האיחוד סך של 10,000 ₪ וכן תומצא ערבותם של שני ערבים טובים אשר גילם אינו עולה על 50 שנה, שכירים אשר משכורתם לא תפחת מסך של 8000 ₪ ברוטו וימציאו ראיה כי עבדו במקום עבודתם באופן רציף ב 12 החודשים האחרונים. ערבים אלו לא יהיו חייבי הוצאה לפועל או פושטי רגל. נקבע עוד כי יציאת הערבים מן הארץ תעוכב כל עוד מצוי המבקש בחו"ל וכי הם יצורפו כחייבים בצורה פורמלית לתיק האיחוד.
2.
במסגרת הערעור שלפני טוען המערער כי
הוא עומד בצו החיוב בתשלומים שנקבע לו ובכוונתו להוסיף ולעמוד בו. לטענתו קרובי משפחה וחברים אשר ראו את מצבו הכלכלי, הציעו ולחצו עליו כי ייסע לחו"ל על חשבונם ולכן הציע בבקשתו אשר הוגשה לרשמת ההוצאה לפועל שני ערבים – האחת משכורתה מעל 10,000 ₪ ואילו האחר שכרו 5500 ₪. לטענתו, ההחלטה אשר ניתנה בידי הרשמת אינה סבירה, אינה מאוזנת ודינה להשתנות. לטענתו, לא היה מקום לסרב לערב הנוסף אשר הוצע ואשר משכורתו 5500 ₪ אל נוכח הערבה הנוספת אשר שכרה גבוה ממה שנדרש בידי רשמת ההוצאה לפועל.
3.
עוד טען המערער כי הוא אינו יכול לעמוד בתנאי אשר נקבע בסך 10,000 ₪ שכן הוא אינו מידתי ואינו סביר. לטענתו, אשתו מעוניינת בנסיעה והדבר גורם למריבות בביתם.
4.
המערער טוען כי ההחלטה אינה מאוזנת והיא גורמת לנזקים לא מידתיים. אין הצדקה שלא לאשר את הערב הנוסף ואין הגיון בתנאי של הפקדת סך של 10,000 ₪. לטענתו עשיית הצדק ומראית פני הצדק, מחייבות ביטול ההחלטה נשוא הבקשה ועל כן עותר המערער לביטולה.

דיון :

5.
מפאת דחיפות הסעד המבוקש ועיון במסמכי הבקשה, מצאתי כי ניתן לעשות שימוש בסמכותי ולדון בבקשה כבר עתה בלא קבלת תגובת המשיבים – הזוכים השונים מתיק האיחוד הפתוח כנגד המערער.
6.
החלטת הרשם הנכבד למעשה מעניקה למערער את הסעד אשר התבקש על ידו, ביטול צו העיכוב לצורך יציאתו את הארץ לחו"ל. יודגש כי המערער לא ציין מהו יעד הנסיעה ומהי עלות הנסיעה הצפויה, לא לפני רשמת ההוצאה לפועל ואף לא במסגרת ערעורו זה.
באיזון הזכויות השונות של הצדדים יש לשקול היטב אל מול שלילת חופש התנועה של המערער את זכותם של הנושים השונים בתיק האיחוד לקבל את כספם בחזרה. זכות הקניין של הנושים היא איפוא שיקול כבד משקל. עיון בנתונים אשר נפרשו בהחלטת רשם ההוצאה לפועל מעלה כי אף אם המערער עומד בצו החיוב כסדרו אכן הנסיעה המתוכננת היא בבחינת מותרות ומוטב היה למערער להפנות משאבים אשר חבריו מבקשים לתת בידיו, לצורך פירעון חובותיו בהקדם האפשרי. יאמר כבר כעת כי חסד עשתה הרשמת עם המערער כאשר בכל זאת ועל אף האמור נתנה בידי המערער את האפשרות לצאת לאותה נסיעה לחו"ל כאשר על כתפיו חובות מתיק האיחוד.
7.
הרשמת הורתה על תנאים שונים אשר תכליתם להבטיח שיבתו של המערער ארצה ופירעון חובותיה במסגרת תיק האיחוד. כחלק מאותם תנאים נקבע אף סכום הפקדה וזאת בשים לב לגובה חובותיו של המערער במסגרת תיק האיחוד וגובה ההחזר החודשי, אשר ברי כי מאט מאד את קצב השבת חובותיו של המערער לנושיו.
התנאים אשר נקבעו בהחלטה לצורך ביטול צו עיכוב היציאה, סבירים והגיוניים והם נועדו לאזן נכונה בין זכות המערער לחופש תנועה, לבין זכות הקניין של הנושים וזכותם לפירעון חובות המערער בהקדם תוך התחשבות בגובה חובותיו של המערער ובגובה צו
החיוב בתשלומים אשר ניתן כנגדו.
8.
משכך ובהתחשב בגובה החוב בתיק האיחוד (61,128 ש"ח), מצויה החלטת הרשמת במתחם הסבירות ואיני מוצאת מקום להתערב בה.
9.
סוף דבר,

הערעור נדחה.
משלא נדרשו תגובות המשיבים ולפנים משורת הדין, איני עושה צו להוצאות.

ניתן היום,
ג' אב תשע"ח, 15 יולי 2018, בהעדר הצדדים.













ער בית משפט שלום 32683-07/18 סביח דיאב נ' שכיב קובטי, אברהם מיכאלי, פנחס וולר (פורסם ב-ֽ 15/07/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים