Google

הודיה לוי, שמעון לוי - נ. רהיטים בשיווק ישיר בע"מ, אלי בן עמי

פסקי דין על הודיה לוי | פסקי דין על שמעון לוי | פסקי דין על נ. רהיטים בשיווק ישיר | פסקי דין על אלי בן עמי |

34782-06/18 תק     19/08/2018




תק 34782-06/18 הודיה לוי, שמעון לוי נ' נ. רהיטים בשיווק ישיר בע"מ, אלי בן עמי








בית משפט לתביעות קטנות בעפולה



ת"ק 34782-06-18 לוי ואח' נ' נ. רהיטים בשיווק ישיר בע"מ
ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופט העמית
יובל שדמי


התובעים

1.הודיה לוי

2.שמעון לוי


נגד


הנתבעים

1.נ. רהיטים בשיווק ישיר בע"מ

2.אלי בן עמי






פסק דין


התובעים טוענים בכתב התביעה, שקנו מנתבעת 1 רהיטים בעבור 15,400 ₪ בתוספת 800 ₪ עבור הובלה.

הם מבקשים לבטל את העסקה ולקבל את כספם חזרה ולהחזיר את הרהיטים לנתבעת, וכן הם מבקשים פיצוי בסך 3,500 ₪ על התנהלות הנתבעת.

הרהיטים בהם מדובר הינם:
מיטה יהודית, קומודה + מראה, שני מזרנים, שני ארונות הזזה.

הרהיטים הגיעו לבית התובעים ביום 28.3.18 והתובעים החזירו אותם לנתבעת משום שלטענתם לא תאמו את ההזמנה.
ראש המיטה ושני ארונות הורכבו בבית התובעים ולא הוחזרו לנתבעת.

בהמשך הבטיחה הנתבעת לספק את הרהיטים על פי ההזמנה, וביום 24.4.18 הגיעו שוב הרהיטים לבית התובעים, מלבד המראה והמספריים של המיטה.

התובעים הודיעו אז לנתבעת שהרהיטים פגומים והנתבעת הבטיחה לתקן את הפגמים, אך מאז ועד יום הגשת התביעה (14.6.18), לא עמדה הנתבעת בהבטחה.

הנתבעת מציינת שיש למחוק את התביעה נגד נתבע 2 שהינו שכיר ואין בינו לבין התובעים יריבות.
בהעדר עילה נגד נתבע 2, התביעה נגדו נדחית ללא צו להוצאות.

הנתבעת מציינת שהרהיטים שסיפקה הינם:

מיטה מדגם אוליביה עם שני מזרונים.
קומודה מדגם אלין.
שני ארונות הזזה.

הנתבעת טוענת שסיפקה את הרהיטים על פי ההזמנה ועובדה היא שהתובעת הסכימה להתקינם בביתה.
אענה זו מקובלת עלי. משקבלו התובעים את הרהיטים מהנתבעת בסיבוב השני, לאחר שהחזירו אותם לנתבעת ושוכנעו לקבלם, לא יישמעו עוד בטענה שהרהיטים שסופקו לא תואמים את ההזמנה.

הנתבעת מאשרת שלא סיפקה את ה"מספריים" המאפשרים פתיחת ארגזי מצעים במיטה, אך מוסיפה שאין בכך למנוע שימוש מלא במיטה.

הנתבעת מציינת שביום 23.5.18 נשלח מתקין לבית התובעים עם תעודת משלוח שצורפה לכתב ההגנה, אך התובעים סירבו לקבלו.

הנתבעת מציינת שהיא מוכנה בכל רגע לספק את המספריים ואת המראה החסרה.

יצוין כבר עתה, שטענת הנתבעת על סירוב התובעים לקבל את המתקין ביום 23.5.18, טענה שלא הוכחשה, סותרת את טענת התובעים בכתב התביעה לפיה עד יום הגשת התביעה
(14.6.18) לא נענתה הנתבעת לפניות התובעים לתקן את הפגמים.

בדיון עצמו טענה התובעת, שבראש המיטה הצדדים פתוחים והגימור לא כמו שצריך.

היא אישרה שלאחר שהחזירה את הרהיטים לנתבעת הסכימה לקחת אותם חזרה.

בכך יש לראות כאמור לעיל, הודאה של התובעים שאותם רהיטים תאמו להזמנה וסיפקו את רצונם.

היא טענה טענות שונות לגבי פגמים ברהיטים, טענות שלא הופיעו בכתב התביעה.

נציג הנתבעת הודה שנשלחה מראה לא מתאימה, ובתחילה ולא סופקו המספריים למיטה.

הוא הפנה לנ/1 שבו מופיעות טענות התובעת מלכתחילה.

הוא הציע שהנתבעת תתקן כל פגם בתוך ימים, אך התובעים סירבו להצעה זו בטענה שאיבדו את האמון בנתבעת.

התובע חזר והעלה טענות שלא הועלו קודם לכן בכתב התביעה, וטענות אלה אינן מתיישבות כאמור עם הסכמת התובעים לקבל את הסחורה לאחר שהחזירו אותה לנתבעת.

התובעים העבירו הקלטה של שיחות בינם לבין נציגי הנתבעת בצרוף תמלילים, ושמעתי את ההקלטות ועיינתי בתמלילים.
מהשיחות עולה שאכן שרות התיקונים ע"י הנתבעת היה מסורבל ואיטי מעבר לסביר ועל כך זכאים התובעים לפיצוי.

עם זאת, מהשיחות עולה גם יחס גס ודיבור מעליב מצד התובעת כלפי נציגי הנתבעת.
סירוב התובעת לאפשר לנתבעת להתקין את המספריים ואביזרים נוספים שחסרו, כל עוד לא יוסדרו כל הפגמים, ביטא התנהלות חסרת תום-לב ולא הייתה לו הצדקה.

בנסיבות העניין לא מצאתי הצדקה לביטול העסקה ודרישה זו של התובעים נדחית.

לתובעים הזכות להשלמת החוסרים מההזמנה, ע"י הנתבעת, שתשלים חובה זו בתוך 14 יום.

הנתבעת תשלם לתובעים בתוך 30 יום פיצוי בסך 1000 ₪ על העיכוב בהשלמת ההזמנה.

בשל ההפרזה בתביעה, אין צו להוצאות.

המזכירות תעביר העתק מ

פסק דין
זה לידי הצדדים, אשר רשאים לבקש רשות ערעור מבית המשפט המחוזי בנצרת בתוך 15 יום ממועד המצאת פסק הדין לידיהם.



ניתן היום,
ח' אלול תשע"ח, 19 אוגוסט 2018, בהעדר הצדדים.













תק בית משפט לתביעות קטנות 34782-06/18 הודיה לוי, שמעון לוי נ' נ. רהיטים בשיווק ישיר בע"מ, אלי בן עמי (פורסם ב-ֽ 19/08/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים