Google

מדינת ישראל - ארז גולדשטיין, אבי בן עמי, חברת שילוב ואחזקות נכסים בע"מ

פסקי דין על ארז גולדשטיין | פסקי דין על אבי בן עמי | פסקי דין על חברת שילוב ואחזקות נכסים |

16386-10/15 רעס     13/09/2018




רעס 16386-10/15 מדינת ישראל נ' ארז גולדשטיין, אבי בן עמי, חברת שילוב ואחזקות נכסים בע"מ








בית משפט השלום בנתניה


רע"ס 16386-10-15 מדינת ישראל
נ' גולדשטיין ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
אתי כרייף


משיבה

מדינת ישראל


נגד

מבקשים

1. ארז גולדשטיין
2. אבי בן עמי
3. חברת שילוב ואחזקות נכסים בע"מ
ח.פ. 011576667



החלטה
בקשה נוספת להארכת מועד כניסת תוקף צו סגירה שיפוטי של עסק לניהול אחזקות (להלן: "העסק/הקניון"), לפי סעיף 4 ו-14 לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח-1968 (להלן: "החוק").
רקע נדרש
ביום 11.10.15 הוגש כתב אישום כנגד המבקשת בגין הפעלת עסק ללא רישיון עסק.
במסגרת גזר דין שניתן בהתאם להסדר טיעון ביום 19.2.17, ניתן בין היתר, צו סגירה דחוי לעסק למשך 12 חודשים, שאמור היה להיכנס לתוקפו ביום 19.2.18.
ביום 15.3.18 הוגשה בקשה ראשונה (להלן: "בקשה ראשונה"), להארכת מועד כניסת הצו לתוקף בשישה חודשים. בהחלטה מיום 15.3.18, נעתרתי לבקשה וצו הסגירה נדחה ליום 19.8.18.
יוער כי בקשה זו, בניגוד לקדמתה,
הוגשה על ידי נציגות בעלי העסקים בקניון.
טיעוני הצדדים:
המבקשת הינה נציגות בעלי הנכסים בקניון "הכפר" בכפר יונה, נציגות זו נבחרה כדין ביום 18.6.18 בהתאם להחלטת האסיפה הכללית, נציגות אשא מורכבת מחמישה בעלי נכסים בעלי השטחים בגדולים ביותר בקניון.







לטענתה בהינתן וחברת האחזקות הנוכחית מונתה לאחרונה כמו כן הוחלפו חברי הנציגות, מבוקשת אורכה בת שישה חודשים נוספים, על מנת להשלים את ההליכים הנדרשים לשם קבלת רישיון עסק וזאת לאור כישלונה של חברת האחזקות האחרונה.
המבקשת טוענת כי מונה מטעמה מומחה בטיחות אשר פועל אל מול רשות הכבאות. לפי דיווחו, אין לרשות הכיבוי דרישות מהותיות למעט הצגת אישורים קיימים על תקינות מערכות בשני עסקים בקניון (בנק הפועלים ומגה), וזאת לאור העובדה כי הדרישות המהותיות הוסדרו זה מכבר.
המבקשת מציינת כי למיטב ידיעתה אין לרשות הכבאות דרישות נוספות למעט דרישות כיבוי אש מבנק הפועלים וצרפה מסמכים המעידים כי ננקטו פעולות לעניין זה, צורף טופס דיווח לשירותי הכבאות בהתאם לתקן הישראלי עם מסקנה כי המערכת שנבדקה בבנק מותאמת לדרישות התקן הישראלי מיום 17.7.18.
כן צורף אישור חברת א. דנן מערכות כיבוי אש, זו הגישה דו"ח אשר מעיד כי בדיקת הספרינקלים בסניף הבנק נבדקו ונמצאו תקינים וזאת ליום 12.3.18 ואישור חברת להבות שירותים בע"מ המעיד על תקינות ציוד כיבוי האש מיום 5.8.18.
בד בבד עם החלפת חברת האחזקות, מינוי נציגות חדשה כאמור ובסמוך להגשת בקשה זו הוגש למבקשת דו"ח הליקויים, והמבקשת פועלת ללא לאות בכדי להמשיך ולבצע את הנדרש בהקדם.
המבקשת טוענת כי אי מתן ארכה כמבוקש יפגע קשה באינטרס הציבורי הן של בעלי העסקים בקניון והן של תושבי הסביבה שכן, קניון זה הינו היחיד באזורו ומספק שירותים חיוניים רבים לרבות שירותי בריאות.
נטען כי המבקשת נטלה אחריות, פעלה להחלפת חברת הניהול הקודמת ומתחייבת לשתף פעולה ולפעול להשגת האישורים הנדרשים לצורך קבלת רישיון העסק שכן יש לה אינטרס מובהק בנדון.
המשיבה מתנגדת למתן ארכה נוספת ורואה במבקשים כנכנסים בנעלי הנאשמים, נוטלים אחריות והשתת צו הסגירה על כתפיהם.
המשיבה מפנה לפסיקה התומכת בעמדתה וטוענת כי חובת הרישוי נועדה להבטיח את שלום הציבור, וזאת בדרך של חיוב העסק לעמוד בדרישות שונות, בין השאר בתחום הכבאות.
המשיבה מציינת כי בעל עסק הפועל בקניון אינו רשאי "לעצום עין" אל מול המתרחש בשטחים הציבוריים, עליו להיות מודע להיותו חלק מהמרחב הכולל.
בנוסף טוענת המשיבה כי היה על בעלי העסקים ונציגיהם לדאוג להחלפת חברת הניהול ומשלא עשו כך, היה עליהם להימנע מהפעלה נמשכת של עסקיהם ללא רישיונות עסק ואישורי כבאות תקפים, וזאת לנוכח העובדה כי המשך הפעלתו של העסק ללא רישיון תקף עלולה לסכן את הציבור ועל כן יש האינטרס הציבורי גובר אל מול האינטרס הפרטי של בעלי העסקים.
דיון והכרעה
לאחר שעיינתי במסמכים שהוצגו לעיוני, ושקלתי את טיעוני הצדדים הגעתי לכלל מסקנה, לפנים משורת הדין, להורות על מתן ארכה קצרה נוספת (ואחרונה) כמבוקש.
אמנם בהתאם להלכה הפסוקה אין מקום לדחות ביצוע צווי סגירה כאשר הרישיון אינו "בהישג יד", אלא שמהבקשה וצרופותיה ניכר כי קיימת התקדמות ממשית של פעולות אשר יש בהן
להכשיר את קבלת רישיון העסק בטווח הקרוב ובאיזון הנדרש בין האינטרסים השונים, ידה של התקדמות זו על העליונה.
המבקשת צרפה מסמכים אודות הפעולות שננקטו לצורך קבלת הרישיון, מינויו של מומחה בטיחות, ומסמכים מהם ניתן ללמוד על האישורים בדבר תקינות מערכת כיבוי האש בבנק הפועלים אשר מהווה כרבע מגודלו של הקניון.
בנסיבות אלה, מבלי להקל ראש בחובה לנהל עסק ברישיון ובפגיעה בשמירה על שלטון החוק והסדר הציבורי כמו גם במניעת מפגעים וסיכונים הנובעים מפעילות עסק ללא רישיון, לצד התנהלותו של העסק, גודלו וטיבו, והפגיעה המשמעותית בבעלי זכות בעסק ובזכויות צדדים שלישיים ככל שצו הכניסה יכנס לתוקפו לאלתר, ולצורך השלמת ההליך המתקדם על ידי המבקשים שאינם יושבים בחיבוק ידיים, אני נעתרת לבקשה ומורה על מתן אורכה עד ליום 19.2.19.

עם זאת אני רואה להבהיר כי ארכה זו ניתנת לשם הסדרה סופית של רישוי העסק ולא תינתן ארכה נוספת מעבר לאלה שניתנו עד כה .
המזכירות תשלח החלטה לצדדים

ניתנה היום, ד' תשרי תשע"ט, 13 ספטמבר 2018, בהעדר הצדדים.










רעס בית משפט שלום 16386-10/15 מדינת ישראל נ' ארז גולדשטיין, אבי בן עמי, חברת שילוב ואחזקות נכסים בע"מ (פורסם ב-ֽ 13/09/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים