Google

יורם פרץ - הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול בע"מ

פסקי דין על יורם פרץ | פסקי דין על הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול בע"מ

47552-04/18 תאח     14/09/2018




תאח 47552-04/18 יורם פרץ נ' הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול בע"מ








בית משפט השלום בהרצליה



תא"ח 47552-04-18 הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול בע"מ
נ' פרץ




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
2

בפני

כבוד הרשמת בכירה
יעל מרמור דומב


המבקש

יורם פרץ



נגד


המשיב
ה
הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול בע"מ







החלטה

1.
לפניי בקשה לביטול

פסק דין
שניתן נגד המבקש בהעדר הגנה. המבקש טוען כי קיבל מסמכים מהתובעת אולם מאחר ומעולם לא קיבל זימון לבית המשפט, ניתן נגדו פסק הדין בהעדר הגנה. לגופו של ענין טוען המבקש כי בפיו טענות הגנה טובות, כאשר התובעת הפרה את ההסכם בין הצדדים ואף התברר בדיעבד כי חוזה השכירות אינו חוקי. עוד לדבריו המושכר אינו שייך למשיבה והוא בבעלות רשות מקרקעי ישראל. המבקש טוען כי הוא מתקשה במציאת פתרון חלופי, כי אין דחיפות בפינוי המושכר, וכי יש לאפשר לו תקופת התארגנות.

2.
המשיבה מתנגדת לביטול פסק הדין. לטענתה תכלית הבקשה 'משיכת זמן' תוך ניצול סדרי הדין בחוסר תום לב. המשיבה טוענת כי בהתאם למוסכם בין הצדדים היה על המבקש לפנות המושכר זה מכבר. לדבריה, מסמכי התביעה נמסרו למבקש כדין, אולם זה התעלם ולא עשה דבר. לגופו של ענין טוענת המשיבה כי המבקש לא הציג בבקשה כל הגנה, ועל כן לא ניתן לקבל את הבקשה.

3.
כאשר מוגשת בקשה לביטול

פסק דין
שניתן בהעדר הגנה, על בית המשפט לבחון הבקשה בשתי מערכות שיקולים נפרדות - שיקולים מחובת הצדק ושיקול דעתו של בית המשפט. אשר לשיקולים מחובת הצדק, כאשר מבקש הביטול מצביע על פגם בהליך בגינו לא היה על בית המשפט לתת את פסק הדין, יבוטל פסק הדין מתוך חובת הצדק. ואולם, כאשר מוגשת בקשה לביטול

פסק דין
ולא נמצא כי נפל פגם כלשהו בהליך, נתונה ההכרעה בבקשה לשיקול דעתו של בית המשפט. לצורך הכרעה על פי שיקול דעת, יש לבחון מהי סיבת מחדל המבקש אשר לא התגונן במועד וכן מהם סיכויי הצלחת המבקש בהגנתו היה ויבוטל פסק הדין.

4.
לאחר שעיינתי בכתב התביעה, בבקשה, בתגובה ובתשובה לתגובה, הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להתקבל, ויש לבטל את פסק הדין שניתן בהעדר הגנה משיקולי בית המשפט.

5.
מן האמור בתגובת המבקש עולה כי המבקש קיבל את מסמכי התביעה כדין, ולא הגיש כתב הגנה במועד. פסק הדין ניתן בעקבות בקשה שהגישה המשיבה ולא במסגרת דיון, ולפיכך אין לבטל את פסק הדין מחובת הצדק. אשר לביטול פסק הדין מתוקף שיקול דעתו של בית המשפט, אני ערה לדברי המבקש לפיהם בכוונתו לפנות את המושכר, אולם בד בבד טוען המבקש טענות הגנה לגופו של ענין ביחס לעצם הפינוי, אותן יש לברר.

6.
משטוען המבקש טענות הדורשות בירור, ועל מנת ליתן לו את יומו בבית המשפט, דין הבקשה להתקבל. עם זאת, מצופה היה מן המבקש להתנהל באופן ראוי יותר לטיפול בעניינו, ולפיכך יבוטל פסק הדין בכפוף לתשלום הוצאות התובעת בסך של 2,000 ₪, וזאת בתוך 30 יום.
המבקש ישלם לתובעת הסכום האמור, ויגיש הודעה מתאימה. לאחר ביצוע התשלום יבוטל פסק הדין. בשלב זה, מעוכבים ההליכים שננקטו בעקבות פסק הדין.

המזכירות תשלח החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום, ה' תשרי תשע"ט, 14 ספטמבר 2018, בהעדר הצדדים.










תאח בית משפט שלום 47552-04/18 יורם פרץ נ' הכפר הירוק ע"ש לוי אשכול בע"מ (פורסם ב-ֽ 14/09/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים