Google

הגן של רחל פרח בע"מ, נילי וילינסקי, ארנון וילינסקי - תמר גבריאלי, חיים אדרי, נאוה אדרי ואח'

פסקי דין על הגן של רחל פרח | פסקי דין על נילי וילינסקי | פסקי דין על ארנון וילינסקי | פסקי דין על תמר גבריאלי | פסקי דין על חיים אדרי | פסקי דין על נאוה אדרי ואח' |

8144-07/18 עא     17/09/2018




עא 8144-07/18 הגן של רחל פרח בע"מ, נילי וילינסקי, ארנון וילינסקי נ' תמר גבריאלי, חיים אדרי, נאוה אדרי ואח'








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לערעורים אזרחיים


ע"א 8144-07-18 הגן של רחל פרח בע"מ
ואח'
נ' גבריאלי ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופט
איל באומגרט


המבקשים

1
.
הגן של רחל פרח בע"מ

2
.
נילי וילינסקי

3
.
ארנון וילינסקי


נגד




המשיבים


1. תמר גבריאלי
2. חיים אדרי
3. נאוה אדרי
4. כנרת לדר
5. צביה עבאדי
6. ירון עבאדי
7. ארלט מרי קוביילסקי


החלטה


1.
לפניי בקשה להארכת מועד להגשת ערעור על פסק דינו של בית משפט השלום בחיפה, אשר ניתן בת"א 23490-06-14 ביום 15.5.18.

2.
לטענת בא כוח המבקשים, הוא סבר כי המועד האחרון להגשת הערעור הוא 3.7.18, המועד בו הגישו, בעוד שהסתבר לו כי המועד האחרון להגשת הערעור היה 1.7.18. על כן מבוקש להאריך המועד להגשת ערעור ביומיים.

בהבהרה שהגיש בא כוח המבקשים לבית משפט זה, כותב בא כוח המבקשים כי פסק הדין נצפה על ידו במערכת "נט המשפט" על ידו ביום 16.5.18. במאמר מוסגר יצוין כי בסעיף 4 לבקשה, בטעות נרשם כי מועד הצפייה הוא 16.7.18, מועד מאוחר למועד הגשת הבקשה והערעור. מוסיף וטוען בא כוח המבקשים, כי פסק הדין מעולם לא הומצא למשרדו בדרך אחרת.

לבא כוח המבקשים טיעונים נוספים מדוע יש להיעתר לבקשה להארכת המועד, וביניהם הטענה כי המדובר בטעות אנוש בספירת הימים ומחלה ממנה הוא סובל.

3.
המשיבים מתנגדים לבקשה וטוענים כי אין בנסיבות אלה כדי להוות טעם מיוחד כנדרש בתקנה 528 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984, (להלן: "תסד"א"), שכן המדובר באיחור הנעוץ בבעל הדין עצמו ובבא כוחו ולא בטעם חיצוני.

עוד טוענים המשיבים, כי אין באישורי המחלה שהומצאו כדי ללמד כי בעת הצריכה לעניין, לא יכול היה בא כוח המבקשים להגיש את הערעור במועד.

לסיום, טוענים המשיבים כי טעות משרדית אינה טעם מיוחד המצדיק הארכת מועד.

4.
לעניין המצאות כתבי בית דין ובהם פסקי דין באמצעות מערכת "נט המשפט", ראו תקנה 497 (ג) לתסד"א. כפי שעולה מתקנה זו, בית משפט רשאי לשלוח כתב בי דין לתיבת דואר אלקטרוני מאובטחת שמסר בעל דין לבית המשפט, בצירוף הודעה אודות קיומו של כתב בי דין במערכת הממוכנת, הכוללת קישור לכתב בי דין. ככל שכך נעשה, יראו את כתב בי הדין ככתב שהומצא במסירה אישית במועד ובשעה בו נשלח.

עוד ראו לעניין זה ע"א 4637/16 הפטריארכיה היוונית אורתודוקסית נ' פארוק איברהים יעקב (פורסם במאגרים) (להלן: עניין יעקב"). כפי שנקבע בעניין יעקב, יש לבדוק האם בעל דין מסר כתובת דואר אלקטרוני לשם המצאה, וככל שהוא מסר כזו כתובת, האם פסק הדין נשלח בדואר האלקטרוני.

כן ראו לעניין זה ע"א 3693/15 לנבוצקי נ' רציו (פורסם במאגרים) נקבע "הנה כי כן, מועד ה"צפייה" שנערכה בידי עורך דין ממשרדו של בא כוח המערערים אינו מהווה מועד אשר ממנו ניתן למנות את הימים הנתונים להגשת ההליך הערעורי".

5.
בענייננו, עיון במערכת "נט המשפט" מלמד כי בא כוח המבקשים לא מסר לבית המשפט כתובת של תיבת דואר אלקטרוני, ומטבע הדברים לא נשלח פסק הדין לתיבת הדואר האלקטרוני.

עוד נקבע בעניין יעקב, כי בהתאם לפסיקה המקובלת, יש בדרך כלל למנות את הימים להגשת ערעור ממועד ההמצאה כדין, חריג הידיעה חל במצבים חריגים וקיצוניים, ואין למנות באופן אוטומטי את מניין הימים להגשת ערעור ממועד הידיעה ויש לבחון כל מקרה לפי נסיבותיו.


במקרה דנן, לא הומצא פסק הדין לבא כוח המבקשים באמצעות תיבת דואר האלקטרוני. בא כוח המבקשים צפה באופן יזום במערכת "נט המשפט" וגילה אודות פסק הדין ביום 16.5.18. כלומר, לא בוצעה, ומכל מקום לא הוכח כי בוצעה המצאה כדין של פסק הדין למבקשים או למי מטעמם.

לא זו אף זו, לא הוכח כי במקרה דנן מתקיימים המקרים החריגים והמיוחדים אשר באמצעותם יש להחיל את חזקת הידיעה. כפי שנקבע בעניין יעקב, כאשר לא חלף פרק זמן ארוך בין המועד בו נודע על פסק הדין בדרך של צפייה ועד להגשת הערעור, "הנטייה היא – כאשר לא הוכחו נסיבות קונקרטיות המלמדות על חוסר תום לב דיוני – לאפשר את הגשת ההליך או ליתן ארכה להגשתו".

במקרה דנן, לא נקטו המשיבים בחוסר תום לב דיוני והגישו את הודעת הערעור בסמוך לתום המועד להגשת הערעור, בהסתמך על מועד הצפייה במערכת "נט המשפט" שממילא אינו מועד מסירה כדין.

6.
אשר על כן, הערעור אשר הוגש ביום 3.7.18 יקובל לתיק.

עם זאת, מאחר והמבקשים לא השיבו לתגובת המשיבים חרף ארכה שביקשו, ישלמו המבקשים למשיבים הוצאות הבקשה בסך 1,000 ₪ (כולל מע"מ).

ההחלטה ניתנה בסמכותי כרשם.


ניתנה היום, ח' תשרי תשע"ט, 17 ספטמבר 2018, בהעדר הצדדים.










עא בית משפט מחוזי 8144-07/18 הגן של רחל פרח בע"מ, נילי וילינסקי, ארנון וילינסקי נ' תמר גבריאלי, חיים אדרי, נאוה אדרי ואח' (פורסם ב-ֽ 17/09/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים