Google

אלי מימון, אילנה מימון, טוני ארביב ואח' - ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק - ישראל שותפות מוגבלת, הוט - מערכות תקשורת בע"מ

פסקי דין על אלי מימון | פסקי דין על אילנה מימון | פסקי דין על טוני ארביב ואח' | פסקי דין על ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק - ישראל שותפות מוגבלת | פסקי דין על הוט - מערכות תקשורת |

13881-09/17 א     29/10/2018




א 13881-09/17 אלי מימון, אילנה מימון, טוני ארביב ואח' נ' ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק - ישראל שותפות מוגבלת, הוט - מערכות תקשורת בע"מ








בית משפט השלום בנתניה


ת"א 13881-09-17 מימון ואח'
נ' ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק - ישראל שותפות מוגבלת
ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
ליאת הר ציון


תובעים

1
.
אלי מימון

2
.
אילנה מימון

3
.
טוני ארביב

4
.
עילי נתיב רימון


נגד

נתבעים

1. ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק - ישראל שותפות מוגבלת
2. הוט
- מערכות תקשורת בע"מ









החלטה


בהמשך להחלטתי מיום 2.9.18 ומיום 20.9.18, הנתבעות מסרו לתיק העתק של החוזה ביניהן במלואו.

אזכיר כי בענין זה נקבע בהחלטתי :
"
לאור טענות הנתבעות בדבר העדר יריבות והעדר אחריות לתוכן השידורים יש מקום כי חלקים רלוונטיים מתוך ההסכם בין הנתבעות יעמדו בפני
התובעים ובית המשפט בעת ניהול ההליך, בכפוף לטענות החיסיון ככל שתיטענה. טענות בדבר חסיון יש לתמוך בתצהיר"


הנתבעות העלו טענות בדבר חיסיון וסודות מסחריים.

לאחר שעיינתי בהסכם וכן בטענות הנתבעות ובשים לב לרלבנטיות העולה מהמחלוקות בין הצדדים,
אני סבורה כי יש מקום שהנתבעות תגלינה את סעיפים מס' 11.2, 11.4, 11.5 ו-11.6, אשר מתייחסים למערכת היחסים החוזית ביניהן, לדין החל, ולטענות בדבר ויתור והפרה.

הנתבעות טענו כי סעיפים אלה חוסים תחת הגנת סוד מסחרי. אולם, איני סבורה כי הסדרים אלה מתייחסים לעניינים המפורטים שעניינם סודות מסחריים (ר' הגדרת סוד מסחרי בחוק עוולות מסחריות, תשנ"ט-1999 (להלן : "חוק עוולות מסחריות") המתייחס ל
"
מידע עסקי, מכל סוג, שאינו נחלת הרבים ושאינו ניתן לגילוי כדין בנקל על ידי אחרים, אשר סודיותו מקנה לבעליו יתרון עסקי על פני מתחריו, ובלבד שבעליו נוקט אמצעים סבירים לשמור על סודיותו")
.

אף אם היה מקום לראות בהסדרים אלה סודות מסחריים כחלק מההסכם בין הנתבעות, הרי
שקיימת סמכות לבית המשפט להורות על חשיפת סודות מסחריים, אם הגילוי יסייע להוכחת התביעה – ר' סעיף 23 לחוק עוולת מסחריות, תשנ"ט -1999.

ר' לעניין זה
רעא 2062/15
פלוני ו- 108 אח' נ' הרשות לניירות ערך
:

"כזכור, סמכות בית המשפט בנושא גילוי המסמכים ועיון בהם היא רחבה עד מאוד. למעשה, ניתן להורות על גילוי מסמכים ביחס לכל עניין השנוי במחלוקת הכלול בהם (ראו: אורי
גורן סוגיות בסדר דין אזרחי
251 (2013)). כמו כן, גישת הפסיקה בנושא הרלוונטיות היא רחבה למדי, וכבר נקבע כי כל מסמך שיש בו לסייע לתביעה וכל מסמך הכולל מידע המאפשר לצד לקדם את עניינו הוא רלוונטי. עוד נקבע כי גם מסע דיג של מסמכים שברשות הצדדים אינו בהכרח אסור (ראו: יצחק עמית "קבילות, סודיות, חיסיון ואינטרסים
מוגנים בהליכי גילוי במשפט האזרחי – ניסיון להשלטת סדר" ספר אורי קיטאי 251 (תשס"ח), וההפניות שם). הלכה זו משליכה בהכרח על ההכרעה בשאלת הרלוונטיות, האמורה להיחתך "ברוחב לב" ולא "ביד קפוצה".

ועוד ר'
רעא 6649/07
המועצה המקומית שלומי נ' שכטמן ושות' חברה לבנין ופיתוח בע"מ
.

כן ר' לעניין זה
רעא 918/02
ישראל ויטלזון נ' פנטאקום בע"מ
, נו (4) 865:
"בעניין זה חל סעיף 23 לחוק עוולות מסחריות,
המשקף את אימוצו של עקרון המידתיות כבסיס לעיצוב כל הסדר לגילוי ראיות שיש בהן סודות מסחריים. סעיף זה, המעניק לבית-המשפט שיקול-דעת לעצב הסדרי גילוי שונים הנבדלים זה מזה בהיקף הגילוי המתחייב מהם ובמידת הפגיעה באינטרס של בעל הסוד המסחרי, סעיף זה מאפשר לערוך איזון מדויק בין האינטרס של מבקש הגילוי כי ייקבע הסדר גילוי רחב ככל האפשר, לבין האינטרס של בעל הסודות המסחריים להגן על קניינו על-ידי קביעת הסדר גילוי מצומצם ככל הניתן".

יישום הדין לענייננו:
התובע תבע את הנתבעות בגין הנזקים שנגרמו לו עקב צפייה בסרט טבע מבוים לטענתו. התובע תבע את הוט והערוץ (נשיונל ג'אוגרפיק). הוגשה הודעת צד ג' על ידי הוט כנגד הערוץ נשיונל ג'אוגרפיק על יסוד ההסכם בין שני גופים אלה, כאשר על פיה טענת הוט, החבות כלפיה קמה מתוך התכנים להם הוט אחראית, מכוח ההסכם.
התובע כאמור תבע את שני הגופים. בין היתר, בהקשר זה הוגשה בקשה לסילוק על הסף אשר נדחתה על ידי בין היתר בשלב זה של ההליך, ובשים לב לכך שאין בידי התובע די מידע ביחס למערכת היחסים החוזית בין הנתבעות. על כן הסדרים אלה רלוונטיים לחבות הנתבעות כלפי התובע,.
אני מקבלת את טענת הנתבעות כי אין מקום להתיר, בשלב זה, חשיפת הסדרים נוספים מעבר לאלה שקבעו בהחלטתי מיום. אולם, לאור האמור לעיל, אני סבורה כי סעיפים אלה רלוונטיים למחלוקת ויש מקום להתירם.
בכל אופן, בשלב זה בהתאם להחלטתי מיום 20.9.18 ומיום 2.9.18 המידע יוותר בידי בא כח התובע לניהול ההליך בלבד.
נוסח
סעיפים מס' 11.2, 11.4, 11.5 ו-11.6,

בשפה האנגלית ותרגומם לאנגלית יועברו לצד שכנגד בתוך 7 ימים וכן לבית המשפט
.

ניתנה היום, כ' חשוון תשע"ט, 29 אוקטובר 2018, בהעדר הצדדים.


המזכירות תעביר העתק ההחלטה לבאי כח הצדדים.












א בית משפט שלום 13881-09/17 אלי מימון, אילנה מימון, טוני ארביב ואח' נ' ערוץ נשיונל ג'אוגרפיק - ישראל שותפות מוגבלת, הוט - מערכות תקשורת בע"מ (פורסם ב-ֽ 29/10/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים