Google

פרידנזון אייר אנד אושין בע"מ אסף פרידנזון אילן עזרה מירי ביבי - שלמה גלבוע

פסקי דין על פרידנזון אייר אנד אושין בע"מ אסף פרידנזון אילן עזרה מירי ביבי | פסקי דין על שלמה גלבוע

5687-08/18 תק     15/11/2018




תק 5687-08/18 פרידנזון אייר אנד אושין בע"מ אסף פרידנזון אילן עזרה מירי ביבי נ' שלמה גלבוע








בית משפט לתביעות קטנות בחיפה


ז' כסלו תשע"ט, 15 נובמבר 2018

ת"ק 5687-08-18 גלבוע נ' פרידנזון אייר אנד אושין בע"מ ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הרשמת הבכירה יפעת שקדי שץ


מבקשים/נתבעים

1. פרידנזון אייר אנד אושין בע"מ
2. אסף פרידנזון
3. אילן עזרה
4. מירי ביבי



נגד


משיב/תובע

שלמה גלבוע


החלטה

בענין: בקשה להעברת הדיון בתביעה לבית המשפט השלום בתל אביב יפו, טענות סף בכתב ההגנה
1.
הבקשה שבפני
י הוגשה בגדרה של תביעה קטנה על סך 29,035 ש"ח בגין נזקים שנגרמו לתובע על ידי הנתבעים בקשר עם הזמנת משלוח מכולת רהיטים מסין.
2.
ביום 4.9.2018 הגישו הנתבעים בקשה להעברת הדיון בתביעה לבית משפט השלום בתל אביב-יפו ("הבקשה"), במסגרתה נטען, כי התביעה אינה מתאימה לבירור כתביעה קטנה, וכי בית משפט זה נעדר סמכות מקומית שכן מקום מושבם של הנתבעים הינו במועצה המקומית אזור, הנמצאת באיזור השיפוט של בית המשפט בתל אביב יפו.
3.
משנטענה טענה להעדר סמכות, ראשית, על בית המשפט להכריע בה. בתגובתו של התובע נטען, כי כל הפגישות והפעולות, לרבות הגשת וחתימת כל המסמכים והטפסים בוצעו מול משרדי הנתבעים בחיפה לרבות המשרד הראשי, המחסן הלוגיסטי, מקום בו נפרק ואוחסן המשלוח ומשרדי עמילות המכס.
4.
בתשובה לתגובה נטען, כי מקום מושבה של הנתבעת 1 הוא באזור, ומקום מגוריהם של שאר הנתבעים נמצא באיזור השיפוט של בית המשפט בתל אביב.
5.
תקנה 2 לתקנות השיפוט בתביעות קטנות (סדרי דין), תשל"ז-1976 מסדירה את מקום השיפוט בתביעה קטנה, כך:
(א)
תביעה תוגש לבית המשפט שאזור שיפוטו הוא אחד המקומות המנויים להלן, והוא על אף האמור בכל הסכם שבין בעלי הדין; ואלה הם:
(1)
מקום מגוריו או מקום עסקו של הנתבע;
(2)
מקום יצירת ההתחייבות;
(3)
המקום שנועד, או שהיה מכוון, לקיום ההתחייבות;
(4)
מקום המסירה של הנכס;
(5)
מקום המעשה או המחדל שבשלו תובעים;
(6)
בתביעה שכנגד - מקום הגשת התביעה המקורית.

6.
בחינת סמכותו של בית המשפט לדון בתביעה נבחנת על סמך העובדות הנטענות בתביעה. בענייננו, במסגרת התביעה טען התובע, כי משלוח מכולת הרהיטים הינו מסין לנמל חיפה, וכי במחסן הנתבעים בחיפה נגרמו הנזקים להם טוען התובע. לכתב התביעה צורפו מסמכים המעידים על הזמנת השילוח לחיפה.
אם כן, בהסתמך על טענות התביעה, המקום שהיה נועד או מכוון לקיום ההתחייבות, מקום המסירה של הנכס, ומקום המעשה או המחדל שבשלו תובעים, הינו בחיפה. בהתאם, מתקיימות חלופות 3-5 לתקנה האמורה, ובהתאם, אני קובעת כי לבית משפט זה סמכות מקומית לדון בתביעה.
7.
באשר לבקשת הנתבעים להעביר את התביעה לבית משפט השלום - מעיון בכתבי הטענות עולה, כי מדובר בתביעה כספית על נזקים להם טוען התובע, ואשר יש להציג ראיות לענין אחריותם של הנתבעים לנזקים הנטענים וכן להיקף הנזקים. על פניו, בשלב זה, מעיון במסמכים שלפניי, לא מדובר בתביעה שאינה מתאימה להידון כתביעה קטנה, ואולם, בקשה זו תידון במהלך הדיון, כאשר תינתן לצדדים שהות להתייחס לסוגיה זו, תוך פירוט הראיות והעדים שהם סבורים שנדרשים לשם בירור הליך זה.
8.
באשר לטענה, כי יש לסלק את התביעה על הסף כנגד הנתבעים 2-4 בשל היעדר יריבות ו/או העדר עילה - לאור טענותיו של התובע, כי הנתבעים 2-4 הציגו עצמם כאחראים אישית לכל ההחלטות והסכימו לקחת עליהם אחריות אישית, ומאחר שהנוסח המלא של ההסכם לא הוצג, והיקף האחריות של כל גורם טרם התברר, בשלב זה איני מכריעה בטענת היעדר יריבות או העדר עילה, וטענות אלה ידונו ויוכרעו במסגרת בירור ההליך.
9.
באשר לבקשתו של התובע לצרף נתבעת נוספת - התובע יגיש הבהרה בדבר הקשר של הנתבעת להליך זה, ומדוע היא דרושה לשם בירור העובדות או מתן הסעד המבוקש.
10.
על מנת לאפשר לצדדים לטעון את טענותיהם באופן מלא, לרבות בנוגע לטענות הסף, אני דוחה את מועד הדיון ליום 3.2.2019 בשעה 13:00, באופן שיאפשר להקצות לדיון 60 דקות.
11.
על מנת לייעל את ההליכים ולנצל את זמן הדיון בצורה מיטבית, הצדדים רשאים להגיש לתיק בית המשפט מסמכים אשר בכוונתם להסתמך עליהם בדיון.

המזכירות תעדכן את מועד הדיון ביומני ותודיע לצדדים.

ניתנה היום, ז' כסלו תשע"ט, 15 נובמבר 2018, בהעדר הצדדים.









תק בית משפט לתביעות קטנות 5687-08/18 פרידנזון אייר אנד אושין בע"מ אסף פרידנזון אילן עזרה מירי ביבי נ' שלמה גלבוע (פורסם ב-ֽ 15/11/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים