Google

שמעון מזרחי, אורי מזרחי, יוסי הצובאי ואח' - י.ר.בטאן החזקות בע"מ

פסקי דין על שמעון מזרחי | פסקי דין על אורי מזרחי | פסקי דין על יוסי הצובאי ואח' | פסקי דין על י.ר.בטאן החזקות בע"מ

53224-03/18 א     24/12/2018




א 53224-03/18 שמעון מזרחי, אורי מזרחי, יוסי הצובאי ואח' נ' י.ר.בטאן החזקות בע"מ








בית משפט השלום בנצרת


24 דצמבר 2018
ת"א 53224-03-18 מזרחי ואח'
נ' י.ר. בטאן החזקות בע"מ
ואח'






בפני

כב' השופטת הבכירה - שאדן נאשף-אבו אחמד

תובעים

1.

שמעון מזרחי

ת.ז. 068989235

2.

אורי מזרחי

ת.ז. 068989243

3.

יוסי הצובאי
ת.ז. 058788910

4.

גדעון מזרחי
ת.ז. 028089019

5.

אלה מזרחי
ת.ז. 028862761


נגד

נתבעים
1. י.ר. בטאן החזקות בע"מ
חברות 513812941

2. רמי בטאן
ת.ז. 032891756



החלטה


לפניי בקשת התובעים לתיקון כתב התביעה על דרך של הוספת סעד כספי, לצד הסעדים הקיימים מסוג צווי עשה ומניעה קבועים, צווי הריסה והשבת המצב לקדמותו.

בתמצית ייאמר, כי הורתו של ההליך דנא בבקשה למתן צו מניעה זמני להפסקת בנייה ושימושים בלתי חוקיים במקרקעין מושא התביעה, שהחלו מכוח היתר שניתן לנתבעת 1 מהועדה המקומית לתכנון ובניה ואשר בהמשך בוטל בהחלטת וועדת ערר לתכנון ובניה.

בבקשה נטען, כי כבר במסגרת התביעה (סע' 24) ציינו התובעים, כי הם זכאים לסעדים כספיים שטרם גובשו והם בלתי ניתנים לכימות בשלב הגשת כתב התביעה יחד עם הבקשה לסעד זמני, ולכן לא בא זכרם בכתב התביעה המקורי. כעת, לאחר שניתן צו מניעה זמני המונע את המשך הבניה והשימושים הבלתי חוקיים, התאפשר לתובעים לעמוד מקרוב על היקף הנזקים הכספיים שהתגבשו ולכמתם.
במסגרת בקשת התיקון, עותרים התובעים להוספת סעדים כספיים בגין נזקים ועוגמת נפש אגב הבניה והשימושים הבלתי חוקיים הנטענים בסכום כולל של 500,000 ₪.

התובעים מפנים בבקשתם לשלב המקדמי בו מצוי ההליך, וכן מדגישים את הגישה הליבראלית בה נוקטת ההלכה הפסוקה בכל הנוגע לתיקון כתבי טענות, המטים את הכף לעבר קבלת הבקשה.

הנתבעים מתנגדים לבקשה בעיקר מן הטעם שהיא לוקה בשיהוי ניכר, שעה שהוגשה שלושה חודשים לאחר הגשת התביעה ומתן צו המניעה הזמני האוסר על המשך הבנייה במקרקעין מושא הדיון, בלא שחל במשך תקופה זו כל שינוי שהוא בנסיבות המקרה המצדיק את התיקון המבוקש. כן טוענים הנתבעים, כי לבקשה לא צורף ולו בדל ראיה לתמיכה בטענות התובעים בדבר קיומם של נזקים שנגרמו כטענתם עקב השימוש שנעשה במקרקעין. מה עוד, שסכום התביעה הנתבע נטען באופן סתמי וכללי וללא כל ביסוס. לחילופין, נטען כי ככל שייעתר בית המשפט לבקשה, יש מקום לחייב את התובעים בהוצאות הבקשה.

לאחר עיון בבקשה, בתגובה ובתשובת התובעים לתגובת הנתבעים, אני סבורה כי דין הבקשה להתקבל.

תקנה 92 לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד 1984 קובעת : "בית המשפט או הרשם רשאי, בכל עת, להתיר לכל אחד מבעלי הדין לשנות או לתקן את כתבי טענותיו בדרך ובתנאים הנראים צודקים, וכל תיקון כזה ייעשה לפי הצורך, כדי שבית המשפט יוכל להכריע בשאלות שהן באמת השאלות השנויות במחלוקת בין בעלי הדין".

סוגיית תיקון כתבי הטענות זכתה לפסיקה עקבית הדוגלת בנקיטת גישה ליברלית, מקום שהתיקון נועד להועיל לבעלי הדין להגיע לגיבוש השאלות האמתיות השנויות במחלוקת ביניהם וכן לייעל את ההליך המשפטי (אורי גורן, "סוגיות בסדר דין אזרחי", מהדורה עשירית, עמ' 152). לאור גישה זו, קבעה הפסיקה כי בקשה לתיקון, תידחה רק מקום שנתקיים אחד החריגים לכלל האמור, כגון קיפוח הצד שכנגד עקב התיקון או התנהגות שלא בתום לב מצד המבקש.

השיקולים שנמנו לעיל מצדדים בהתרת התיקון המבוקש בענייננו, הואיל והוספת סעד כספי, נוסף על הסעדים שבכתב התביעה המקורי, בגין נזקים נטענים בעקבות בניה ושימוש בלתי חוקיים במקרקעין מושא התובענה, משרתת ליבון יעיל של השאלות המהותיות השנויות במחלוקת בין בעלי הדין, תוך שכמובן תישמר לנתבעים האפשרות להתגונן מפני הטענות שיתווספו לכתב התביעה בעקבות התיקון המבוקש. יודגש כי עסקינן כאמור בהוספת סעד, להבדיל מהוספת עילת תביעה חדשה, שהראיות לגביה הן שונות מאלה של עניין העילה שהובאה בכתב התביעה במקור, ואשר עלולה להטות את הכף לכיוון דחיית הבקשה.

נימוק נוסף התומך בהיעתרות לבקשת התיקון שלפניי נוגע לעיתוי הבקשה, המוגשת בשלב מוקדם של ההליך, כאשר התיק מצוי עדיין בחיתוליו, בטרם הוחל שלב ההליכים המקדמיים, לא כל שכן, שלב
הבאת הראיות.

זאת ועוד, טענת הנתבעים ולפיה הסעד הכספי אינו מבוסס בראיות, דינה להתברר במסגרת ההכרעה בתיק העיקרי ואין מקומה בשלב תיקון כתב התביעה.

סיכומו של דבר - בהתחשב במכלול נסיבות העניין, לרבות השלב המקדמי בו מצוי ההליך, מהות התיקון המבוקש, השאיפה להוביל להכרעה במלוא השאלות השנויות במחלוקת בין הצדדים, וכן הגישה הליברלית הנוהגת בפסיקה בנוגע לתיקון כתבי טענות, כל אלה מובילים למסקנה, כי יש מקום להיעתר לבקשת התובעים לתיקון כתב התביעה.

שאלת ההוצאות בגין בקשה זו תילקח בחשבון בסוף ההליך.

כתב התביעה המתוקן המצורף לבקשה (מס' 15) ייסרק בתיקיית "כתבי טעות".

הנתבעים יגישו כתב הגנה מתוקן בתוך 30 ימים מהיום.

נקבע לתזכורת פנימית ביום 01.02.19 לקביעת המשך התנהלות בתיק.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.

ניתנה היום,
ט"ז טבת תשע"ט, 24 דצמבר 2018, בהעדר הצדדים.








א בית משפט שלום 53224-03/18 שמעון מזרחי, אורי מזרחי, יוסי הצובאי ואח' נ' י.ר.בטאן החזקות בע"מ (פורסם ב-ֽ 24/12/2018)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים