Google

אלי זנה - קניון קרית הממשלה בבאר שבע, אשמורת ניהול נכסים בע"מ, מדינת ישראל

פסקי דין על אלי זנה | פסקי דין על קניון קרית הממשלה בבאר שבע | פסקי דין על אשמורת ניהול נכסים | פסקי דין על מדינת ישראל |

35116-12/18 עא     21/01/2019




עא 35116-12/18 אלי זנה נ' קניון קרית הממשלה בבאר שבע, אשמורת ניהול נכסים בע"מ, מדינת ישראל








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד



ע"א 35116-12-18 זנה נ' קניון קרית הממשלה בבאר שבע
ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופטת
מרב בן-ארי


מערער:

אלי זנה


נגד

משיבים
:
1
. קניון קרית הממשלה בבאר שבע
2. אשמורת ניהול נכסים בע"מ
3. מדינת ישראל


החלטה

1.
בקשה לפטור מתשלום אגרה.

2.
המשיבות 1 - 2 התנגדו לבקשה.
המדינה הותירה הבקשה לשיקול דעת בית המשפט. לאחר עיון בבקשה ובתגובות, מצאתי לפטור את המערער מתשלום אגרה כמבוקש.

3.
חובתו של זה אשר עותר לפטור מתשלום אגרה להוכיח קיומם של שני תנאים מצטברים:
א.
העדר יכולת כלכלית לשאת בתשלום האגרה.
ב.
סיכויי ההליך.

4.
אשר להעדר יכולת כלכלית, המערער צירף תנועות חשבון בנק מהם עולה כי חשבונו מצוי ביתרת חובה, צורפו אסמכתאות עדכניות אודות חובות והלוואות. צורף אישור לכך שלמערער אין כרטיסי אשראי בחשבון. צורפה החלטה של בית משפט השלום ולפיה ניתן למערער פטור מתשלום אגרה, זאת ביום 7.12.17. נוכח כל האמור, מצאתי שהמערער הוכיח חוסר יכולת כלכלית לתשלום האגרה.

5.
אשר לסיכויי ההליך, על פי דין, לא נדרש המבקש פטור מאגרה להוכיח את תביעתו בשלב זה ודי בכך שיוכיח כי ההליך מגלה עילה. נהיר עם זאת כי אין במתן ההחלטה בבקשה לפטור מאגרה משום
קביעת מסמרות.


לגופו, מדובר בערעור על דחיית תביעה מחמת אי הפקדת ערובה לתשלום הוצאות. זאת, לאחר שהמערער הגיש בקשה לביצוע ההחלטה בדבר אי תשלום אגרה, נקבע כי עליו להפקיד סך של 5,000 ₪ לצורך עיכוב הביצוע, אך המערער לא עמד באותה החלטה. המבקש הגיש בקשת רשות ערעור (לבית המשפט העליון) בקשר לחיוב בהפקדת סך של 5,000 ₪ לצורך עיכוב הביצוע, אך בקשת רשות הערעור נדחתה, זאת ביום 31.10.18. באותו יום ממש, ניתן בבית משפט השלום פסק הדין שדחה את התביעה, בהיעדר הפקדת הערובה.

הערעור מופנה הן כלפי פסק הדין והן כלפי ההחלטה הגלומה בו, בדבר הפקדת הערובה.

יש לקחת בחשבון את התוצאה בבית משפט העליון, שדחה את בקשת רשות הערעור של המערער. נוסף לכך, יש לקחת בחשבון את העובדה שהמערער עצמו טוען לחוסר יכולת כלכלית (עד כדי בקשת פטור מאגרה שכן אין לו יכולת להפקיד את האגרה ממקורותיו). אם כך, לכאורה, אדן אחד מהאדנים שהמערער עצמו מציין כפרמטר למתן ערובה להוצאות, קרי: האפשרות שהמשיבות יעמדו מול שוקת שבורה בבואן לגבות הוצאות – מתקיים. מנגד – למערער טענות לנושא סיכויי תביעתו (גם בהינתן עמדת בית המשפט קמא בנושא התיישנות) ויש להתחשב בזכות הגישה לערכאות. בשקלול כל האמור, אני רואה להיעתר לבקשה בחלקה באופן שתופקד מחצית האגרה החלה, זאת בתוך 30 ימים מהיום.


6.
לא יעשה כן המערער – הערעור יימחק.

7.
משימה למתן החלטה בהתאם.

החלטה זו ניתנה בסמכותי כרשמת.

ניתנה היום, ט"ו שבט תשע"ט, 21 ינואר 2019, בהעדר הצדדים.










עא בית משפט מחוזי 35116-12/18 אלי זנה נ' קניון קרית הממשלה בבאר שבע, אשמורת ניהול נכסים בע"מ, מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 21/01/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים