Google

ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ - אלי פרידמן, קש חתמים בינלאומיים סוכנות לביטוח כללי (2010) בע"מ

פסקי דין על ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ | פסקי דין על אלי פרידמן | פסקי דין על קש חתמים בינלאומיים סוכנות לביטוח כללי (2010) |

21042-03/18 תאמ     31/01/2019




תאמ 21042-03/18 ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ נ' אלי פרידמן, קש חתמים בינלאומיים סוכנות לביטוח כללי (2010) בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 21042-03-18 ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ
נ' פרידמן ואח'



לפני
כבוד השופט נצר סמארה


תובעת


ש. שלמה חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד לירון אולאיל



נגד



נת
בעים




1. אלי פרידמן
2. קש חתמים בינלאומיים סוכנות לביטוח כללי (2010) בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד אריה ימין








פסק דין






1.
לפניי תביעת שיבוב, בסדר דין מהיר, בגין תגמולי ביטוח ששילמה התובעת למבוטחה, על רקע נזקי רכב שנגרמו בתאונת דרכים.

תאונת הדרכים ארעה ביום 16.05.2017 בין כלי רכב, מסוג פרטית, מ"ר 49-176-33 שבעת התאונה היה מבוטח על ידי התובעת בביטוח נזקי רכוש (להלן: "הפרטית") לבין כלי רכב, מסוג משאית, מ"ר 10-778-39 שבעת התאונה היה בבעלות הנתבע 1, ומבוטח על ידי הנתבעת 2 בביטוח אחריות לנזקי צד ג' (להלן: "המשאית") (ולהלן: "התאונה").

2.
אין מחלוקת לעניין עצם קרות התאונה, אלא לעניין האחריות לקרות התאונה ולעניין שיעור הנזק.

3.
נערכה לפניי ישיבת הוכחות שבה הוצגו ראיות מטעם הצדדים, והעידו הנהגים המעורבים בתאונה.

4.
עוד בפתח ישיבת ההוכחות הגיעו הצדדים להסדר, לפיו הסמיכו הם את בית המשפט לפסוק בתביעה ובסכסוך על דרך הפשרה, ועל פי שיקול דעת בית המשפט, ללא הנמקה וללא גבולות, וזאת בהתאם לסמכות הנתונה לבית המשפט על פי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, לאחר שהובהר לצדדים כי עילות הערעור על

פסק דין
זה מצומצמות ביותר, באופן שקיים קושי משמעותי לערער עליו, וכי בית המשפט יכול לקבל את התביעה במלואה, לדחותה או לקבלה באופן חלקי.

5.
על סמך מכלול החומר המונח לפניי, לאור התרשמותי הבלתי אמצעית מהעדים במהלך חקירתם בבית המשפט, בשים לב להגיון שבקרות התאונה ונסיבות התרחשותה ומוקדי הנזק בכלי הרכב, תוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים, ולאחר ששקלתי את כל השיקולים הרלוונטיים, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להתקבל חלקית, באופן שנהג המשאית יישא באחריות לקרות התאונה בשיעור של 70% ואילו נהגת הפרטית תישא באחריות לקרות התאונה בשיעור של 30%.


הגם שהצדדים הסמיכוני לפסוק על דרך הפשרה וללא נימוקים, מצאתי ליתן הנמקה תמציתית בלבד כדלקמן:

5.1.
אני מעדיף את גרסתה של נהגת הפרטית, על פני גרסתו של נהג המשאית שהייתה בלתי קוהרנטית, מתחמקת והקרינה חוסר מהימנות.

5.2.
אני מאמין לנהגת הפרטית כי הסיעה את הפרטית בנסיעה ישרה בנתיב שאינו מצטמצם ואילו היה זה נתיב נסיעתה של המשאית שמימין לנתיב נסיעתה של הפרטית, אשר הצטמצם לנתיב נסיעתה של הפרטית.

5.3.
סבורני כי נהג המשאית לא נתן דעתו להצטמצמות נתיב נסיעתו, וטרם התמזגות הנתיבים לא בדק אם נתיב הנסיעה אליו הוא מתעתד להשתלב פנוי או לאו.

מכאן, שעיקר האחריות לקרות התאונה חל על נהג המשאית.

5.4.
עם זאת, איני פוטר את נהגת הפרטית מהאחריות לתאונה. סבורני כי נהגת הפרטית לא נקטה בזהירות המתחייבת על פי הנסיבות. הגם ששוכנעתי כי זכות הקדימה הייתה נתונה לה, עדיין היה עליה לנקוט בזהירות הנדרשת בעת התמזגות נתיבים תוך וידוא כי נהג המשאית מאפשר לה לממש את זכות הקדימה, שהרי זכות קדימה מקבלים ולא נוטלים.

5.5.
באשר להיקף הנזק הנטען, אומר שהואיל והנזק נתמך בחוות דעת שמאי ובאסמכתאות המתאימות, ומאחר שהצד שכנגד לא הגיש שומה נגדית שככלל באמצעותה ניתן היה לסתור את גובה הנזק, ואף לא ביקש לחקור את שמאי הרכב מטעם התובעת על חוות דעתו, הרי שסכום התביעה בדין יסודו.

6.
הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, ישלמו לתובעת את הסכומים הבאים:

6.1.
סך 6,976 ₪, שהינו 70% מסכום התביעה, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום 17.12.2017 ועד למועד התשלום המלא בפועל ובתוספת אגרת בית המשפט כפי ששולמה.

6.2.
שכ"ט עו"ד בסך של 1,500 ₪.

6.3.
שכר העדה כפי שנפסק בדיון.


הסכומים הכוללים ישולמו תוך 30 יום.

7.
הנתבעת 2 תישא בשכר העד מטעמה כפי שנפסק בדיון.

8.
הואיל וב"כ הצדדים הקדימו להסמיך את בית המשפט לפסוק על דרך הפשרה, ניתן בזה פטור מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית המשפט, וככל שזו שולמה היא תושב למשלם.

9.
המזכירות תמציא את פסק הדין לבאי כוח הצדדים בדואר רשום ותסגור את התיק.






ניתן היום,
כ"ה שבט תשע"ט, 31 ינואר 2019, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 21042-03/18 ש.שלמה חברה לביטוח בע"מ נ' אלי פרידמן, קש חתמים בינלאומיים סוכנות לביטוח כללי (2010) בע"מ (פורסם ב-ֽ 31/01/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים