Google

אורן סימון - הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה ענת רביבו, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שרה נתניהו

פסקי דין על אורן סימון | פסקי דין על הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה ענת רביבו | פסקי דין על ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו | פסקי דין על שרה נתניהו |

72922-10/18 עתמ     05/02/2019




עתמ 72922-10/18 אורן סימון נ' הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה ענת רביבו, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שרה נתניהו








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 72922-10-18 סימון נ' הממשלה, ענת רביבו
ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופט
עודד שחם


עותרים

אורן סימון


נגד

משיבים

1. הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה, ענת רביבו
2. ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו
3. שרה נתניהו


החלטה


בפני
י בקשה לפסיקת הוצאות. החלטה זו ניתנת בהמשך ל

פסק דין
, בו הוריתי על מחיקת העתירה.

מן החומר שבפני
י עולה, כי טרם הגשת העתירה, לא קיבל העותר מענה מן המשיבים לבקשת חופש המידע. עולה גם, כי בהמשך להגשת העתירה, ניתן לעותר חלק משמעותי מן הסעד המבוקש, וצפוי להינתן, תוך לוח זמנים שנקבע, מלוא הסעד האמור. מתיאור זה עולה, כי הגשת העתירה התבררה כמוצדקת ביסודה, ותרמה באופן מהותי למתן הסעד שנתבקש. במצב זה, יש הצדקה עניינית לפסיקת הוצאות כמבוקש.

לטענת המשיבים 1 ו – 2, עקב חילופי תפקידים במשרד, נוצרו קשיים לוגיסטיים שבגינם לא נענו פניות במועד. המשיבים 1 ו – 2 מוסיפים וטוענים גם לעומס רב במספר בקשות המידע שהוגשו בשנה האחרונה, בלא שמצבת כוח האדם המוקצית למטלה זו השתנתה. נטען גם לעלייה במורכבות של בקשות אלה, ולכך שגם בעתירה מושא העתירה הייתה מורכבות לא מבוטלת. טענות אלה לא נסתרו. עם זאת, אין בהן כדי לגרוע מן ההצדקה העניינית בהגשת העתירה, ובחיוב בהוצאות. המקום הראוי להביאן בחשבון יהיה בעת קביעת שיעור ההוצאות.

אשר לשיעור ההוצאות. עמדתי על נסיבות להן טענות משיבים 1 ו – 2, המלמדות על קשיים מנהליים ואחרים אשר עמדו ברקע העובדה שנדרשה עתירה על מנת להביא למתן הסעד המבוקש. אני מייחס לכך משקל. עם זאת, לא מדובר במשקל מכריע, נוכח העובדה שאין בנימוקים מן הסוג האמור כדי לגרוע מזכותו של האזרח לכך שהרשות תבצע את חובותיה בהתאם להוראות הדין. הדברים אמורים ביתר שאת, נוכח החשיבות הרבה הטמונה במתן מידע על ידי הרשות, כמתחייב מן החוק.

היקף העבודה שנדרשה בהליך זה, כעולה מכתבי הטענות, לא חרג מן הסביר והמקובל בסוג זה של הליכים. לא הוצג תיעוד בדבר הוצאות בעין בהן נשא העותר בגין שכר טרחת עורך דין. העותר נשא בתשלום אגרה. ההליך הסתיים בפתרון מעשי תוך זמן סביר, בלא צורך בדיון. מן הראוי שפסיקת ההוצאות תשקף מצב דברים זה, ותעודד את המשיבים לפעול באופן דומה בעתיד, ובדרך זו לחסוך לכל הצדדים הנוגעים בדבר השקעה ניכרת של משאבים. יוער, כי אף שיש ממש בטענת העותר, כי לאחר הגשת העתירה, נתבקשו על ידי המשיבים 1 – 2 מספר ארכות לשם ביצוע הפעולות שנדרשו, בראיית המכלול, התנהלות המשיבים לאחר הגשת העתירה נעשתה בקצב מניח את הדעת.

בשים לב לכלל שיקולים אלה, אני נעתר לבקשה, ומחייב את המשיבים בשכר טרחת העותר בסך של 7,500 ₪, ובהוצאות העותר, בשיעור האגרה בו נשא. הסכומים האמורים ישולמו לעותר עד ליום 10.3.19.

ניתנה היום, ל' שבט תשע"ט, 05 פברואר 2019, בהעדר הצדדים.










עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 72922-10/18 אורן סימון נ' הממונה על חופש המידע במשרד ראש הממשלה ענת רביבו, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שרה נתניהו (פורסם ב-ֽ 05/02/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים