Google

הראל חברה לביטוח בע"מ, פריים-ליס ניהול ציי רכב בע"מ - אברהם אלימלך

פסקי דין על הראל חברה לביטוח | פסקי דין על פריים-ליס ניהול ציי רכב | פסקי דין על אברהם אלימלך

58785-07/17 תאמ     06/03/2019




תאמ 58785-07/17 הראל חברה לביטוח בע"מ, פריים-ליס ניהול ציי רכב בע"מ נ' אברהם אלימלך








בית משפט השלום בהרצליה



תא"מ 58785-07-17 הראל חברה לביטוח בע"מ
ואח' נ' אלימלך




בפני

כב' הרשם הבכיר צחי אלמוג


התובע
ות

1
.
הראל חברה לביטוח בע"מ

2
.
פריים-ליס ניהול ציי רכב בע"מ


נגד


ה
נתבע

אברהם אלימלך




פסק דין


תביעת שיבוב בגין נזקים שנגרמו לרכב התובעת 2 שבוטח על ידי התובעת 1 בתאונה שקרתה ביום 31.08.16 בה היתה מעורבת קלנועית נהוגה על ידי הנתבע.

גרסת נהג רכב התובעות הינה:

נסעתי, נכנסתי לצומת, נדלק אור אדום. עצרתי. משמאל הייתה משאית, חיכיתי. הייתי עם הילדה ברכב, נדלק לי לירוק , התחלתי לנסוע, כבר נכנסתי לצומת ונכנסה בי הקלנועית מהצד.

מטעם התובע העיד גם מר איל סדובסקי, עד ראיה שנקלע למקום:

ירדתי בתחנת אוטובוס שנמצאת בכביש דרומה לכיוון חיפה מעכו. חציתי שני מעברי חציה, מעבר חציה של המשאית שנכנסה, נוסעת לכיוון קריית אתא, חציתי את שני מעברי החציה. היה אדום. באתי לחצות הכביש מעכו לחיפה, ראיתי את הקלנועית נוסעת דרומה, אני זוכר שאמרתי לעצמי שאין סיכוי שהוא עובר, אחרי שניה קרתה התאונה. עזרתי לפצוע, הוא התהפך, היה לו פצע בראש.

גרסת הנתבע הינה:

נסעתי בקלנועית, הגעתי לרמזור, היה ירוק, התחלתי לנסוע. פתאום אני רואה שומע מכה חזקה מאחורי, התגלגלתי, לקחו אותי לבי"ח, איבדתי הכרה. עד היום אני סובל מזה, מהגב מהרגליים. מה אני יכול לעשות?
ש.
יש טענה שנסעת באדום?
ת.
לא. לא נכון. איך בקלנועית אני יכול לנסוע באדום? הוא היה ממהר אחרי ודפק אותי. אני נסעתי ישר בירוק. 60 שנה אני נוהג, אף פעם לא היה לי דבר כזה.
ש.
אני מפנה לשרטוט מתיק המשטרה. הוא ציין שאתה כבר לקראת סיום, כך זה קרה?
ת.
כן. עשו אותי נכה עכשיו, אני לא יכול ללכת ולא כלום.

מטעמו של הנתבע העידה גם הגב' רודריגז שריתה קלאודיה, עדה נייטרלית, וכך סיפרה:

אני באתי, אחורה מהנתבע. הוא היה עם הקלנועית. בערך חצי רחוב. לא היה אף רכב אחר, רק הוא קדימה, ואני באמצע. אני הייתי עם קטנוע. הוא התחיל לצאת בירוק, באמצע יש שביל עם רמזור, כשמתחיל שם הצהוב הגעתי לרמזור שלי, לכביש. הוא ממשיך לנסוע, הסתכלתי, הוא עבר מהר לאדום, הסתכלתי את השני שהולך שמאלה, מתחיל ירוק, והייתה לי מועקה כי הוא לא מגיע לפינה, ולא הגיע. כי הרכב הלבן, היה מצידו, מצד ימין, הוא לא ראה אותו, הסתכל על הרמזור ונסע, וכשנסע, הוא פגע בנתבע, באמצע, הוא נפל, העמדתי את הקטנוע והלכתי לטפל בו, היה לו דימום במצח. זה מה שקרה. הוא יצא בירוק, מתחיל צהוב באמצע של הצומת, יש שם עמוד של רמזור. הוא ממשיך אבל הרכב הלבן לא ראה אותו.

במעמד הדיון הוצג סרטון ממצלמת רכבו של רכב התובעות אשר בו נראה בבירור כי נהג רכב התובעת החל בנסיעה רק לאחר חילוף מופע הרמזור לירוק.

בהתאם לעדותה של הגב' רודריגז, שהיתה כחמישים מטר מאחורי הנתבע (ר' חקירתה הנגית) הרי שהנתבע נכנס לצומת כאשר מופע הרמזור בכיוון נסיעתו היה ירוק.
עדותה לא נסתרה וגם העד מטעם התובעות אמר בעדותו כי לא יכול היה לראות את מופע הרמזור בכיוון נסיעת הנתבע. נראה, איפוא, כי מפאת מהירותה האיטית, יחסית, של הקלנועית לא הספיק הנתבע לחצות את הצומת במלואה עד אשר מופע הרמזור בכיוון נסיעת רכב התובעות התחלף לירוק. סביר למדי כי הנתבע לא ידע ולא יכול היה לדעת מתי יסתיים האור הירוק ברמזור בכיוון נסיעתו, ולפיכך, לא ניתן לטעון שהוא לא העריך נכונה כי לא יספיק לחלוף את הצומת במלואה עד אשר יתחלף המופע בכיוון נסיעת רכב התובעות מאדום לירוק; ובמילים אחרות, מאחר ואין לצפות מהנתבע להכיר את מחזוריות הרמזור, לא ניתן לומר כי הוא נכנס לצומת ב"סוף או לקראת סוף האור הירוק" שבכיוונו.

לאור האמור לעיל מצאתי כי אין להטיל על הנתבע את האחריות לתאונה ועל כן אני דוחה את התביעה ומחייב את התובעות לשלם לנתבע הוצאות ושכ"ט עו"ד בסכום כולל בסך 2,000 ₪ ובתוספת 350 ₪ שכר העדה מטעם הנתבע.

ניתן היום,
כ"ט אדר א' תשע"ט, 06 מרץ 2019, בהעדר הצדדים.














תאמ בית משפט שלום 58785-07/17 הראל חברה לביטוח בע"מ, פריים-ליס ניהול ציי רכב בע"מ נ' אברהם אלימלך (פורסם ב-ֽ 06/03/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים