Google

בן דוד משה חב' לבניה בע"מ - ועדה מקומית חיפה, צבי שאור

פסקי דין על בן דוד משה חב' לבניה בע"מ | פסקי דין על ועדה מקומית חיפה | פסקי דין על צבי שאור |

1266/18 תיק     20/02/2019




תיק 1266/18 בן דוד משה חב' לבניה בע"מ נ' ועדה מקומית חיפה, צבי שאור




בפני
: יו"ר הוועדה: עו"ד דקלה מוסרי טל

חברי הוועדה: אדר' שמחה אפק, נציג לשכת האדריכלים
גב' אורית חפר רוגובין, נציגת מתכננת המחוז
עו"ד חנה קציר, נציגת ציבור
עו"ד יגאל נויפלד, נציג ציבור

העוררים: בן דוד משה חב' לבניה בע"מ


-נגד-

המשיבים: ועדה מקומית חיפה

צבי שאור
תאריך הישיבה: 04/02/2019

נוכחים:
מטעם העוררים: עו"ד משה גבע

אדר' דוד צינמן
מר משה בן דוד
גב' קארין סלמן
מטעם המשיבים: מר צבי שאור

עו"ד שי וינברגר

גב' לילי ברוור
מר רון אבגי

מזכירת ועדה: גב' אוריה סעדון

קלדנית: גב' רעות סיסו
החלטה

לאחר ששמענו את טענות הצדדים בהרחבה, החלטנו לקבל את הערר באופן חלקי.

אנו מקבלים את הערר בעניין מספר מקומות החניה שיש להציג עבור כל יח"ד. בעוד שהוועדה המקומית קבעה כי יש להציג 2.25 מקומות חניה לכל יח"ד חדשה, אנו מורים כי די בהצגת 2 מקומות חניה לכל יח"ד חדשה. כלומר, בהוספת 6 יח"ד יש להציג 14 מקומות חניה (2 מקומות חניה במקום מקומות החניה הקיימים היום וצמודים ליחידות הקיימות בבניין הקדמי ו- 12 מקומות חניה נוספים עבור 6 יחידות מתווספות).

על פי המפתח שקבענו – 2 מקומות חניה לכל יח"ד חדשה, די במקומות החניה שהוצגו על מנת לאשר 5 יח"ד אולם על מנת לאשר 6 יח"ד - חסר בבקשה מקום חניה אחד.

אלא שהעוררים מבקשים כי נפתור אותם מהתקנת מקום חניה זה. בסוגיה זו איננו מקבלים את הערר. לא מצאנו צורך להתערב בהחלטת הוועדה המקומית על פיה הוספת יח"ד שישית לבניין תישקל רק בכפוף להצגת פתרון חניה מלא עבור אותה יח"ד.

אמנם, אין מחלוקת כי הבקשה להיתר משפרת את המצב התנועתי הקיים בכך שמבטלת חניות מקבילות הקיימות היום על פי היתר, ו"מכניסה" אותן לתחום המגרש תוך שהיא "משחררת" מקום חניה ציבורי ברחוב.

עם זאת, השתכנענו כי אין מניעה להוסיף מקום חניה נוסף בתחום המגרש, באופן שאם יוספו 6 יח"ד חדשות יינתן מענה של 2 מקומות חניה לכל יח"ד חדשה בתחום המגרש. לא זו אף זאת, התרשמנו כי הוספת מקום חניה נוסף אפשרית ללא מאמץ מיוחד וללא שינוי משמעותי בתכנון של המבנה המבוקש. למעשה, העוררים עצמם הציגו אפשרות להתקנת מקום חניה נוסף (ברגלי ממ"ד) במסגרת תכנון קודם של מקומות החניה. זוהי אפשרות תכנונית אחת ויתכן כי קיימות אפשרויות תכנוניות נוספות להוספת מקום חניה בתחום המגרש, אולם משהשתכנענו כי קיימת לפחות אופציה אחת, הרי שניתן לקבוע באופן קטגורי כי אין מניעה תכנונית להוסיף מקום חניה אחד נוסף במגרש, כאמור, ללא קושי.

במצב דברים זה, כאשר קיימת אפשרות תכנונית ממשית ליתן פתרון חניה התואם את תקן החניה החדש ונותן מענה לצורך הברור בהתקנת מקומות חניה בתחומי מגרשים, אין כל פסול בדרישת הוועדה המקומית כי רק בכפוף להצגת פתרון חניה מלא תישקל הוספת יח"ד שישית.

על כן, איננו משנים מהחלטת הוועדה המקומית על פיה "לגבי חוסר בחניות – במידה והיזם יציע פתרון חניה עבור הדירה בקומת העמודים תוגש בקשה לתכנית שינויים עבור הדירה בקומת העמודים והוועדה תשקול את הבקשה בחיוב. " עם זאת, אנו מורים כי די בהצגת מקום חניה אחד נוסף (וסה"כ 14 מקומות חניה תקניים עבור הבניין הקדמי, בנוסף ל- 15 מקומות החניה שאושרו בהיתר לבניין האחורי), באופן שעבור כל יח"ד חדשה, יותקנו 2 מקומות חניה.

המשיב מר שאור לא הגיש ערר כי אם כתב תשובה בלבד, ועל כן, אין מקום לדון בכל טענה שעלתה בכתב התשובה או בדיון, שאינה נגזרת מן הערר שהגישו העוררים. גם לגופן של טענות, טענותיו של העורר נדונו והוכרעו בהליכים שנגעו להיתר שניתן לבניין האחורי. טענותיו הנוגעות למעבר כלי רכב בשביל הגישה לכלי הרכב הגובל במגרש בו הנו בעל דירה, נדונו והוכרעו זה מכבר. משאושר שביל הגישה במסגרת הליך היתר הבניה של הבניין האחורי, אין עוד מקום לפתוח את הדיון בעניין זה. כמו גם ביתר ענייני התחבורה שהוכרעו.

לעניין הבניה במרווח, יובהר (למרות שלא הוגש ערר) כי אפשרות החריגה מקווי הבניין הוטמעה לתוך הוראות תמ"א 38, על מנת לאפשר חיזוק בניינים קיימים, מתוך הכרה שתוספת שטח לדירות קיימות הבנויות בתחום קווי בניין, לעיתים קרובות תחייב חריגה מקווי הבניין. לפיכך, נקבעו הוראות המאפשרות חריגה משמעותית מקווי הבניין, לטובת תוספות מכוח תמ"א 38, העולות משמעותית על חריגות המותרות בדרך של הקלה "רגילה".

בענייננו, השתכנענו כי מדובר ב"רע הכרחי" בנסיבות העניין. עם זאת, מקום שמאושרת חריגה משמעותית למרווח צדדי לכיוון בניין גובל, אין מקום להתיר פתיחת חלונות לכיוון הבניין הגובל. על כן, יש לבטל את החלונות או להסיט אותם באופן שלא יפנו לבניין הגובל.

סוף דבר, הערר מתקבל באופן חלקי. יש להציג פתרון חניה של 2 מקומות חניה לכל יח"ד חדשה. הוספת יח"ד שישית תישקל בכפוף להצגת פתרון חניה מלא עבור 6 יח"ד חדשות.
ניתנה היום ט"ו אדר א תשע"ט, 20/02/2019.
___________________
אוריה סעדון
מזכירת ועדת ערר
מחוז חיפה

___________________
דקלה מוסרי טל, עו"ד
יו"ר ועדת ערר
מחוז חיפה

מדינת ישראל
מס' תיק:
חי/ 1018/ 1266
ועדת הערר לתכנון ובניה
מס' ישיבה:
007
מחוז חיפה
תאריך ישיבה:
כתובת הבניה:
04/02/2019
דרך הים 139 חיפה
ועדת ערר לתכנון ובניה - מחוז חיפה
שד' פלי"ם 2, בניין אורן, קומה 5, חיפה 33095
קבלת קהל: ימים א', ב', ג', ה' 08:00-14:00, יום ד' 08:00-16:30
טלפון: 04-8512345 פקס: 04-8522111 מייל: [email protected]
1








תיק ועדת ערר לתכנון ובניה 1266/18 בן דוד משה חב' לבניה בע"מ נ' ועדה מקומית חיפה, צבי שאור (פורסם ב-ֽ 20/02/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים