Google

גרשון שמשילשוילי - השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, משטרת ישראל/ שירות בתי הסוהר

פסקי דין על גרשון שמשילשוילי | פסקי דין על השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן | פסקי דין על משטרת ישראל/ שירות בתי הסוהר |

47612-03/19 עתמ     04/04/2019




עתמ 47612-03/19 גרשון שמשילשוילי נ' השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, משטרת ישראל/ שירות בתי הסוהר








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 47612-03-19 שמשילשוילי נ' השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן
ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
1

בפני

כבוד השופט
עודד שחם


מבקשים

גרשון שמשילשוילי


נגד

משיבים

1. השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן
2. משטרת ישראל/ שירות בתי הסוהר


החלטה



בפני
י בקשה לצו ביניים.
1. הסעד העיקרי המבוקש בעתירה הוא להורות למשיב 1 ליתן טעם מדוע לא ימונה העותר כמפקד בית סוהר סהרונים, בהתאם להמלצה שקיבל מנציבת המשיב 2. הסעד הזמני המבוקש הוא להורות שלא לבצע כל דיספוזיציה בתפקיד הנדון, לרבות שינוי תקן, דרגה, מינוי מפקד וכו'.
2. מצד סיכויי ההליך, עולה מטענות הצדדים כי יש ממש בטענת המבקש בדבר המלצה שקיבל מנציבת המשיב 2, לפני כחמישה חודשים, לקבל את התפקיד. מבחינה זו, יש בפי המבקש טענות ראויות לבירור במסגרת עתירתו. עם זאת, מטענות המשיבים עולה כי ההמלצה האמורה הוקפאה בהנחיית הנציבה, על רקע העדר מפקד בבית הסוהר בו משמש היום העותר כסגן מפקד; ועל רקע בחינה הנערכת בימים אלה של הורדת התקן של מפקד בית הסוהר סהרונים. עולה גם טענה, כי נציב שב"ס מסר לעותר, ביום 19.2.19 כי לנוכח הבחינה האמורה של הורדת התקן, הוא אינו מאשר הצבת קצין בדרגתו של העותר (גונדר משנה) כמפקד בית הסוהר סהרונים, והבהיר לעותר כי ישובץ בהמשך כמפקד בית סוהר אחר, בהתאם לצרכי ואפשרויות המערכת. על פי טיבם, נתונים אלה (עליהם חולק העותר בתגובה שהגיש), סבים על תהליכים דינמיים המצויים בהתהוות, ואינם בהכרח בבחינת סוף פסוק (ראו, בהקשר זה, טענות העותר בפסקה 17 לתגובה שהגיש). עם זאת, יש בהם כדי להפחית מסיכוייו הלכאוריים של ההליך.
3. מצד מאזן הנוחות, לא נסתרה טענת העותר כי מאז יולי 2018 לא מונה מפקד לבית הסוהר סהרונים. מטיעוני המשיבים עולה, כי ביום 17.3.19 מונה קצין כממלא מקום מפקד בית הסוהר. באופן דומה, טרם מונה מפקד קבוע לבית הכלא מגידו מאז יוני 2018, ומאז דצמבר 2018 – גם לא מפקד במילוי מקום. בנסיבות אלה, קשה להתרשם מטענת המשיבים בדבר נזק של ממש שייגרם לשירות בתי הסוהר בשל מתן הצו המבוקש. יש ממש גם בטענת העותר, כי יש צורך במתן הצו המבוקש, על מנת למנוע את ריקון העתירה שהגיש מעיקר תוכנה.
4. מקבילית הכוחות המתקבלת מכל האמור מובילה למסקנה, כי דין הבקשה להתקבל. ניתן בזה
אפוא צו ביניים האוסר על ביצוע כל שינוי בתפקיד הנדון, לרבות שינוי תקן, דרגה או מינוי מפקד, עד למתן

פסק דין
בעתירה. עם זאת, הואיל ואין זה ראוי כי עניין איושו של התפקיד יהיה נתון לאי ודאות מתמשכת, נקבע בזה דיון בעתירה ליום 2.5.19 שעה 09:00.


ניתנה היום, כ"ח אדר ב' תשע"ט, 04 אפריל 2019, בהעדר הצדדים.










עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 47612-03/19 גרשון שמשילשוילי נ' השר לביטחון פנים ח"כ גלעד ארדן, משטרת ישראל/ שירות בתי הסוהר (פורסם ב-ֽ 04/04/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים