Google

הכפר הירוק עש לוי אשכול בעמ - ועדה מקומית לתכנון רמת השרון, עירית רמת השרון

פסקי דין על הכפר הירוק עש לוי אשכול בעמ | פסקי דין על ועדה מקומית לתכנון רמת השרון | פסקי דין על עירית רמת השרון |

15925-01/17 הפ     06/06/2019




הפ 15925-01/17 הכפר הירוק עש לוי אשכול בעמ נ' ועדה מקומית לתכנון רמת השרון, עירית רמת השרון








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



ה"פ 15925-01-17 הכפר הירוק עש לוי אשכול בעמ
(חל"צ) נ' ועדה מקומית לתכנון רמת השרון
ואח'



6 ליוני 2019






לפני
כבוד השופטת
נועה גרוסמן


מבקשת

הכפר הירוק עש לוי אשכול בעמ
(חל"צ)
ע"י ב"כ
עו"ד ענת לוי


נגד


משיבות

1. ועדה מקומית לתכנון רמת השרון
2. עירית רמת השרון
ע"י ב"כ

עו"ד יעקב בויאר
ועו"ד יפעת בויאר-פרנקל



החלטה


1.
בסיומה של ישיבת היום נקבע מועד נוסף לחקירת הגב' גליה יפרח, אשר נתנה בתיק זה תעודת עובד ציבור מטעם מנהל מקרקעי ישראל.

2.
מנהל מקרקעי ישראל התנגדה לקיום חקירה, וסברה כי תעודת עובד הציבור מדברת בעד עצמה. אך, ב"כ שני הצדדים עמדו על קיום חקירה, כל אחד מנימוקיו.

3.
לעניין זה ראו דברי כב' השופט משה ברעם
בת"א (מחוזי ירושלים) 3431/09 סטריקובסקי נ' מינהל
מקרקעי ישראל ( ניתנה ביום 9.9.13, פורסמה ב'נבו') :

"
בכל הכבוד, לא ניתן ללמוד מתקנה 178 על שלילה מוחלטת של זכותם הדיונית של התובעים לחקור את עובדי הציבור (על התעודות שעשו), בכפוף לכללים הנוהגים בעניין חקירת עדים, בכלל. יש לקרוא את הוראת התקנה יחד עם סעיף 26(א) לפקודת הראיות, לפיו "...הוראות סימן זה אינן גורעות מכוחו של בית המשפט לצוות כי מומחה או רופא או עובד ציבור ייחקרו בבית המשפט, ובית המשפט ייעתר לבקשתו של בעל דין לצוות על כך".
נפסק שם כי אם יוברר שהדרישה לזמן את עורך התעודה הציבורית לעדות היתה מיותרת וקנטרנית, הפתרון יהא חיוב בהוצאות.
4.
כן ראו דברי בית המשפט העליון ע"א 4810/15 מדינת ישראל-משרד הפנים נ' י.י. ח. מ השקעות ונכסים בע"מ בהרכב כב' השופטים י' עמית, צ' זילברטל, מ' מזוז (ניתן ביום 11.8.15) שם, פסקה 6, אשר לפיהם : " הסמכות נתונה לערכאה הדיונית וכידוע זימון עדים הוא אחד העניינים המובהקים שבסדרי דין בהם מוקנית לערכאה הדיונית שיקול דעת רחב..." אמנם, נאמר שם גם כי: "זמנם של עובדי הרשות הציבורית הוא זמנו של הציבור, ולא בנקל יורה בית המשפט על זימונו של האלוף והניצב , הגונדר והטפסר, הרמטכ"ל והמפכ"ל, המנכ"ל או השר, היועץ המשפטי לממשלה או פרקליט המדינה, נגיד בנק ישראל או המפקח על הבנקים או המפקח על הביטוח או כל דרג בכיר אחר ולא התיימרנו להקיף את כל בעלי התפקידים הבכירים ברשות הציבורית".

5.
בנסיבות ענייננו שוכנעתי כי לחקירת מוסרת תעודת הציבור יש משמעות. שני הצדדים עמדו על זימונה. כיון שכך ולמען חקר האמת, הוריתי על זימונה לעדות.

6.
משכך אני מורה כי
עובדת הציבור גב' גליה יפרח תזומן לחקירה על תעודת עובד הציבור.

7.
החקירה תתקיים ביום 24.9.19 בשעה 10:30.

8.
אני קוצבת לכל אחד מן הצדדים, מחצית שעה בלבד לקיום החקירה. סך הכל תימשך הישיבה שעה בלבד. כך שזמנו של הציבור ושל עובדתו, לא יושחת.

9.
אשר לאופן החקירה : ב"כ המבקשת גרסה כי כיון שתעודת עובד הציבור הופקה לבקשת ב"כ המשיבות, יש לאפשר לה לחקור את מוסרת התעודה בחקירה נגדית, ואילו הצד שכנגד מזמין התעודה ב"כ המשיבות, רשאי לחקור בחקירה חוזרת בלבד.

10.
ב"כ המשיבות , מצידו, טען כי בתעודה לא נחשף כל המבוקש על ידו, כי העדה אינה עדה מטעמו ואף הוא רשאי בנסיבות אלה, לחקור בחקירה נגדית.


11.
עיינתי בדבר ואני מכריעה למען גישת ב"כ המשיבות . קרי : זכות החקירה נגדית תוענק לשני בעלי הדין בתיק, המבקשת והמשיבות גם יחד.
דגש רב אני שמה על כך שתעודת עובד הציבור, כשמה כן היא. תעודה אובייקטיבית המשקפת עמדה נטולת פניות לכאן או לכאן ולכן אין להגביל את זכויות החקירה של בעל הדין שביקש את הוצאתה. כך הייתי קובעת גם אלמלא טיעוני ב"כ המשיבות, כי התעודה הציבורית לא השיבה על מלוא שאלותיו עקב טענת חסיון.
ראו גם : ספרו של המלומד י' קדמי "על הראיות" חלק שני. מהדורה משולבת ומעודכנת תש"ע- 2009 עמ' 961. שם בה"ש 138 מצוטט ע"א 157/66 אפיריון נ' כהן פד"י כ' (3) 630, באשר לזכות חקירה של עורך התעודה - המוענקת גם למי שהתעודה הוגשה כחלק מראיותיו. שם דובר על תעודה רפואית, קל וחומר בענייננו שהתעודה היא ציבורית דהיינו עורכה לא היה בשום שלב עד בשליטת מגיש התעודה.

סיכום :

12.
מן המקובץ לעיל אני קובעת כדלקמן :

א.
עובדת הציבור גב' גליה יפרח תזומן לחקירה על תעודת עובד הציבור.

ב.
החקירה תתקיים ביום 24.9.19 בשעה 10:30.

ג.
לכל אחד מב"כ הצדדים מוקצבת חצי שעה של חקירה, ובסה"כ שעה .

ד.
כל אחד מב"כ הצדדים, רשאי לחקור בחקירה נגדית. תפתח ב"כ המבקשת.

ה.
להוצאות זימון העדה ליום 24.9.19 אדרש בתום ישיבת יום 24.9.19.


ניתנה היום, ג' סיוון תשע"ט, 06 יוני 2019, בהעדר הצדדים.










הפ בית משפט מחוזי 15925-01/17 הכפר הירוק עש לוי אשכול בעמ נ' ועדה מקומית לתכנון רמת השרון, עירית רמת השרון (פורסם ב-ֽ 06/06/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים