Google

עזבון המנוח יצחק ברמן ז"ל - רות ספיר עברון, יצחק נתן ספיר, עו"ד יעקב אמסטר ואח'

פסקי דין על עזבון המנוח יצחק ברמן ז"ל | פסקי דין על רות ספיר עברון | פסקי דין על יצחק נתן ספיר | פסקי דין על עו"ד יעקב אמסטר ואח' |

50448-01/13 פרק     19/06/2019




פרק 50448-01/13 עזבון המנוח יצחק ברמן ז"ל נ' רות ספיר עברון, יצחק נתן ספיר, עו"ד יעקב אמסטר ואח'








בית המשפט המחוזי בירושלים



פר"ק 50448-01-13 ספיר ואח'
נ' ז.א.ב. בע"מ ואח'









מספר בקשה:
23

בפני

כבוד השופט
אביגדור דורות


המבקש:

עזבון המנוח יצחק ברמן ז"ל
ע"י ב"כ עו"ד דוד קורצוויל


נגד


המשיבים:


1. רות ספיר עברון
2. יצחק נתן ספיר
ע"י ב"כ עו"ד יאיר אשכולי

3. עו"ד יעקב אמסטר, מנהל מיוחד של חברת ז.א.ב בע"מ (בפירוק)



החלטה


1.
המנהל המיוחד-עו"ד יעקב אמסטר (להלן: "המנהל המיוחד") הגיש בקשה למתן הוראות בדבר חלוקת יתרת הכספים שבידיו לבעלי מניות חברת ז.א.ב בע"מ (בפירוק) (להלן: "החברה"). לבקשתו צורף חישוב שנערך על ידי רו"ח ביבי. בקשתו של המנהל המיוחד אושרה, ללא שנשמעו תגובות הצדדים.

2.
על פי האישור שניתן לבקשה, יש לקזז את חובות המפרקים לבעלי המניות (בסך כולל של 26,771 ₪) באופן יחסי לפי חלקם בשיעור אחזקת המניות:
איזי ברמן – 55.7%
ספיר – 44.3%.
על פי תחשיב רו"ח ביבי, לפי חלוקה זו, יקוזז מחלקו של ברמן סך של 11,578 ₪ ומחלקו של ספיר סך של 15,193 ₪.

3.
המבקש לא השלים עם החלטה זו ועתר לשינוי ההחלטה שניתנה ללא שמיעת תגובות הצדדים. עמדת המבקש היא כי על כל בעל מניות לשאת בגביית היתר שגבה המפרק מטעמו, שכן כל צד מינה מפרק מטעמו וכל צד נשא בעלויות המפרק מטעמו בנושאים מסוימים. לבקשה צורף תחשיב נוסף של רו"ח ביבי שנטען כי הוא תחשיב מאוחר לתחשיב שצורף לבקשת המנהל המיוחד. על פי התחשיב שצורף לעתירת המבקש, יש לקזז מחלקו של ברמן את סכום גביית היתר של רו"ח מנחם שפר, המפרק מטעמו, בסך של 2,655 ₪ ומחלקו של ספיר יש לקזז את סכום גביית היתר של רו"ח אבני, המפרק מטעמו, בסך 24,138 ₪.
המחלוקת הכספית היא, אפוא, ביחס להפרש בין 24,138 ₪ (הקיזוז מחלקו של ספיר לפי גישת המבקש) לבין 15,193 ₪ (הקיזוז מחלקו של ספיר לפי גישת המשיבים 1-2).

4.
בכתבי הטענות הועלתה הצעה כי המנהל המיוחד יורה למפרקים שפר ואבני להשיב את סכומי גביית היתר של שכר הטרחה אשר שולמה להם מקופת הפירוק, אולם הצעה זו אינה מקובלת על בית המשפט, הן לאור העובדה שהמפרקים גבו את הכספים מבלי שבעלי המניות פנו לבית המשפט בתלונה על אופן גביית השכר והן מפני שיש מקום לסיים את הטיפול בתיק זה, ללא פתיחת חזית חדשה בין החברה למפרקים, אשר תמנע את סיום ההליך.

5.
המשיבים 1-2 העלו סוגייה נוספת, הנוגעת להוצאות משפט אשר נפסקו כנגד רו"ח אבני בסך של 7,500 ₪ לטובת המנהל המיוחד. המנהל המיוחד חייב את המשיבים 1-2 בהוצאה זו, למרות שחיוב זה לא נפסק נגדם.

6.
בתגובתו של המנהל המיוחד נכתב כי בשל העובדה שהפירוק מרצון נעשה בדרך שבה כל צד הביא מפרק מטעמו, הרי שכל צד צריך להיות אחראי לבעל התפקיד מטעמו ויש להתחשב בכך באופן עריכת הקיזוז. עמדה זו אינה עולה בקנה אחד עם בקשתו המקורית, אליה צורף תחשיב של רו"ח ביבי, כאמור לעיל, על פיו הקיזוז נעשה באופן יחסי לחלקם של הצדדים בשיעור אחזקת המניות. נכון הוא שבבקשה המקורית המנהל המיוחד לא פירט את עמדתו בסוגיה זו במפורש, אלא הסתפק בצירוף התחשיב של רו"ח ביבי (שהוא אחד משני התחשיבים שערך רואה החשבון).

7.
לאחר ששקלתי את עמדות הצדדים באתי לכלל מסקנה כי בעלי המניות שאישרו את משיכות היתר, או לפחות לא מחו בזמן אמת ולא דרשו בזמן אמת את שינוי אופן המשיכות, הם שיישאו בסכומים שגבו המפרקים שמונו על ידם. לפיכך, יש לקזז את גביית היתר של כל מפרק מחלקו של בעל המניות שמינה אותו, כדלקמן:
מחלקו של המבקש יקוזז סך של 2,655 ₪ ומחלקו של ספיר יקוזז סך של 24,138 ₪.
מחלקם של המשיבים 1-2 יקוזז הסך של 7,500 ₪ אשר נפסק כחיוב הוצאות כנגד רו"ח אבני. אין זה סביר בנסיבות העניין שיהיה על המנהל המיוחד לנהל הליכים לגביית סכום ההוצאות.
כל צד רשאי לדרוש מהמפרק שמונה על ידו להשיב לו את סכום היתר שגבה וכן לשפותו על החיוב בהוצאות שנפסקו.

8.
לאור האמור, הבקשה לשינוי ההחלטה מתקבלת. יובהר כי השינוי נוגע רק לאופן חלוקת הכספים. ביתר חלקי ההחלטה (שכר טרחת המנהל המיוחד, תשלום שכר רואה החשבון, סגירת חשבונות הבנק וסיום הליכי הפירוק) אין שינוי.

9.
בנסיבות העניין, לאור סכומי המחלוקת הנמוכים ולאור השינוי המשתמע בעמדת המנהל המיוחד, אין צו להוצאות בבקשה זו.
לסיום, יש להעיר כי המחלוקת הכספית נשוא החלטה זו הינה זעירה ממש באופן יחסי לכספי החלוקה וחבל כי בעלי הדין לא השכילו ליישבה בהסכמה.

המזכירות תשלח ההחלטה לב"כ הצדדים ולמנהל המיוחד.

ניתנה היום, ט"ז סיוון תשע"ט, 19 יוני 2019, בהעדר הצדדים.



אביגדור דורות
, שופט










פרק בית משפט מחוזי 50448-01/13 עזבון המנוח יצחק ברמן ז"ל נ' רות ספיר עברון, יצחק נתן ספיר, עו"ד יעקב אמסטר ואח' (פורסם ב-ֽ 19/06/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים