Google

אהובה עמיהוד - כונס נכסים רשמי תל אביב, עו"ד אסף איל

פסקי דין על אהובה עמיהוד | פסקי דין על כונס נכסים רשמי תל אביב | פסקי דין על עו"ד אסף איל |

14016-04/17 פשר     13/06/2019




פשר 14016-04/17 אהובה עמיהוד נ' כונס נכסים רשמי תל אביב, עו"ד אסף איל








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



פש"ר 14016-04-17 עמיהוד נ' כונס נכסים רשמי תל אביב
ואח'







מספר בקשה:3
לפני
כבוד השופטת
יעל בלכר


המבקשת

אהובה עמיהוד
ע"י ב"כ עו"ד דוד אליעז
(עפ"י מינוי הלשכה לסיוע משפטי)


נגד


המשיבים

1. כונס נכסים רשמי תל אביב
2. עו"ד אסף איל
(המנהל המיוחד)




החלטה

לפניי בקשת החייבת מיום 3/5/19 להחייאת ההליך, לאחר שבוטל בהחלטה מיום 18/10/18.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים סבורני דין הבקשה להידחות.

בהחלטה מיום 18/10/18 בוטל ההליך בשל מחדלי החייבת (צברה 6 פיגורים ולא הגישה דו"חות כלל) ואף בחרה שלא להשיב לבקשה לביטול ההליך שהגיש המנהל המיוחד.

בבקשתה מציינת החייבת, כי בשל הצורך לטפל באחיה לאור מצבו הרפואי והנפשי נמנע ממנה לעבוד במשרה מלאה ולקיים את חובות ההליך. החייבת מודה במחדלים העומדים לחובתה, מתחייבת להסירם (לגבי חוב הפיגורים מבוקשת ארכה בת 60 ימים) וטוענת כי השבת ההליך על כנו תטיב גם עם הנושים.

המנהל המיוחד התנגד לבקשה. ההחלטה על ביטול ההליך הפכה חלוטה ולא צורפו אסמכתאות לטענות החייבת בבקשתה. לא מדובר במקרה המצדיק עיון חוזר בהחלטה על פי התנאים בס' 181 לפקודה. התחייבות החייבת להסרת המחדלים אין בה כדי לרפא את הפגמים בהליך וקבלת הבקשה תפגע בעקרון סופיות הדיון.

התקבלה גם עמדת הכנ"ר לפיה דין הבקשה להידחות. ההחלטה על ביטול ההליך חלוטה, תיק החייבת בכנ"ר נסגר וחולקו שכר הטרחה ואגרת השגחה. גם לגופו של עניין, לא התקיימו נסיבות חדשות המצדיקות עיון מחדש בהחלטה מכוח ס' 181 לפקודה.

בתגובה לתשובה שבה ביקשה החייבת כי לנוכח נסיבות חייה ובשים לב לרצונה לעמוד בחיובי ההליך, תינתן לה הזדמנות אחרונה לפנים משורת הדין לשוב להליך הפש"ר. עוד ציינה כי מפאת קוצר הזמן לא היה בידה להשיג אסמכתאות בדבר מצבו של אחיה; וכי היא מיוצגת ע"י מינוי הלשכה לסיוע משפטי, כך שביטול ההליך יביא להוצאות לקופת המדינה.

לאחר עיון בטענות הצדדים מצאתי לקבל את עמדת המנהל המיוחד והכנ"ר, מהטעמים כמצוין בתשובתם. אין חולק בדבר מחדליה המתמשכים והמהותיים של החייבת בהליך. טענת החייבת כי נוצרו על רקע מצבו הרפואי של אחיה אינה נתמכת באסמכתאות. הטענה שאלה לא הוצגו מפאת קוצר הזמן רחוקה מלהניח את הדעת, שעה שמספר חודשים חלפו עד להגשת הבקשה (גם לאור עמדתו המנהל המיוחד והכנ"ר לא הוצגו מסמכים במסגרת התגובות לתשובות). אף אם אניח, כי אמנם מצבו הרפואי של אחי החייבת אינו שפיר והחייבת סייעה בידו, הטענה שבכך נעוצים המחדלים ומטעם זה לא הוגשו דו"חות מראשית ההליך, אינה משכנעת כלל וכלל (גם בשים לב לכלל הנסיבות שנטענו). העובדה שהחייבת פנתה לאחר ביטול ההליך ללשכה לסיוע משפטי ואושר לה סיוע, אינה מצדיקה בנסיבות העניין עיון מחדש והשבת ההליך על כנו. אין בכך כדי לשנות את התנהלותה ואת מחדליה של החייבת שביסוד ביטול ההליך. אציין כי החייבת הייתה מיוצגת ע"י הסיוע מראשית ההליך וגם במועד הגשת הבקשה לביטולו.

קיצורו של דבר, בדין בוטל ההליך בשל מחדלי החייבת. ההחלטה חלוטה (התיק אף נסגר תוך תשלום שכ"ט ואגרה). אין הצדקה לעיון חוזר בו ואין הצדקה לשינוי ההחלטה לגופה.
הבקשה להחייאת ההליך נדחית וההחלטה מיום 18/10/18 בעינה עומדת.
ככל שתרצה תוכל החייבת לפתוח בהליך חדש בהתאם לדין (ראו ע"א 8673/13 אלקצאצי נ' הכנ"ר מיום 2/4/14).

המזכירות תדוור לצדדים.
ניתנה היום, י' סיוון תשע"ט, 13 יוני 2019, בהעדר הצדדים.










פשר בית משפט מחוזי 14016-04/17 אהובה עמיהוד נ' כונס נכסים רשמי תל אביב, עו"ד אסף איל (פורסם ב-ֽ 13/06/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים