Google

יעקב ביטון, סמי ביטון ובניו קבלני בניין בע"מ - רו"ח משה מוריס אזולאי

פסקי דין על יעקב ביטון | פסקי דין על סמי ביטון ובניו קבלני בניין | פסקי דין על רו"ח משה מוריס אזולאי

10478-02/17 הפב     14/07/2019




הפב 10478-02/17 יעקב ביטון, סמי ביטון ובניו קבלני בניין בע"מ נ' רו"ח משה מוריס אזולאי








בית המשפט המחוזי בתל אביב - יפו



הפ"ב 10478-02-17 אזולאי נ' ביטון ואח'

תיק חיצוני
:
14 יולי 2019



לפני
כב' השופטת
י. שבח, סג"נ


המבקשים

1.
יעקב ביטון
2. סמי ביטון ובניו קבלני בניין בע"מ


נגד

המשיב
רו"ח משה מוריס אזולאי



החלטה

בקשה לפי פקודת ביזיון בית המשפט המתייחסת לפסק הדין שניתן על ידי בית משפט זה ביום 05.09.2017, לפיו נדחתה בקשה לביטול פסק בורר שהגיש המשיב, ביחס לפסק בוררות שניתן על ידי רו"ח אריה חנן ביום 11.01.2017, ולפיו אושר הפסק.
המחלוקת הפעם נעוצה בסוגיית המצאת המסמכים.

1.
בהליך הקודם, בנוסף להיבט הכספי שהסתיים במשיכת הבקשה לביטול שהגיש המשיב, הייתה על המדוכה גם סוגיית המצאת המסמכים, בהתאם לצו הביניים שניתן על ידי הבורר ביום 11.10.2016 לפיו הורה למשיב "אני מצווה עליך לדאוג להחתים ולחתום על הדו"חות הכספיים המעוכבים בידך של חברת סמי ביטון ובניו קבלני בניין בע"מ
בשנת 2014 ולמסור אותם למר יעקב ביטון
, מנהל החברה, בצירוף כל חומר הנהלת החשבונות והמסמכים מאותה שנה".
המבקש 1 טען: "אני לא מבקש שרו"ח אזולאי יגיש עבורי דו"חות, אני מבקש רק דבר אחד, שייתן לי את כל הניירת שלי, כל המסמכים, לפי צו הביניים של בוררות – כל החשבוניות שאצלו, השיקים, אני לא יודע כמה שילמתי לו, כל מה שהגשתי לרו"ח אזולאי שיחזיר לי".
תשובתו של המשיב הייתה: "אני מסכים... אני אקבע איתו מועד לשבוע הבא. יכול לבוא לדעתי ביום רביעי שבוע הבא...".

2.
בהמשך להסכמת הצדדים, גם בהקשר למשיכת הבקשה לביטול פסק הבוררות וגם בהקשר להמצאת המסמכים, ניתן על ידי ביום 05.09.2017

פסק דין
המורה "על דחיית בקשת הביטול" ועל "אישורו של פסק הבוררות". בשולי פסק הדין צוין: "אין באמור לעיל לפטור את המבקש [המשיב בהליך הנוכחי] מלהמציא למשיבים [המבקשים בהליך הנוכחי] את המסמכים עליהם הורה הבורר והדבר ייעשה, בהתאם למוסכם, במועד עליו הסכימו הצדדים כאמור בפרוטוקול הדיון".

3.
בהליך שפתחו המבקשים לפי פקודת ביזיון בית המשפט הם מלינים על כי המשיב לא העביר להם את המסמכים כפי שהתחייב, וכפי צו הבורר מיום 11.10.2016, והדבר מונע מהם להגיש למס הכנסה את הדו"חות לשנת 2014. המבקשים צרפו לבקשתם דרישה מתאימה מטעם רוה"ח המטפל בעניינם מ – נספח ג' לבקשה, בה פורטו המסמכים הנדרשים. בתשובתו לבקשה טען המשיב שהמבקש מספר 1 "קיבל את מלוא החומר הגולמי הפיזי והניירת ואף אישר קבלת החומר בחתימתו בכתב ידו", וכי "בפסק הדין המשיב אינו מחויב אלא למסור חומר גולמי וניירת בלבד דבר שבוצע בפועל".

4.
במהלך הדיון בפני
מיקדו המבקשים את בקשתם במסמכים הבאים: הכרטסת לשנת 2014, שהינה לדבריו "מסמך שהוא הכין במשך השנה... איזה פועלים היו ומה עבדו כל פירוט התשלומים של השנה שהייתי אצלו"; מאזן בוחן שהוכן בחודש השישי, וכן דו"חות שכר שנתיים ורישומי מחשב של כל המסמכים.
ב"כ המשיב, אף המשיב עצמו, אישרו במהלך הדיון
שאכן קיימת כרטסת; אכן הוכן מאזן בוחן, אבל המשיב איננו ממציא אותם "מבחינה חוקית", משהם מכילים לטענתו רישומים הגובלים בפלילים, וכי מסירת החומר
מתעכבת בשל סירובם של המבקשים לחתום על הצהרת מנהלים.
מששאל בית המשפט את המשיב: "האם מקובל על המשיב שביטון יצהיר פה באולם בית המשפט שהוא מסר את כל הידיעות, והעמיד לרשות רוה"ח את כל החומר, והוא אחראי לכל אמיתות או אי אמיתות החומר שנמסר לרוה"ח".
ב"כ המשיב הביע הסכמתו (פרוטוקול הדיון עמוד 4 שורה 5).
גם המבקש 1 הביע הסכמתו (פרוטוקול הדיון עמוד 4 שורה 11)., והצהיר, על מנת להסיר חשש מלב המשיב כי "אני לוקח
אחריות על כל החומר שמסרתי לו, בוודאי שכן, אין שום דבר פלילי שם".


5.
הנה כי כן, מחלוקת שניתן היה להסדיר אותה בנקל בין הצדדים בינם לבין עצמם. המבקשים מעולם לא ניסו לטעון, גם לא טענו, כי המשיב אחראי באופן אישי לרישומים כאלה ואחרים שנעשו על יסוד נתונים שהם המציאו למשיב. גם לא הוכח כי הכרטסת והמאזן בוחן שהוכנו על ידי המשיב לקויים באי חוקיות או בהעלמות מס., והמבקשים מכחישים טענה מעין זו.

6.
משהליך בקשה לפי פקודת ביזיון בית משפט הוא הליך חמור בדרגתו, כבר נקבע לגביו כי "השימוש בו ייעשה במשורה ובאיפוק, ובלבד שאין בנמצא אמצעים חלופיים פוגעניים פחות לאכיפת ההוראה השיפוטית הרלבנטית" (רע"א 4009/17 לויה רם נ' חיים ימיני); משנראה לי שהמשיב לא העביר את החומר רק משום שחשש להטלת אחריות אישית עליו באם יתברר כי המבקשים לא ניהלו את ספריהם ואת דיווחיהם בהתאם לדין; הגם שלא הונחה כל תשתית לחשש מעין זה; ולאחר שנחה דעתי ניתן לסיים את המחלוקת בהחלטה משלימה ללא הטלת איזו מהסנקציות הקבועות בפקודת ביזיון בית משפט, אני מורה כדלקמן:
המשיב ימציא למבקשים, לאחר שיתואם מועד עמם להגעתם למשרדו, את המסמכים הבאים:

כרטסת הנהלת חשבונות שהוכנה על ידו לשנת 2014;

יתרות הכרטסת;
מאזן הבוחן,
דו"חות השכר החודשיים;
וזאת תוך 10 ימים מהיום.

7.
בית המשפט רשם לפניו את הצהרת המבקש 1 לפיה "אני לוקח
אחריות על כל החומר שמסרתי לו, בוודאי שכן, אין שום דבר פלילי שם".
לא ניתנת למשיב רשות, כפי שביקש,
"למחוק" נתונים
לא יימסר החומר גם הפעם, יוכלו המבקשים לחזור על בקשתם..

8.
המשיב יישא בהוצאות הבקשה בסך 2500 ₪.

המזכירות תשלח לצדדים העתק ההחלטה.




ניתנה היום, י"א תמוז תשע"ט, 14 יולי 2019, בהעדר הצדדים.









הפב בית משפט מחוזי 10478-02/17 יעקב ביטון, סמי ביטון ובניו קבלני בניין בע"מ נ' רו"ח משה מוריס אזולאי (פורסם ב-ֽ 14/07/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים