Google

אורלי יוסף - מרגולית בושי

פסקי דין על אורלי יוסף | פסקי דין על מרגולית בושי

35542-09/18 עע     17/07/2019




עע 35542-09/18 אורלי יוסף נ' מרגולית בושי








בית הדין הארצי לעבודה


ע"ע 35542-09-18


17 יולי 2019

אורלי יוסף
המערערת


-


מרגולית בושי
המשיבה

לפני: השופט רועי פוליאק
, השופט אילן סופר
, השופט מיכאל שפיצר
נציג ציבור (עובדים) מר רן קידר, נציג ציבור (מעסיקים) מר דורון קמפלר
<#1#>
ב''כ המערערת עו"ד פיני אמיר
ב''כ המשיבה עו''ד שלמה בכור


פסק דין


1.
ערעור על פסק דינו של בית הדין האזורי תל אביב (השופטת מיכל נעים דיבנר ונציג הציבור מר מרדכי מנוביץ ; סע"ש 53387-02-16), אשר דחה את תביעתה של המערערת נגד המשיבה בגין פיטורים על רקע גילה ובעילות נוספות.

2.
לאחר ששמענו את טענות הצדדים ועיינו בכלל חומר התיק באנו לכלל מסקנה כי דין הערעור להידחות ופסק דינו של בית הדין האזורי ראוי להתאשר מטעמיו, וזאת בהתאם לתקנה 108(ב) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב-1991.

3.
פסק דינו של בית הדין האזורי מבוסס על קביעות עובדתיות והערכת מהימנות בעלי הדין, ובמיוחד זו של המשיבה אשר בית הדין התרשם מגרסתה העקבית וקבע כי "עדותה היתה מהימנה ואמינה". בית הדין קבע כי פיטורי המערערת, אשר התקבלה לעבודה בגיל 52, לא נבעו מחמת גילה או מרצון ל"הצעיר" את המשרד. הפיטורים נבעו מטעמים ענייניים. בין היתר צמצום מספר הלקוחות והירידה בהיקף פעילות המשרד מצד אחד, ושאיפה כי מנהלות החשבונות המועסקות במשרד תעסוקנה גם בהכנת משכורות, נושא שהמערערת הסתייגה ממנו כעולה מהקלטת שיחה שצורפה על ידי המערערת עצמה, מהצד האחר. כן הוכח שלא הועסק עובד אחר תחת המערערת. העובדת אשר נטען כי יועדה להחליף את המערערת בהיותה צעירה ממנה היתה מתמחה לייעוץ מס אשר נתקבלה לעבודה שנתיים לפני פיטורי המערערת ועבודתה הסתיימה עם סיום ההתמחות בסמוך לאחר פיטורי המערערת.

4.
המערערת השליכה יהבה על תמליל השיחה המוקלטת מיום 13.8.2015 בגדרה ציינה המשיבה "וגם היום, הצעירות יותר הן מתחילות". בענין זה בית הדין האזורי, לאחר שבחן את ההקשר הכולל של השיחה, שמע והתרשם מעדות בעלות הדין, דחה את הטענה וקבע שעולה בבירור שאין מדובר בגיל אלא שהדבר נעשה "לצורך להתאים את הטיפול בלקוחות למקובל כיום...".

5.
טענותיה הנוספות של המערערת מתמקדות אף הן בהיבטים העובדתיים של הליך השימוע, אשר עקב פגמים בו חויבה המערערת בהוצאות מופחתות, ושל המצאת טופס הודעה לעובד. לא מצאנו לנכון להתערב אף בקביעות המנומקות היטב בנושאים אלה.

6.
סוף דבר, הערעור נדחה. המערערת תשלם למשיבה הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין בסכום של 5,000 ₪ וזאת בתוך 30 ימים מהיום.
ניתן היום, י"ד תמוז תשע"ט (17 יולי 2019), בהעדר הצדדים וישלח אליהם.






רועי פוליאק

,
שופט, אב"ד

אילן סופר
,
שופט

מיכאל שפיצר
,
שופט

מר רן קידר,
נציג ציבור (עובדים)


מר דורון קמפלר,
נציג ציבור (מעסיקים)







עע בית הדין הארצי לעבודה 35542-09/18 אורלי יוסף נ' מרגולית בושי (פורסם ב-ֽ 17/07/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים