Google

בועז יונה - הכונס הרשמי בתפקידו כנאמן בפשיטת הרגל של החייב, עו"ד יצחק מולכו

פסקי דין על בועז יונה | פסקי דין על הכונס הרשמי בתפקידו כנאמן בפשיטת הרגל של החייב | פסקי דין על עו"ד יצחק מולכו |

4217/07 פשר     13/05/2019




פשר 4217/07 בועז יונה נ' הכונס הרשמי בתפקידו כנאמן בפשיטת הרגל של החייב, עו"ד יצחק מולכו








בית המשפט המחוזי בירושלים



פש"ר 4217-07 בנק לאומי לישראל בע"מ ואח' נ' יונה ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני





בפני

כבוד השופט
אביגדור דורות


החייב

בועז יונה
ע"י ב"כ עו"ד רון סמוראי


נגד

המשיבים
1. הכונס הרשמי בתפקידו כנאמן בפשיטת הרגל של החייב
ע"י ב"כ עו"ד ציפי דרמר-סולומון
2. עו"ד יצחק מולכו

בתפקידו כמנהל מיוחד מטעם הכונס הרשמי של נכסי החייב
ע"י ב"כ עו"ד יעקב מלצר




החלטה



1.
בעקבות בקשת החייב למתן הפטר הוגש לבית המשפט ביום 9.5.18 תסקיר הכנ"ר אשר כלל דו"ח חקירה, כאשר הכנ"ר סבר כי הדברים העולים מן הדו"ח מחייבים בדיקה מעמיקה. בתום הדיון שהתקיים ביום 10.5.18 נקבע כי אכן יש צורך בבדיקת הדברים שעלו מדו"ח החקירה והגשת השלמות בכתב בעקבות תוצאות הבדיקה. עוד צוין בהחלטה כי ההליך מתנהל למעלה מ-10 שנים ויש צורך לזרז את סיומו. נקבע בהחלטה כי עד ליום 7.10.18 יוגשו לבית המשפט התייחסויות משלימות לבקשה למתן הפטר, לרבות טיעונים משפטיים.

2.
בדיון שהתקיים ביום 4.11.18 התברר כי הזמן שחלף מאז הדיון הקודם בחודש מאי נוצל לצורך ניסיון לגבש מתווה מוסכם לסיום התיק. משום כך לא קודמה החקירה. בדיון הנ"ל התברר כי המשא ומתן לא הסתיים בהסכמה והצדדים השמיעו את טענותיהם בדיון. בהחלטה שניתנה בתום הדיון נקבע כי עד ליום 3.2.19 תינתן האפשרות להגשת ממצאים נוספים, כתוצאה מהעמקת הבדיקות בעקבות דו"ח החקירה ובעקבות כך יתקיים דיון ביום 13.2.19.

3.
בתקופה שחלפה מאז הדיון הקודם התבקשו צווים שונים לשם העמקת החקירה ובוצעו פעולות חקירה שונות, לרבות חיפוש בבית בו מתגוררים החייב ובני משפחתו.
אתמול הוגש לבית המשפט דו"ח ביניים חסוי מטעם הכנ"ר. הדו"ח, אשר מחזיק 10 עמודים, מפרט חלק מן הממצאים שנמצאו בחקירה ומפרט את פעולות החקירה הנוספות המתבקשות כתוצאה מאותם ממצאים. המסקנה העולה מדו"ח הביניים היא כי יש לאפשר את השלמת הבדיקות וראו לעניין זה את פסק הדין בע"א 8521/14 עו"ד עופר גבריאלי נ' עודד פרץ ואח' (21.12.15). בדיון שהתקיים היום הודיעה באת כוח הכנ"ר כי להערכתה נדרשים 4 חודשים על מנת לסיים את החקירה. הפעולות הנדרשות לשם סיום החקירה פורטו בסעיפים 26-28 לדוח הביניים החסוי. אף שייתכן כי ניתן לסיים את ביצוע פעולות אלה בזמן קצר יותר מן המבוקש, אני מתיר את ביצוע הפעולות המפורטות בסעיפים הנ"ל, מתוך מטרה לסיימן לכל המאוחר עד ליום 12.9.19.

4.
במהלך הדיון הציעה באת כוח הכנ"ר כי יוגש בעוד כחודש דו"ח חסוי נוסף אשר יפרט את התקדמות החקירה. על מנת שבית המשפט יוכל לפקח על התקדמות החקירה ולהתרשם כי היא מתבצעת בשקידה ראויה, נקבע בזאת כי הכנ"ר יגיש דו"חות ביניים חסויים בתאריכים הבאים: 12.6.19; 14.7.19 ו-14.8.19. דו"חות אלה יצביעו על פעולות החקירה שבוצעו עד למועד כל אחד מהדו"חות ועל הפעולות שבכוונת הכנ"ר לבצע לאחר מועד כל אחד מהדו"חות. ביום 12.9.19 יוגש דו"ח סופי מסכם, אשר יוגש במקביל לבית המשפט ולב"כ החייב, אשר יוכל להגיש תגובה בכתב ביחס לדו"ח עד ליום 26.9.19.

5.
נקבע לדיון מסכם ליום 7.10.19 בשעה 09:00. בדיון הנ"ל יוכלו הצדדים להתייחס למסקנות העולות מן הדו"ח הסופי, לרבות השלמת טיעונים משפטיים.

6.
אשר לבקשת אשת החייב כי יוחזרו פנקסי שיקים סגורים בניילון, הודיעה באת כוח הכנ"ר בדיון כי אין מניעה להחזירם ונקבע בזאת כי הפנקסים הנ"ל יומצאו לידי ב"כ החייב תוך 7 ימים מהיום.

7.
במהלך הדיון היום נטען כי בבית בו מתגוררים החייב ורעייתו נתפסו במהלך החיפוש מסמכים של רעיית החייב ושל בנו והתבקשה החזרתם. ב"כ החייב ימציא תוך 7 ימים מהיום למנהל המיוחד ולכנ"ר רשימה של המסמכים שנתפסו ואשר דרושים לחייב ומשפחתו. באת כוח הכנ"ר תשיב תוך 7 ימים ממועד קבלת רשימת המסמכים, מהם המסמכים אשר אין מניעה להחזירם, תוך השארת צילום המסמכים בידי הכנ"ר ומה הם המסמכים שאין מניעה להעביר לב"כ החייב את תצלומם, אולם יש הצדקה להמשיך ולהחזיק במסמכי המקור. לתשובת הכנ"ר יצורפו המסמכים שאין מניעה להחזירם וצילומי המסמכים, אשר המקור שלהם יישמר בידי הכנ"ר.

8.
במסגרת דו"ח חסוי, יגיש הכנ"ר לבית המשפט תוך 7 ימים מהיום את רשימת המסמכים והחפצים שנתפסו בחיפוש שהתקיים בבית בו מתגוררים החייב ובני משפחתו.


המזכירות תשלח החלטה זו לבאי כוח הצדדים.


ניתנה היום, ח' אייר תשע"ט, 13 מאי 2019, בהעדר הצדדים.










פשר בית משפט מחוזי 4217/07 בועז יונה נ' הכונס הרשמי בתפקידו כנאמן בפשיטת הרגל של החייב, עו"ד יצחק מולכו (פורסם ב-ֽ 13/05/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים