Google

אמיר בן שחר - מועדון כדור סל הפועל חולון נוער כוכב עולה- עמותה לקידום ספורט הכדורסל לנוער בחולון

פסקי דין על אמיר בן שחר | פסקי דין על מועדון כדור סל הפועל חולון נוער כוכב עולה- עמותה לקידום ספורט הכדורסל לנוער בחולון

71861-07/19 עשא     31/07/2019




עשא 71861-07/19 אמיר בן שחר נ' מועדון כדור סל הפועל חולון נוער כוכב עולה- עמותה לקידום ספורט הכדורסל לנוער בחולון








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

עש"א 71861-07-19 בן שחר ( קטין) נ' מועדון כדור סל הפועל חולון נוער כוכב עולה- עמותה לקידום ספורט הכדורסל לנוער בחולון






לפני כבוד השופט אריאל צימרמן

ה
עורר:
אמיר בן שחר
(קטין)


נגד

ה
משיבים:
מועדון כדור סל הפועל חולון נוער כוכב עולה- עמותה לקידום ספורט הכדורסל לנוער בחולון




בשם העורר: עו"ד אמיר כץ


החלטה
מקרה של שימוש בעייתי בפני
ה שלא לצורך לטריבונל שיפוטי מכוח הוראת סעיף 11א(א4) ו-12 לחוק הספורט.

כעולה מהחלטתי מאמש, העורר, כבן 16.5 הלומד בחולון ומשחק במועדון העמותה המשיבה, חפץ לעבור ללמוד בפני
מייה בעמק חרוד ולשחק באקדמיית הכדורסל של קבוצת גלבוע/מעיינות. מעברו, בשילוב עם נסיבותיו המשפחתיות, מצדיקות לשיטתו את שחרורו ללא תנאי; ברם ניסיונות של הורי העורר "נענו בסירוב עיקש של המשיבה או מי מטעמה" לשחרורו ללא תנאי, ומשמעות האמור שהוא יידרש להמתין שנה שלמה טרם שיוכל לעבור ולשחק בשורות המועדון החדש. מכאן הבקשה כי שופט המוסמך לפי חוק הספורט יורה על שחרורו ללא תנאי. בהילות רבה מוצא העורר בבירור הערר כבר עתה, ואף במהלך פגרת בתי המשפט, שכן עונת המשחקים הקרובה אמורה להתחיל ביום 1.9.2019, ועמדת המשיבה – שעליה עורר העורר – תביא לכך ש"למעשה לא יוכל העורר לשחק כדורסל במשך עונה תמימה", ואפילו להתאמן בקבוצה החדשה (סעיף 13 לערר).

לבקשה צורף מסמך יחיד, של חוות דעת מומחית לנוירולוגיה בילדים, משנת 2017, האמורה להוות לפי הנטען בסיס לקבלת הערר. לא צורף כל מסמך נוסף. בפרט, לא צורפה כל החלטה של המשיבה בעניין סירוב לשחרור העורר. על כן ציינתי בהחלטתי מאמש כי ראשית אמורה להתקבל ולהיות מוצגת החלטה, כזו שאותה ניתן יהיה להעביר תחת שבט ביקורתו של הטריבונל השיפוטי בגדרי ההליך, שבלא בכדי מכונה "ערר". ביקשתי את עמדת העורר, כך גם את עמדת המשיבה.

חלף יום, ועתה הודיע העורר: למעשה כבר התקבלה החלטה, בכתובים, זאת עוד ביום 21.7.2019. המדובר במכתב סדור ומפורט של מנהלה המקצועי של המשיבה, מר אופיר ולדמן, המופנה להוריו של המבקש (ואשר ניכר בו כי נערך באורח סדור בידי עורך דין). והנה, ההחלטה – שלא הוצגה בערר – כלל אינה כוללת סירוב להעברתו. המשיבה גורסת כי אמנם אין כל עילה שבדין לאפשר את מעברו של העורר ממועדונה למועדון אחר, שלא בדרך הרגילה של קיום מו"מ והסכמות בין המועדון המשחרר והמועדון הקולט, כהוראותיו המפורשות של תקנון איגוד הכדורסל. המשיבה אף מלינה על דרך פנייתם של הורי העורר, כמו גם על התראותיהם בנקיטת הליכים משפטיים. וחרף כל האמור, הדגישה המשיבה, הרי שהן קודם למכתב, הן עתה, נכונה המשיבה נוכח נסיבותיו האישיות של העורר "להשאיל את אמיר לשנה אחת בשלב זה לגליל/גלבוע ולאחר מכן לפתוח את העניין לדיון במסגרתו עמדתנו תישקל מחדש, בראי הנסיבות הרלבנטיות שתהיינה בעוד שנה" (סעיף 15 לבקשה). תוקפה של ההצעה מוגבל, הודגש, שכן על הורי המבקש להביע הסכמתם. והתשובה: הערר שהוגש, בלא הצגת המכתב, ובלא שיש הסבר תקף כלשהו לאי-הצגת המכתב מלכתחילה.

משמעות האמור היא זו: ערר שהוגש שלא לצורך, על יסוד נתונים חסרים, בלא צירוף ההחלטה האחת שעליה אמור להתנהל הערר, ותוך הצגת תמונה בלתי מדויקת באשר לעמדתה של המשיבה והשלכותיה על יכולתו של העורר לשחק כדורסל במועדון החדש בשנה הקרובה. יכולת ודאי תהיה לו, אם תאומץ הצעת המשיבה. הוא יושאל, ללא תנאי, לשנה. בסיומה תבוא בחינה מחדש, בראי הנסיבות הרלבנטיות שתהיינה בעוד שנה. שוחרר (ודומה שאפשר להניח כי כך יהיה בנסיבות) – מה טוב, והמשיבה הדגימה גישה ראויה. הגיעה המשיבה למסקנה כי אין לשחררו בלא הסכמה בין המועדונים – יוכלו שני המועדונים לנהל מו"מ כהוראת תקנון איגוד הכדורסל ולהגיע לעמק השווה. לא הגיעו, והמשיבה תמסור לעורר את החלטתה שלא לאפשר את שחרורו, יהיה בידי העורר לערור, מבעוד מועד, ותוך צירוף ההחלטה שעליה נסב הערר.

בכל מקרה, כאשר כך הוגש הערר, הנסב על "החלטה" שמעולם לא ניתנה ומשמיט החלטה אחרת בתכלית שעליה קשה היה להעמיד את הערר במתכונתו – הערר נמחק. ואשר להמשך: ראשית, אניח כי הצעתה הראויה של המשיבה להשאלתו של העורר לשנה ולבחינת המצב בחלוף שנה, בהתאם לנסיבות ותוך שזכויות כל הצדדים שמורות להם, היא הצעה שבעינה עומדת (ואם לא זה המצב, תודיע המשיבה מיידית, עם העתק לעורר). שנית, טענות הצדדים שמורות להם כאמור ככל שמטעם כלשהו לא תסתייע העברתו של העורר למועדון החדש בעוד כשנה, אף שחזקה על כל המעורבים שישכילו לייתר את הצורך בנועם, בעיקר מתוך הכרה בנסיבותיו של העורר.

המזכירות תודיע לב"כ המבקש, הלה יודיע מיידית למשיבה. המזכירות תסגור את התיק.

ניתנה היום, כ"ח תמוז תשע"ט, 31 יולי 2019, בהעדר הצדדים.










עשא בית משפט שלום 71861-07/19 אמיר בן שחר נ' מועדון כדור סל הפועל חולון נוער כוכב עולה- עמותה לקידום ספורט הכדורסל לנוער בחולון (פורסם ב-ֽ 31/07/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים