Google

עומר גו'די, ח'ולוד גו'די - מועצה מקומית כאבול, ריאן סלאח

פסקי דין על עומר גו'די | פסקי דין על ח'ולוד גו'די | פסקי דין על מועצה מקומית כאבול | פסקי דין על ריאן סלאח |

68816-12/18 עתמ     21/08/2019




עתמ 68816-12/18 עומר גו'די, ח'ולוד גו'די נ' מועצה מקומית כאבול, ריאן סלאח








בית המשפט המחוזי בחיפה בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 68816-12-18 גו'די ואח' נ' מועצה מקומית כאבול
ואח'


תיק חיצוני:


בפני

כבוד השופטת
ברכה בר-זיו


העותרים

1.עומר גו'די

2.ח'ולוד גו'די
ע"י עוה"ד רים אלחטיב


נגד


משיבים

1.מועצה מקומית כאבול

2.ריאן סלאח
ע"י עוה"ד עימאד אל חאג




פסק דין


1.
העותרים, בני זוג המתגוררים בתחום המשיבה מס' 1, המועצה המקומית כאבול (להלן "המועצה") הגישו עתירה נגד המועצה ונגד ראש המועצה (המשיב מס' 2), ובה עתרו לצוות על המשיבים "להפסיק לאלתר את מחדלם , ולהתחיל ללא דיחוי הליך של פינוי מפגע תברואתי בטיחותי בסביבת מגורי העותרים, ולהביא להסרת סיכונים בטיחותיים הנובעים מהמפגעים הנ"ל".

2.
בתמצית, טענת העותרים היא כי עסק של מזון הנמצא בצד השני של הרחוב, משליך מצבורי אשפה של העסק על המדרכה סמוך לביתם וגורם למפגע תברואתי, והם דורשים המשיבים לדאוג לסילוק המפגע ולמנוע אפשרות השלכת הפסולת על ידי משאיות שחונות על המדרכה סמוך לביתם.

3.
העותרים טענו כי הגישו עתירה דומה כבר ביום 24.7.18 (עת"מ 47744-07-18 ). לאחר הגשת עתירה זו פונתה חלק מהפסולת, והעתירה סולקה לאחר שהמשיבים התחייבו לסלק את המפגע תוך 14 יום ולהציב עמודונים על המדרכה הצמודה לבית העותרים, שאורכה 29 מ', אשר תמנע הצבת פסולת על המדרכה הסמוכה לביתם, אך תאפשר מעבר הולכי רגל.

העותרים טענו כי המשיבים לא מילאו אחר התחייבותם, מצבורי פסולת וסחורות ממשיכים להצטבר מול ביתם, והם ממשיכים לסבול ממפגע זה.

העותרים צרפו לעתירה תמונות המראות מצבורי קרטונים ופסולת על המדרכה בחזית ביתם.

4.
בכתב התשובה הודו המשיבים בהתחייבותם לפנות את הפסולת ולהציב את העמודונים וטענו כי הם פעלו בהתאם להתחייבותם, אם כי באיחור.

המשיבים טענו כי מדובר בסכסוך שכנים בין העותרים ובין בעל העסק וכי הם אינם אחראיים לכל נזק שנגרם לעותרים על ידי השכנים . כמו כן טענו כי הם פועלים בהתאם להוראות החוק בכל הנוגע לתחזוקה של הנכסים הציבוריים, לרבות הכבישים והמדרכות בכל תחומי היישוב.



המשיבים צרפו לכתב התשובה תמונות המראות מדרכה נקיה ומגודרת בעמודונים.

5.
בדיון ביום 2.4.19
טען ב"כ העותרים כי המפגע סולק באופן חלקי בלבד ועמודונים לא הוצבו לכל אורך המדרכה, כאשר המעקה הוא באורך 7 מ' בלבד.

ב"כ העותרים טען כי אין מדובר בסכסוך שכנים, אלא בבעל עסק שהשתלט על כל הכבישים, המדרכות ואפילו חצרים פרטיים באזור, וכי למועצה יש את הכלים והסמכות על פי חוקי העזר לפעול נגד אותו בעל עסק.

6.
ב"כ המשיבים חזר וטען כי מדובר בסכסוך שכנים גרידא, כי בעתירה קודמת דרשו העותרים מהמועצה לפנות פוסלת שנזרקה לחצר ביתם, וכי המועצה אינה יכולה לפעול בנכסים פרטיים.

ב"כ המשיבים טען כי המועצה השלימה ערב הדיון את הקמת העמודונים ותיקון המדרכה וכי לא ניתן להמשיך גדר באופן החודר לבעלים פרטיים אחרים. ב"כ המשיבים הוסיף כי המועצה תדאג להמשיך את עבודות הגידור לכל אורך חזית בית העותרים – 29.5 מ'.

7.
לאחר הדיון הוריתי לב"כ המשיבים להודיע האם העבודות הושלמו.

8.
ביום 15.5.19 הודיע ב"כ העותרים כי העבודות הושלמו רק בחזית ביתם של העותרים, וכי המועצה אינה יכולה להמשיך את הגדר מעבר לשטח זה, מאחר והדבר יחסום את הכניסה לבית השכנים.

9.
ב"כ העותרים טען בתגובה כי לא הוצבו עמודונים בקצות המדרכה, שימנעו כניסת כלי רכב והנחת משטחים , אך יאפשרו מעבר הולכי רגל, וכי רק יום קודם לתגובתם הונחו על המדרכה משטחים ופסולת, ונכנס רכב.

ב"כ העותרים טען כי העמודונים הוצבו בקצה המדרכה וכי המשך העמודונים עד סוף המדרכה הרלבנטית, לגביה ניתנה התחייבות המשיבים לא תמנע כניסה לאיזה מהבתים .

ב"כ העותרים חזר וטען כי מה שנעשה לא מונע מבעל העסק להציב על המדרכה משטחים וכי המטרד ממשיך, וביקש לחייב את המשיבים להציב עמודונים שימנעו כניסה .

ב"כ העותרים צרף תמונות המראות רכב מסחרי חונה על מהדרכה, בין גדר הבית והעמודונים שבקצה המדרכה.

10.
לאחר שבחנתי את טענות הצדדים אני מסכימה עם טענת ב"כ המשיבים כי מדובר בסכסוך שכנים וכי היה על העותרים לפנות בתביעה ישירה נגד בעל העסק שמול ביתם ולדרוש ממנו להמנע מהצבת מפגעים בחזית ביתם.

11.
יחד עם זאת, ולפנים משורת הדין, מאחר והמועצה כבר ביצעה את מרבית העבודות הדרושות למניעת המפגע, ונותר רק ביצוע עמודונים בשני קצות המדרכה הרלבנטית כדי לחסום כניסת כלי רכב
– ראוי כי עבודה זו תבוצע על ידי המועצה, על מנת למנוע המשך סכסוכים בענין זה (ואיני סבורה כי נדרש פירוט טענות הצדדים לגבי מהות הסכסוך, מה עוד שלבעל העסק לא היה יומו בבית המשפט).

12.
לפיכך, אני מורה על דחיית העתירה בכפוף לכך שהמועצה תדאג תוך 30 יום מהיום להציב עמודונים נוספים בשני קצוות המדרכה הרלבנטית, שימנעו כניסת כלי רכב למדרכה.

13.
נוכח הנסיבות- אין צו להוצאות.

כל שהופקד ערבון- הוא יוחזר לעותרים (באמצעות בא כוחם).


ניתן היום,
כ' אב תשע"ט, 21 אוגוסט 2019, בהעדר הצדדים.










עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 68816-12/18 עומר גו'די, ח'ולוד גו'די נ' מועצה מקומית כאבול, ריאן סלאח (פורסם ב-ֽ 21/08/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים