Google

דני דנון - שר הפנים, המחלקה לאזרחות במשרד הפנים

פסקי דין על דני דנון | פסקי דין על שר הפנים | פסקי דין על המחלקה לאזרחות במשרד הפנים |

33035-02/19 עתמ     16/10/2019




עתמ 33035-02/19 דני דנון נ' שר הפנים, המחלקה לאזרחות במשרד הפנים








בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כבית-משפט לעניינים מנהליים



עת"מ 33035-02-19 דנון נ' הפנים ואח'




תיק חיצוני: מספר תיק חיצוני






מספר בקשה:
4

בפני

כבוד השופט
עודד שחם


מבקשים

דני דנון


נגד

משיבים

1. שר הפנים
2. האגף למרשם ומעמד
3. המחלקה לאזרחות במשרד הפנים


החלטה


עניינה של החלטה זו בטענות הצדדים בדבר פסיקת הוצאות, לאחר מחיקת העתירה.
1. העתירה סבה על החלטה מיום 6.1.19 שלא ליתן לעותר אזרחות. בעתירה ביקש העותר, בין היתר, סעדים שעניינם ביטול ההחלטה האמורה ומתן אזרחות. בעקבות הגשת העתירה, הודיע המשיב (11.7.19) כי שר הפנים
החליט לאשר את בקשת העותר לקבלת אזרחות. בנסיבות אלה, עולה כי היה יסוד לכאורי להגשת העתירה, ואף ניתן להתרשם, לכל הפחות, כי זו תרמה באופן משמעותי למתן הסעד המבוקש. טענות המשיב, כי ההחלטה על מתן אזרחות התקבלה לאחר בחינה נוספת של עניינו של העותר, ולפנים משורת הדין, ועל יסוד הוראת דין שונה מזו עליה סמך העותר (סעיף 3ג לחוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה) תשס"ג – 2003, במקום סעיף 5 לחוק האזרחות, תשי"ב – 1952), אינן גורעות ממסקנות אלה, שכן אינן מסבירות באופן ברור מה, לבד מן העתירה, הניע את תהליך הבחינה המחודשת. יוער, כי ההחלטה התקבלה מכוח סמכות הנתונה לשר בדין, ובנסיבות אלה קשה לדבר על פעולה לפנים משורת הדין. אוסיף, כי נימוקי הסירוב לבקשת העותר לא היו נעוצים בהוראת הדין עליה התבססה בקשתו, אלא על טעמים פליליים, כמפורט בהחלטה. במצב זה, אין לייחס משקל רב לנימוק הנוגע לנושא זה.
2. במכלול נסיבות אלה, יש הצדקה עניינית לפסוק לעותר הוצאות. אשר לשיעור ההוצאות, יש להביא בחשבון את הצורך לתמרץ את המשיב לפעול באופן ענייני בהמשך להגשת עתירה, ובכך לחסוך ממשאביהם של כל הנוגעים בדבר. יש להביא בחשבון גם, כי היקף העבודה שנדרשה בהגשת העתירה היה מועט, יחסית, כעולה מהיקפה המוגבל; כי לא נמסרו נתונים ותיעוד אודות הוצאות בעין שהוציא העותר; וכי הטיפול בעתירה הסתיים בלא צורך בדיון. בהתחשב במכלול נסיבות אלה, אני מחייב את המשיבים לשאת בשכר טרחת עורך דין של העותר בסך של 5,000 ₪. לסכום זה אין לצרף מע"מ. כמו כן, יישאו המשיבים בחלק האגרה ששילם העותר, ואשר לא ניתן להורות על השבתו. סכומים אלה ישולמו לעותר לא יאוחר מיום 1.12.19.
ניתנה היום, י"ז תשרי תש"פ, 16 אוקטובר 2019, בהעדר הצדדים.










עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 33035-02/19 דני דנון נ' שר הפנים, המחלקה לאזרחות במשרד הפנים (פורסם ב-ֽ 16/10/2019)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים