Google

פאיג סמדוב - גיל חיים ראובן

פסקי דין על פאיג סמדוב | פסקי דין על גיל חיים ראובן

69092-02/19 תאמ     06/01/2020




תאמ 69092-02/19 פאיג סמדוב נ' גיל חיים ראובן








בית משפט השלום בראשון לציון



תא"מ 69092-02-19 סמדוב נ' ראובן


תיק חיצוני:


לפני
כבוד הרשמת הבכירה
ליאת ירון


תובע

פאיג סמדוב


נגד


נתבע

גיל חיים ראובן







פסק דין



עניינה של התביעה שבפני
, נזק, שעל פי הנטען, נגרם למונית מ.ר 9931526 (להלן: "רכב התובע"), כתוצאה מפגיעת רכב הנתבע בה ביום 29.8.18.
סכום התביעה הועמד על הסך של 4,198 ₪, הכולל סך של 3,298 ₪ בגין הנזק שנגרם לרכב התובע בהתאם לחוות דעת השמאי מטעמו, סך של 300 ₪ בגין שכ"ט שמאי
התובע, וסך של 600 ₪ בגין השבתת רכב התובע.

בכתב התביעה נטען, כי עת רכב התובע עמד בחניה בתוך מוסך, החל לפתע רכב הנתבע "בנסיעה לאחור" ופגע ברכב התובע בחלקו השמאלי הקדמי.


מנגד, בכתב ההגנה נטען כי רכב הנתבע כלל לא פגע ברכב התובע, כי הנזקים ברכב התובע, ככל שקיימים,
מוגזמים ומופרכים וכי ממילא אינם קשורים לאירוע
הנטען.
במעמד הדיון שהתקיים בפני
העידו נהג רכב התובע, הנתבע וכן מר תמיר יעקב, שזומן לעדות מטעם הנתבע.
לאחר שעיינתי בחומר שהוגש לתיק בית המשפט ושמעתי את העדויות, ראיתי לדחות התביעה.

5.
נהג רכב התובע העיד, כי מסר את רכב התובע לטיפול במוסך ו"הלכתי לחדר ההמתנה לעשות לעצמי קפה. אחרי כמה דקות נכנסו חבר'ה אמרו של מי האופטימה , המונית, אמרתי שלי. יצאתי החוצה ראיתי עוד מונית שיצאה מהליפט....ברוורס שהוא נתן רוורס הוא דפק לי את הדלת שלי. שאני הגעתי למקום האירוע ראיתי ....הוא ועוד בחור בודקים את הנזק" (עמ' 1 שורות 12-15 לפרוטוקול).
לצד האמור, אישר כי לא ראה את רכב הנתבע פוגע ברכב התובע (עמ' 1 שורות 16-17 לפרוטוקול) . כן העיד, כי לא ראה מגע בין כלי הרכב (עמ' 1 שורה 17 לפרוטוקול).

זאת ועוד, התובע לא ראה לזמן לעדות את אותם "חבר'ה", שעל פי הנטען מסרו לנהג רכב התובע כי רכב הנתבע פגע ברכבו, ואת אותו "בחור" שלטענת נהג רכב התובע, בחן את הנזק ברכבו לאחר התאונה.

אוסיף, כי הגם שנהג רכב התובע העיד כי לאחר התאונה הגיע למקום "בעל הרכב שלי", שעל פי הנטען שוחח עם הנתבע וצילם את הנזקים ברכב התובע, אותו "בעל רכב" לא זומן לעדות.
הימנעות התובע מזימון העדים
, והיעדר מתן הסבר ראוי להתנהלות האמורה, יש בה משום חזקה לפיה מתן עדותם, היתה פועלת לחובת התובע ותומכת בגרסת הנתבע (ע"א 9656/05 נפתלי שוורץ נ' רמנוף חברה לסחר וציוד בניה בע"מ [פורסם במאגרים]).

6.
מנגד, הנתבע זימן לעדות את מר תמיר יעקב, שהעיד כי אין לו קשר עם הנתבע וכי במקרה נכח במוסך במועד הרלבנטי (עמ' 3 שורה 2 לפרוטוקול). מר יעקב העיד כי ראה "שמישהו מכוון אותו, את הנתבע, מכוון אותו מישהו מהמוסך אחורה...ואחר כך הוא אומר שהיתה פגיעה" (עמ' 2 שורות 5-6 לפרוטוקול). משנשאל אם ראה את רכב התובע פוגע ברכב הנתבע, השיב בשלילה (עמ' 2 שורה 8 לפרוטוקול).
בהינתן שאין למר יעקב היכרות עם מי מהצדדים והוא נטול אינטרס בהליך דנן, אני מאמצת את עדותו.

7.
אוסיף, כי עדותו של מר יעקב מתיישבת עם עדות הנתבע, לפיה רכבו לא פגע ברכב התובע. הנתבע העיד בפירוט כי עת הסתיים הטיפול שבוצע ברכבו, הוא נכנס לרכב וכי אדם שעמד מאחורי רכבו , כיוון אותו "לצאת מהמוסך", כאשר בשלב מסוים ביקש ממנו אותו אדם לעצור את רכבו כדי לאפשר איתור נהג רכב אחר, שעמד באופן שהפריע לרכב הנתבע לצאת מהמוסך. הנתבע הוסיף, כי "חיכיתי שיבוא להזיז את האוטו. פתאום מגיע מישהו מהחלון ואומר לי פגעת בי באוטו. אמרתי לו לא פגעתי לך באוטו. אני נהג מקצועי.....אם הייתי פוגע במשהו הייתי מרגיש" (עמ' 4 שורות 30-32 לפרוטוקול).

עוד העיד, כי כשיצא מרכבו הבחין ב"שריטה עמוקה" ברכב התובע- שריטה שממילא לא יכולה היתה להיגרם לרכב התובע, אף אם היתה מתרחשת תאונה כגרסת התובע. עדות זו מתיישבת עם תמונת הנזק ברכב התובע (נ/1) שהוגשה לתיק בית המשפט מטעם הנתבע.

8.
בהינתן מכלול האמור, אני קובעת כי התובע לא הוכיח הטענה לפיה רכב הנתבע פגע ברכבו ודוחה את התביעה.
התובע יישא בהוצאות הנתבע בסך של 1,500 ₪, שתשולמנה תוך 30 ימים מעת המצאת פסק הדין לידי התובע, שאם לא כן יישא סכום זה הפרשי הצמדה וריבית כדין ממועד מתן פסק הדין ועד למועד התשלום בפועל.
זכות ערעור לבית המשפט המחוזי מרכז- לוד תוך 45 ימים.
המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים ותסגור את התיק.


ניתן היום,
ט' טבת תש"פ, 06 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 69092-02/19 פאיג סמדוב נ' גיל חיים ראובן (פורסם ב-ֽ 06/01/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים