Google

אבי יוסף - יפתח הרחול, עופרה הרחול אבי יוסף אתי חכמון

פסקי דין על אבי יוסף | פסקי דין על יפתח הרחול | פסקי דין על עופרה הרחול אבי יוסף אתי חכמון |

19270-07/18 א     09/01/2020




א 19270-07/18 אבי יוסף נ' יפתח הרחול, עופרה הרחול אבי יוסף אתי חכמון








בית משפט השלום בעפולה


י"ב טבת תש"פ, 09 ינואר 2020

ת"א 19270-07-18 יוסף ואח' נ' הרחול ואח'

תיק חיצוני
:



בפני

כב' הרשמת הבכירה, מיכל זינגר


תובע

אבי יוסף


נגד


נתבעים/תובעים שכנגד
נתבעים שכנגד

1. יפתח הרחול
2. עופרה הרחול
1.אבי יוסף

2. אתי חכמון



החלטה

1.
בפני
י בקשה מאת הנתבעים לדחות את התביעה בשל אי הגשת תצהירי עדות ראשית מטעם התובע. לחילופין, ככל ובעקבות בקשה זו יעתור התובע להארכת מועד להגשת תצהירי עדות ראשית מטעמו ובקשתו תתקבל, יש לחייבו בהוצאות בגין מחדלו למלא אחר החלטת בית המשפט במועד ובשל הוצאות בקשה זו לרבות שכ"ט עו"ד ומע"מ.
2.
בתגובה ביקש ב"כ התובעים, להורות על הארכת המועד להגשת תצהירי עדות ראשית ב- 5 ימים נוספים, היינו עד ליום 24.12.19, כאשר לטענתו אי הגשת תצהירי עדות ראשית במועד ארעה בתום לב, כאשר מייחס זאת לעניין שיפוץ משרדו והצטברות עומס עבודה ניכר במשרדו. בנוסף טוען, כי לא ייגרם כל נזק לצדדים, ובכלל זה כי דחיית תביעה בשל איחור בהגשת תצהירים במיוחד שלא נגרם נזק לצד השני ולא עוכב ההליך הינו צעד דרסטי.
3.
בתגובה, טוען ב"כ הנתבעים, בין היתר, כי אין לו התנגדות לבקשת התובע להארכת המועד להגשת תצהירי עדות ראשית מטעמו, ואשר הוכנסו לתיק בית המשפט לפני שניתנה החלטת בית המשפט ומשאיר ההחלטה בבקשה לשיקול דעת בית המשפט.
4.
כהערה מקדמית, אקדים ואומר, כי מעיון בתיק עולה כי עסקינן בתובע ומשכך לא ברור מדוע התגובה הוגשה בשם ב"כ התובעים.
5.
לגופו של עניין, התובע אינו חולק על כך, כי תצהירי עדות ראשית מטעמו לא הוגשו במועד, יחד עם זאת, לא מצאתי לנכון לדחות את התביעה, שעה שעסקינן בצעד דרסטי שיש לנקוט בו במשורה. מה גם, שאינו עולה בקנה אחד עם הקבוע בתקנות, שכן בתקנה 214ט(ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד – 1984, נקבע : "תצהיר עדות שלא הוגש במועד, לא יוגש אלא ברשות בית המשפט; עד, אשר לא הוגש תצהיר עדות ראשית שלו, לא יוכל להעיד, אלא ברשות בית המשפט ומטעמים מיוחדים שיירשמו". משמע, בתקנות לא נקבע שיש לדחות את התביעה. יתרה מזאת, ניתן לרפא את הפגם שבאי הגשת תצהירי עדות ראשית במועד בתשלום הוצאות ושכ"ט.
6.
לא זו אף זו, שלא למותר לציין, כי לא היה מקום להגיש תצהירי עדות ראשית מטעם התובע בטרם ניתנה החלטה על ידי בית המשפט בבקשה לדחיית כתב התביעה.
7.
התובע העלה מספר נימוקים מדוע לא הוגשו תצהירי עדות ראשית במועד, ברם, אין בהם בכדי להוות עילה לאיחור בהגשת תצהירי עדות ראשית.
8.
בשקלול כל האמור לעיל, אני מאריכה את המועד להגשת תצהירי עדות ראשית מטעם התובע עד למועד הגשתם בפועל ומחייבת את התובע לשלם לנתבעים, באמצעות ב"כ, הוצאות ושכ"ט עו"ד בסך כולל של 1,200 ₪, ללא קשר לתוצאות ההליך, וזאת בתוך 30 יום מהיום, שאם לא כן, סכום זה יישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד למועד התשלום בפועל.

המזכירות תמציא העתק ההחלטה לצדדים.








ניתנה היום, י"ב טבת תש"פ, 09 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.









א בית משפט שלום 19270-07/18 אבי יוסף נ' יפתח הרחול, עופרה הרחול אבי יוסף אתי חכמון (פורסם ב-ֽ 09/01/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים