Google

משה חלפון, נינט חלפון - אמיר שטרן, שירי שטרן

פסקי דין על משה חלפון | פסקי דין על נינט חלפון | פסקי דין על אמיר שטרן | פסקי דין על שירי שטרן |

34723-02/18 א     23/01/2020




א 34723-02/18 משה חלפון, נינט חלפון נ' אמיר שטרן, שירי שטרן








בית משפט השלום בתל אביב - יפו

ת"א 34723-02-18 חלפון ואח' נ' שטרן ואח'





לפני כבוד השופט אביים ברקאי

ה
תובעים:
1
.
משה חלפון

2
.
נינט חלפון


נגד

ה
נתבעים:
1. אמיר שטרן
2. שירי שטרן






החלטה

1.
עניינה של החלטה זו הוא בקשה לתיקון כתב תביעה. הבקשה הוגשה כשנתיים לאחר הגשת כתב התביעה, לאחר שלושה דיוני קדם משפט, לאחר שמומחה בית המשפט חיווה דעתו ביחס למחלוקת בין הצדדים ולאחר שנקבעו מועדים להגשת תצהירים וכן לשמיעת ראיות.

2.
בבקשה מתבססים התובעים אל חוות דעת מטעמם שהוגשה כבר לפני למעלה משנה, ביום 2/1/19. עוד מבקשים התובעים להוסיף עילות לכתב התביעה וזאת לטענתם "למען זהירות".

3.
בכתב התביעה הקיים טוענים התובעים כך:

"התובעים יטענו כי תביעתם מושתת על דיני הקנין פרק בתים משותפים ו/או מתוקף התקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), תשנ"ג – 1992"

בכתב התביעה המתוקן מבקשים התובעים להוסיף את חוות הדעת שהוגשה כבר בחודש ינואר 2019 וכן להוסיף עילות לתביעה, כפי שמודגש להלן:

"התובעים יטענו כי תביעתם מושתת על דיני הקנין פרק בתים משותפים ו/או מתוקף דיני הנזיקין – מטרד היחיד – על בסיס התקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), תשנ"ג – 1992 ו/או מתוקף סעיפים 2, 13, ו-14 לחוק למניעת מפגעים התשכ"א – 1961 בהסתמך על סעיף 4 למכתבו של ד"ר סטליאן (חלק מנספח ג' ע"מ 21-24)"

אין מקום להיעתר לבקשה, ועל כך בפסקה הבאה.



4.
אין מקום להיעתר לבקשה וזאת בשל הנימוקים הבאים:

(א)
ראשית
- התובעים הם אלה שמכלכלים את תביעתם ובוחרים את הנוסח, העילות והטענות שיועלו במסגרתה. כאשר חלפו שנתיים ממועד פתיחת ההליך, הרי לא בנקל יתוקן כתב התביעה. כך בכלל וכך במיוחד בהליך זה. כאשר מוגשת בקשה לתיקון כתב התביעה, שנתיים לאחר הגשתו באופן שיהיה צורך להגיש כתב הגנה מתוקן וממילא להתחיל ההליך משלביו הראשונים – הרי הנכון הוא שהתובעים יגישו תביעה חדשה וישובו "לתחילת תור" התובעים.

(ב)
שנית
- בהליך זה הוגשו חוות דעת מטעם שני הצדדים. לאחר מכן – מונה מומחה מטעם בית המשפט, וזאת לאחר ששמו הוצע והוסכם על ידי הצדדים. זאת ועוד, לבקשת התובעים ניתנו למומחה הוראות ביחס לפעולות בדיקה אשר יכללו גם התייחסות "לרעש מצלול גוף הנובעים מהנחת כלי מטבח על גבי שיש במטבח הנתבעים, הפעלת מיקסר... וכן טוחן אשפה".
אין מדובר בהליך שקפא על שמריו, אלא בהליך שחייב קביעות ביחס למועדי ביקור, חיוב בהמצאת חוות דעת ושלושה דיונים לרבות הדיון האחרון לאחר הגשת חוות דעת מומחה בית המשפט.
לו רצו התובעים לתקן תביעתם בדרך של הוספת עילות, גם אם "למען הזהירות" – הרי הנכון היה לעשות כן בשלב מוקדם של ההליך ולא לאחר שנערכו כל הבדיקות, הוגשו חוות דעת והתיק בשל לשמיעת ראיות.

(ג)
שלישית
– בעת הגשת בקשה לתיקון כתב הגנה על בית המשפט להיות זהיר פן דחיית הבקשה לא תפגע באופן מהותי בצד המתגונן. לעומת זאת – בעת הגשת בקשה לתיקון כתב תביעה, אין כל חשש לפגיעה מהותית בתובעים ככל שתידחה הבקשה. ויודגש, ככל שלטעמם של התובעים כתב התביעה אינו תואם לטענותיהם – הם רשאים להגישו באופן מחודש.

5.
לאור האמור לעיל הבקשה נדחית. משלא נתבקשה והוגשה תשובה אין צו להוצאות.


ניתנה היום, כ"ו טבת תש"פ, 23 ינואר 2020, בהעדר הצדדים.











א בית משפט שלום 34723-02/18 משה חלפון, נינט חלפון נ' אמיר שטרן, שירי שטרן (פורסם ב-ֽ 23/01/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים