Google

חגית גיגי - אמנון כהן, ציפורה כהן, אביחי כהן ואח'

פסקי דין על חגית גיגי | פסקי דין על אמנון כהן | פסקי דין על ציפורה כהן | פסקי דין על אביחי כהן ואח' |

56133-06/19 עא     10/02/2020




עא 56133-06/19 חגית גיגי נ' אמנון כהן, ציפורה כהן, אביחי כהן ואח'








בית המשפט המחוזי מרכז-לוד



ע"א 56133-06-19 גיגי נ' כהן ואח'




תיק חיצוני:





בפני

כבוד השופטת מרב בן-ארי


מערערת:

חגית גיגי


נגד

משיבים
:

1. אמנון כהן
2. ציפורה כהן
3. אביחי כהן
4. עופרה ניצן
5. בן ציון ניצן






החלטה

1.
בקשה להארכת מועד להפקדת עירבון, כך שיופקד עד ליום 13.4.20.

2.
בתיק זה נקבע שעל המערערת להפקיד עירבון בסך של 20,000 ₪ עד ליום 11.8.19.

3.
המערערת הגישה בקשה למתן פטור מהפקדת עירבון או הפחתתו אשר נדחתה בהחלטה מיום 5.8.19. באותה החלטה נקבע שעל המערערת להפקיד את העירבון עד ליום 5.9.19.

4.
המערערת ערערה על החלטה זו. ביום 3.10.19 הצדדים הגיעו להסכמה לפיה הערעור ידחה ללא צו להוצאות ולמערערת תינתן אפשרות לפרוס את סכום העירבון ל-8 תשלומים כך שמלוא הסכום ישולם בתוך 7 ימים לפני מועד הדיון הקבוע בתיק. הדיון נקבע ליום 13.5.20 (החלטה שניתנה על ידי כב' השופטת ח. קיציס). יובהר שהסכום נפרס ל- 8 תשלומים כך שמועד התשלום האחרון נקבע כך שישולם עד 7 ימים לפני מועד הדיון ומועד הדיון שהיה קבוע בתיק, נדחה בעקבות זאת.

5.
ביום 21.1.20 המשיבים הגישו בקשה לדחיית הערעור משום שלטענתם המערערת לא הפקידה ולו תשלום אחד לפי ההחלטה מיום 3.10.19.

6.
בהחלטה מאותו היום הורתי על רישום הערעור לדחייה, זאת בהיעדר הפקדת תשלומי סכום העירבון. כמו כן, ניתנה למערערת ארכה להפקיד את סכום העירבון עד ליום 4.2.20.

7.
בבקשה שלפני המערערת עותרת ליתן לה ארכה להפקדת סכום העירבון. לטענתה היא סברה שבית המשפט של ערכאת הערעור אפשר לה לשלם את מלוא הסכום עד שבוע לפני מועד הדיון.

דיון

8.
ההחלטה בדבר רישום הערעור לדחייה ניתנה מכוח התקנות וללא קשר לבקשה שהוגשה על ידי המשיבים.

9.
סכום העירבון נפרס למספר תשלומים לבקשת המערערת ונוכח טענותיה ביחס ליכולתה הכלכלית, אולם המערערת לא שילמה דבר ולא הגישה הודעה או בקשה כלשהי ביחס לכך לתיק.

בית המשפט אינו יכול להניח שאם למבקשת קשה לשלם את סכום העירבון בתשלומים, היא תוכל לפתע לשלם את מלוא הסכום עד שבוע לפני מועד הדיון. גם אם כך סברה המערערת, היה עליה לפנות בבקשה מתאימה. לו ביקשה המערערת ליתן לה ארכה להפקדת סכום העירבון, לא הייתה סיבה לעתירתה לפרוס את הסכום לתשלומים.

מעבר לכך, בקשתה הנוכחית של המערערת חורגת מהסכמה שקיבלה תוקף של החלטה, כך שגם אם יש בידי המערערת נימוקים כאלו ואחרים, היא לא הצביעה על עילה לחרוג מאותה הסכמה, ואין מקום שבית המשפט יסטה מהסכמות אלו רק משום שכיום אינן נוחות למערערת.

נוסף לכך, בית משפט זה אינו יכול לבזבז זמן שיפוטי יקר ומשאבים רבים, לצורך מעקב אחר עמידה בתשלומים שנקבעו בהחלטה שיפוטית ולהניח שבסופו של יום המערערת תעמוד במלוא התשלום כאשר הלכה למעשה לא משלמת דבר לתיק.

10.
זאת ועוד, אין שום מקום לכך שהמערערת תסטה מהסכמה דיונית ברורה, בדרך של פרשנות יצירתית. עיינתי בהצעת כב' השופטת קיציס והיא ברורה. אף עמדת המשיבים ברורה: לא ייתכן שהמשיבים יגיעו עד שבוע לפני מועד הדיון בערעור, תוך שהם טורחים בינתיים בתיק בבקשות שונות, נדרשים להתחיל להכין מסמכים מטעמם ולקרוא מסמכים מטעם המערערת, מבלי שהמערערת הפקידה ולו שקל אחד כעירבון. לא זו הייתה ההסכמה, ופרשנותה של המערערת חוטאת לתכלית ההסכמה.

11.
עם זאת, כדי לא לחסום את דרכה של המערערת ועל מנת לייעל הליכים, ניתנת בזאת ארכה למערערת להפקיד את מלוא הסכום שהיה עליה להפקיד עד למועד מתן החלטה זו, דהיינו סך של 10,000 ש"ח וזאת עד ליום 1.3.20. לא תעשה כן, הערעור יידחה. לאחר מכן, המערערת תמשיך בהפקדת הסכומים בהתאם לפריסה שהוסכמה ושנקבעה.

12.
המערערת תמציא אסמכתה לתיק לכך שסכום העירבון הופקד ולעיוני בהתאם.

ניתנה בסמכותי כרשמת.

ניתנה היום, ט"ו שבט תש"פ, 10 פברואר 2020, בהעדר הצדדים.










עא בית משפט מחוזי 56133-06/19 חגית גיגי נ' אמנון כהן, ציפורה כהן, אביחי כהן ואח' (פורסם ב-ֽ 10/02/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים