Google

הלל גולדבלום - דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ

פסקי דין על הלל גולדבלום | פסקי דין על דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ

40252-06/19 תאמ     25/02/2020




תאמ 40252-06/19 הלל גולדבלום נ' דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 40252-06-19 גולדבלום נ' דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ



לפני
כבוד השופט נצר סמארה


תובע

הלל גולדבלום
, ת"ז 017120585
ע"י ב"כ עוה"ד קופרמן


נגד


נתבעת

דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ

ע"י ב"כ עוה"ד הקמן





פסק דין





1.
לפניי תביעת הפסדים, בסדר דין מהיר, בגין הפסדיו של מבוטח בעקבות הפעלת הכיסוי הביטוחי על פי פוליסת הביטוח, וזאת על רקע נזקי רכוש לכלי רכב שנגרמו בתאונת דרכים.

תאונת הדרכים ארעה ביום 17.12.2018 בין כלי רכב, מסוג פרטית, מ"ר 35-578-33 שבעת התאונה היה בבעלות התובע (להלן: "הפרטית") לבין כלי רכב, מסוג אוטובוס, מ"ר 91-905-01 שבעת התאונה היה בבעלות הנתבעת (להלן: "האוטובוס") (ולהלן: "התאונה").

2.
המחלוקת בין הצדדים היא בשאלת האחריות לקרות התאונה ובשאלת הנזק.

3.
נערכה לפניי ישיבת הוכחות שבה הוצגו ראיות הצדדים והעידו נהגי כלי הרכב המעורבים בתאונה.

4.
בתום ישיבת ההוכחות הגיעו הצדדים להסדר, לפיו הסמיכו הם את בית המשפט לפסוק בתביעה ובסכסוך על דרך הפשרה, ועל פי שיקול דעת בית המשפט, ללא הנמקה וללא גבולות, וזאת בהתאם לסמכות הנתונה לבית המשפט על פי סעיף 79א לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, לאחר שהובהר לצדדים כי עילות הערעור על

פסק דין
זה מצומצמות ביותר, באופן שקיים קושי משמעותי לערער עליו, וכי בית המשפט יכול לקבל את התביעה במלואה, לדחותה או לקבל אותה באופן חלקי.

5.
על יסוד כל החומר המונח לפניי, לאור התרשמותי הבלתי אמצעית מהעדים במהלך חקירתם בבית המשפט, תוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים ולאחר ששקלתי את כל השיקולים הרלוונטיים, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להתקבל, בהפחתת ראש הנזק העתידי בדבר הפסד הנחת היעדר תביעות.

הגם שהצדדים הסמיכוני לפסוק על דרך הפשרה וללא נימוקים, מצאתי ליתן הנמקה תמציתית בלבד, כדלקמן:

5.1.
אני מעדיף את גרסתה של נהגת הפרטית שהייתה קוהרנטית, עקבית, התיישבה עם מוקדי הנזק, על פני גרסתו של נהג האוטובוס, שהייתה מהוססת מאוד, אינה מתיישבת עם תיאור התאונה בטופס ההודעה על התאונה מטעם הנתבעת. אשר לשינוי הגרסה של נהג האוטובוס אומר כי אני מקבל את טענתה של ב"כ התובע לפיה הבקשה לשינוי גרסה יכולה הייתה להיעשות בשלב מוקדם יותר, ועיתוי הבקשה לתיקון – במעמד ישיבת ההוכחות – אינה ראויה בלשון המעטה.


גרסתה של נהגת הפרטית הנה מסתברת יותר מאשר גרסתו של נהג האוטובוס.

5.2.
סבורני כי האוטובוס אכן סטה במהלך נסיעתו לנתיב נסיעת הפרטית מבלי לתת את דעתו לפרטית הנוסעת בנתיב השמאלי הצמוד אליו ומעט מאחוריו. בנסיבות אלו, לא היה באפשרותה של נהגת הפרטית לנקוט באמצעים למניעת התאונה.

5.3.
על כן, האחריות לקרות התאונה חלה במלואה על נהג האוטובוס.

5.4.
אשר למחלוקת בעניין היקף הנזק הנטען, אומר שמאחר שהנזק נתמך בחוות דעת שמאי ובאסמכתאות המתאימות, ומאחר שהצד שכנגד לא הגיש שומה נגדית שככלל באמצעותה ניתן היה לסתור את גובה הנזק, ואף לא ביקש לחקור את שמאי התובע על חוות דעתו, הרי שסכום התביעה המתוקן, כפי שהוסכם על ידי ב"כ הצדדים במעמד ישיבת ההוכחות, למעט ראש הנזק בדבר הפסד הנחת היעדר תביעות, בדין יסודו.


לגבי ראש הנזק הפסד הנחת היעדר תביעות, הרי שמדובר בראש נזק עתידי שנראה כי טרם גובש במועד הגשת כתב התביעה. לכן, ממילא עומדת לתובע הזכות לתבוע הפסד זה לתקופה בת שלוש שנות ביטוח שלאחר תקופת הביטוח בה ארעה התאונה, וזאת כנגד הצגת אסמכתאות על הפסד בפועל. לכן, יש להפחית ראש נזק זה, על סך 3,165 ₪, מסכום התביעה המתוקן. כך שסכום התביעה המוכח יעמוד על 3,735 ₪.


6.
הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, ישלמו לתובע את הסכומים הבאים:

6.1.
סכום התביעה המוכח בסך של 3,735 ₪, בתוספת אגרת בית המשפט כפי ששולמה, בצירוף הפרשי הצמדה וריבית ממועד הגשת התביעה ועד למועד התשלום המלא בפועל.

6.2.
שכ"ט עו"ד בסך של 1,800 ₪.

6.3.
שכר העדה כפי שנפסק בדיון.

הסכומים הכוללים ישולמו תוך 30 יום.


7.
הנתבעת תישא בשכר העד מטעמה כפי שנפסק בדיון.

8.
הואיל וב"כ הצדדים הסמיכו את בית המשפט לפסוק על דרך הפשרה ניתן בזה פטור מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית המשפט, וככל שזו שולמה היא תושב למשלם.




9.
המזכירות תמציא את פסק הדין לבאי כוח הצדדים בדואר רשום ותסגור את התיק.






ניתן היום,
ל' שבט תש"פ, 25 פברואר 2020, בהעדר הצדדים.













תאמ בית משפט שלום 40252-06/19 הלל גולדבלום נ' דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ (פורסם ב-ֽ 25/02/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים