Google

דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ - מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ עמוס נבון שומרה חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ | פסקי דין על מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ עמוס נבון שומרה חברה לביטוח בע"מ

32478-12/18 תאמ     18/03/2020




תאמ 32478-12/18 דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ נ' מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ עמוס נבון שומרה חברה לביטוח בע"מ








בית משפט השלום בתל אביב - יפו



תא"מ 32478-12-18 דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ
ואח' נ' מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ ואח'



לפני
כבוד השופטת איילת טופז-אחיעזר


התובעת:

דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ


נגד


הנתבעת
:

צדדי ג':

מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ
1. עמוס נבון
2. שומרה חברה לביטוח בע"מ


פסק דין


1.
עניינה של התביעה שבפני
בתאונה דרכים שהתרחשה ביום 29.9.18 בתל אביב.

2.
לטענת התובעת, האוטובוס של התובעת נסע בנתיב הימני כשלפתע אוטובוס של הנתבעת סטה ימינה לעבר נתיב נסיעת אוטובוס התובעת ופגע בצדו השמאלי אמצעי של האוטובוס.

3.
לטענת הנתבעת, האוטובוס מטעמה נסע בנתיב האמצעי מבין שלושה נתיבים. לפתע, רכב פרטי של צד ג' סטה ימינה לעבר נתיב נסיעת האוטובוס. צד ג' פגע באוטובוס של הנתבעת
וכתוצאה מכך סטה נהג הנתבעת ימינה אל עבר נתיב נסיעתו של אוטובוס התובעת ופגע בו, לפיכך האחריות לקרות התאונה מוטלת כולה על צד ג'.

4.
לטענת צד ג', בשעה שעמד בעצירה מוחלטת בנתיב השמאלי לפתע הגיח לעברו אוטובוס הנתבעת ופגע ברכבו, משכך האחריות לקרות התאונה אינה מוטלת עליו.

5.
לאחר ששקלתי את טענות הצדדים וראיותיהם, התרשמתי שהאחריות לתאונה מוטלת כולה ככולה על הנתבעת ולא מצאתי מקום להשית אשם תורם או אחריות על נהג צד ג'.
לפיכך, יש לקבל התביעה כנגד הנתבעת ולדחות התביעה כנגד הצד השלישי. ואבאר.

6.
נהג האוטובוס של התובעת העיד בפני
שנסע בנתיב הימני בעוד האוטובוס של הנתבעת
נסע בנתיב השמאלי. לפתע, סטה לעברו אוטובוס הנתבעת ופגע ברכבו בצדו השמאלי. לאחר מכן, פנה אליו נהג של רכב פרטי צד ג' ואמר לו שגם הוא אשם וביקש את פרטיו והוא מסר לו. נהג התובעת הודה שלא הבחין במתרחש בצדו השני של הכביש ולא ברכב הפרטי צד ג'. נהג אוטובוס התובעת טען שנהג אוטובוס הנתבעת לקח אחריות אמר שהוא סטה וכי הוא אשם בתאונה ולא ציין כלל בפני
ו מעורבותו של רכב פרטי מסוג מאזדה צד ג' בתאונה.

7.
נהג האוטובוס של הנתבעת הודה כי סטה לעבר נתיב נסיעת אוטובוס התובעת ופגע בו וכי נהג אוטובוס התובעת אינו אשם בתאונה. אך, האחריות לקרות התאונה מוטלת על צד ג'. לטענת נהג האוטובוס של הנתבעת הוא נסע בנתיב האמצעי מבין שלושה נתיבים. מימינו אוטובוס התובעת ומשמאלו רכב פרטי של צד ג'. לפתע, רכב צד ג' סטה ימינה אל עבר נתיב נסיעתו, נהג אוטובוס הנתבעת בניסיון לברוח מהפגיעה הסיט האוטובוס ימינה ופגע באוטובוס של התובעת. לאחר התאונה, האשים אותו צד ג' באחריות לתאונה אך הוא טען שאם הוא אשם בתאונה ופגע בצד ג' הכיצד פגע גם באוטובוס של התובעת. נהג הנתבעת הודה שקיימות מצלמות באוטובוס אך טען שהן מצלמות את פנים האוטובוס בלבד.

8.
צד ג' העיד בפני
י כי בשעה שהיה בעצירה מוחלטת בנתיב השלישי בצומת מרומזר. הרמזור התחלף מאדום לירוק והוא המתין שהרכב לפניו יחל בנסיעה. לפתע, סטה נהג האוטובוס של הנתבעת שהיה בנתיב האמצעי שמאלה ופגע ברכבו. לאחר התאונה, טען בפני
ו נהג אוטובוס הנתבעת שהאשם בתאונה הינו האוטובוס של התובעת שפגע באוטובוס. על יסוד דברים אלה, פנה צד ג' לנהג האוטובוס של התובעת ולקח גם את פרטיו. צד ג' הודה שלא הבחין במתרחש בין אוטובוס התובעת לאוטובוס הנתבעת והודעתו לחברת הביטוח לפיה נהג אוטובוס התובעת אשם בקרות התאונה, הסתמכה על דבריו של נהג אוטובוס הנתבעת.

9.
בנוסף, העיד בפני
עד ניטרלי שראה את התאונה והבחין בנהג הנתבעת נוסע במשך פרק זמן של 5-10 דקות בצורה אגרסיבית, עובר מנתיב לנתיב ונדחף לנתיבים ועל כן נסע מאחוריו ושמר ממנו מרחק. בשלב מסוים, נעצרו הרכבים ברמזור ובעת שהרמזור התחלף לירוק, סטה אוטובוס הנתבעת לנתיב נסיעתו של רכב צד ג' ופגע בו. העד הניטרלי ציין בעדותו שלא ראה את התאונה בין אוטובוס התובעת לנהג הנתבעת. לאחר התאונה, מסר את פרטיו לנהג רכב צד ג' לצורך מתן עדות במידת הצורך.

10.
מהאמור עולה שאין מחלוקת על כך שנהג אוטובוס הנתבעת סטה לעבר נתיב נסיעתו של נהג אוטובוס התובעת ופגע בו, גם נהג אוטובוס הנתבעת מודה בכך. נותרה השאלה על מי מוטלת האחריות לקרות התאונה, האם על נהג אוטובוס הנתבעת או על צד ג'.

11.
עדותו של צד ג' היתה מהימנה בעיני והוא חזר על גרסתו לתאונה בצורה עקבית.

12.
בנוסף, עדותו נתמכה בעדות עד נטרלי שהוא חסר אינטרס בתיק שגם עדותו עמדה בחקירה נגדית ובמסגרתה חזר שוב ושוב על השתלשלות הדברים לפני ובזמן קרות התאונה.

13.
עפ"י שתי עדויות אלה, נהג הנתבעת נסע מספר דקות באופן בלתי זהיר כשהוא עובר מנתיב לנתיב עד הגעתו לרמזור. עם התחלפות הרמזור מאדום לירוק החל אוטובוס הנתבעת בנסיעה וסטה לעבר נתיב נסיעתו של רכב צד ג'. שני העדים טענו בהגינותם שלא הבחינו באוטובוס התובעת לפני התאונה ואינם יודעים מה הקשר בינו לבין קרות התאונה. אך עפ"י עדות נהג הנתבעת עצמו, הוא סטה ופגע ברכב התובעת.

14.
יתרה מכך גם עדותו של נהג אוטובוס התובעת שנמצאה מהימנה בעיני תומכת בגרסתו של צד ג', שכן נהג התובעת טען שבמקום התאונה נהג אוטובוס הנתבעת הודה בפני
ו שסטה אליו והוא אשם בתאונה ולא ציין בפני
ו שרכב צד ג' אשם. לאחר התאונה פנה אליו אותו צד ג' וביקש את פרטיו בטענה שהוא אשם והוא לא הבין מדוע אך מסר לו את פרטיו.

15.
מהאמור עולה שכבר במקום התאונה נהג אוטובוס הנתבעת מחד הודה בפני
נהג האוטובוס של התובעת שהוא אשם בתאונה וסטה לעברו ולא הזכיר כלל מעורבות רכב צד ג' ומאידך באותו הזמן בדיוק טען בפני
צד ג' שהאוטובוס של התובעת הוא שאשם בתאונה. ניסיונו הסותר להעביר את האחריות לקרות התאונה כמפורט לעיל, שומט הקרקע מתחת לאמינותו ומותיר אותנו עם גרסאות יתר המעורבים אשר כאמור עולות בקנה אחד.

16.
לפיכך, שוכנעתי שנהג הנתבעת אשר נסע באופן אגרסיבי תוך מעבר בין נתיבים במשך מספר דקות. המשיך בהתנהלות זו עם התחלפות הרמזור לירוק החל בנסיעה מהנתיב האמצעי סטה שמאלה וימינה ופגע הן ברכבו של צד ג' והן באוטובוס התובעת והוא האשם בתאונה.

17.
סוף דבר, התביעה מתקבלת כנגד הנתבעת בלבד. התביעה כנגד צד ג' נדחית.

18.
אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעת לשלם לתובעת סך של 5,749 ₪ (הופחתו רכיבי דמי טיפול וימי עמידה) בצירוף אגרת משפט בסך 748 סכומים אלה ישאו ריבית והפרשי הצמדה כחוק, מיום 14.12.18 ועוד ליום התשלום המלא בפועל, וכן שכ"ט עו"ד בסך של 2,000 ₪, בצרוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד ליום התשלום מלא בפועל.

כמו כן תישא הנתבעת בשכר כלל העדים.

19.
בנוסף, אני מחייבת הנתבעת לשלם לצד ג' שכ"ט עו"ד בסך של 2,000 וכן הוצאות צד ג' 1 בסך של 500 ₪. בצירוף הפרשי הצמדה וריבית כחוק מהיום ועד ליום התשלום מלא בפועל.

המודיעה תשלם המחצית השנייה של האגרה בתוך 30 יום מהיום, שאחרת החוב יעבור למרכז גביית קנסות, ללא צורך בהחלטה שיפוטית נוספת. למעקב וטיפול המזכירות.

ניתן היום,
כ"ב אדר תש"פ, 18 מרץ 2020, בהעדר הצדדים.











תאמ בית משפט שלום 32478-12/18 דן חברה לתחבורה ציבורית בע"מ נ' מטרופולין - תחבורה ציבורית בע"מ עמוס נבון שומרה חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 18/03/2020)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים