Google

אורן יוסף (ציצואשוילי) - מדינת ישראל

פסקי דין על אורן יוסף (ציצואשוילי) |

4310/05 בש     01/04/2005




בש 4310/05 אורן יוסף (ציצואשוילי) נ' מדינת ישראל




1


בתי המשפט
בית המשפט המחוזי בירושלים
בש 004310/05


בפני
:
כבוד השופט עוני חבש


01/04/2005



בעניין:
אורן יוסף (ציצואשוילי)

-



העורר


נ ג ד


מדינת ישראל





המשיבה


החלטה
המבקש עותר לביטול החלטתו של בית משפט השלום בירושלים (כב' השופט א. רובין) בתיק ב"ש 2309/05 מיום 2.3.05, לפיה הוא הורה על מעצרו של המבקש עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
נגד המבקש הוגש כתב אישום המייחס לו שתי עבירות של זיוף שטר כסף, קבלת דבר במרמה וכן הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו.
אין מחלוקת לגבי קיומן של ראיות לכאורה נגד המבקש. המחלוקת היא סביב השאלה האם בתיק זה ראוי שהמבקש ייעצר עד תום ההליכים, כפי שקבע בית משפט קמא, או שקיימת חלופה למעצר אשר תשיג את אותה מטרה?
תחילה ניתנה החלטה לפיה נעצר המבקש עד תום ההליכים, וזאת מאחר והוא לא נתן במבקש אמון אשר ביצע את העבירה נשוא אישום 2. הוא נימק את קביעתו כך:
".. ביצע את העבירה נשוא האישום השני בעודו מהלך חופשי רק משום שבית המשפט נתן בו אמון ודחה את ריצוי העונש. כמו כן, לא ניתן לתת אמון במשיב, אשר ביצע את העבירה האמורה בעוד מאסר על תנאי משמעותי מרחף מעליו" (סעיף 7 להחלטה).
על החלטה זו ערער המבקש לבית המשפט המחוזי. בית המשפט המחוזי החזיר את התיק לבית משפט קמא עם הנחיה לשקול אם יש צורך להורות על קבלת תסקיר מעצר והאם חלופת המעצר המוצעת מתאימה. בהחלטה השניה, מושא בקשה זו, החליט בית משפט קמא כי במקרה זה אין צורך בהזמנת תסקיר מעצר. בית משפט קמא היה בדעה:
"שקלתי את פרטי חלופת המעצר המוצעת ולכשעצמם, במנותק משאלת האמון שיש לתת במשיב, אני סבור שיש בהם די כדי לנטרל את מסוכנותו. אכן, אילו סברתי שניתן לתת אמון במשיב, הייתי מורה על שחרורו לחלופת המעצר המבוקשת, אף ללא הזמנת תסקיר" (סעיף 7 להחלטה).
סופו של דבר, בית משפט קמא דחה את חלופת המעצר והותיר את החלטתו לפיה המבקש ישאר במעצר על כנה.
בא כוחו של המבקש מבקש לבטל את החלטת בית משפט קמא ולהורות על שחרורו של המבקש לחלופת מעצר בבית אחיו ואשתו בחולון, שם ישהה בתנאי מעצר בית מלא ויהיה בהשגחת אחיו הנמצא בבית ושאיננו עובד. לעניין הרשעתו בדין אליה התייחס בית משפט קמא, אמר שהוגש לגביה ערעור פלילי ובו הוא מבקש, בין היתר, לבטל את ההרשעה. פסק הדין לא נעשה חלוט.
בא כוח המשיבה מתנגד לבקשה. לדידו, בית משפט קמא דחה את חלופת המעצר היות שהוא לא נתן אמון במבקש, אשר יש נגדו

פסק דין
מרשיע עם עונש מוחשי של מאסר. גם אם פסק הדין בתיק הקודם הפלילי שלו טרם נעשה חלוט, הרי בתי המשפט לוקחים בחשבון לעניין האמון גם תיקי מב"ד.
עיינתי בהחלטת בית משפט קמא. אכן, התנהגותו של המבקש איננה מצביעה כי מול עיניו עמדה חובתו לכבד את החלטות וקביעות בית המשפט. הוא בחר להפר אותן ברגל גסה והמשיך בעיסוקו הקלוקל ללא מפריע. אין גם ספק שהתנהגות זו יש בה כדי לעורר חוסר אמון שמא הוא לא יכבד גם הפעם את צו בית המשפט. ואולם, שעה שבית המשפט קובע כי חלופת המעצר הנה ראויה בעיניו, וכי יש בה כדי ל"נטרל" את מסוכנותו של המבקש, יש לתת לו הזדמנות נוספת שאם יפרנה ייעצר מאחורי סורג ובריח.
לאור האמור, אני מורה על מעצרו של המבקש אלא אם יקיים את התנאים הבאים, וכל עוד הוא יקיימם:
1. 1. מעצר בית מלא בבית אחיו ואשתו דוד ונינה אורן, בביתם שברחוב דוד צדוק, חולון, בנין 10 דירה 22. הוסבר לבני הזוג אורן כי חובתם לפקח על התנהגות המבקש שלא יצא מפתח דירתם, וכי עליהם לדווח למשטרה על כל הפרה שהוא יבצע.
2. 2. המבקש יפקיד בקופת בית המשפט ערובה בסך 5,000 ₪.
3. 3. ערבות עצמית וערבות צד ג' בסך 10,000 ₪ כל אחת, כאשר הערבים של צד ג' יהיו בני הזוג דוד ונינה אורן.
4. 4. היה והתעורר צורך בטיפול רפואי המחייב יציאתו של המבקש מבית משפחת אורן, עליהם להודיע על כך למשטרה או לפרקליטות מיד.
5. 5. ניתן בזאת צו עיכוב יציאה מהארץ נגד המבקש ועליו להפקיד את דרכונו בבית המשפט.
6. 6. המבקש והערבים יכולים לחתום בפני
קצין משטרה.
ניתנה היום כ"א באדר ב, תשס"ה (1 באפריל 2005) במעמד המבקש, בא כוחו ובא כוח המשיבה.


עוני חבש
, שופט









בש בית משפט מחוזי 4310/05 אורן יוסף (ציצואשוילי) נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 01/04/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים